Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754619 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1690 Gepost op: 26 juli 2012, 20:19:45
Waarom is gekozen voor simultaan en niet voor alternerend?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1691 Gepost op: 26 juli 2012, 20:32:37
Omdat dat niet mag volgens de Regeling Optische en Geluidssignalen.

Voor de wijziging in 2009 waren ambulances en in mindere gevallen brandweervoertuigen al ingericht met knipperende koplampen. De politie bleef achter omdat zij zich confirmeerde aan de wettelijke bepalingen waarin het nog niet toe was gestaan en daardoor op basis van de Regeling Voertuigen en het RVV verboden. In 2009 is de regeling aangepast dat simultaan knipperende koplampen zijn toegestaan. Ik meen dat de reden dat gekozen is voor simultaan knipperen gekozen is te maken heeft met dat het alterneren een ongewenst effect zou kunnen hebben op mensen met epilepsie. Dit ging boven de hogere attentiewaarde die het meebrengt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1692 Gepost op: 26 juli 2012, 20:34:42
Thanks O0


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #1693 Gepost op: 27 juli 2012, 00:25:51
Kijk, dat is heel wat aanvullende info  O0
Waar ik benieuwd naar ben: vind je het totaalplaatje (op eerste gezicht) een verbetering ten opzichte van de vorige auto of niet?

De op en inbouw ziet er gelikt uit! Zeker een verbetering ten opzichte van de Haagse opbouw.
Daarnaast heeft deze uitvoering net wat meer vermogen.

Rutger,
Zo te zien staat het voertuig van Haaglanden bij Leidschendam-VB ? Ik ben benieuwd, hebben jullie (al dan niet per e-mail) ook instructies gehad over de bediening van bijv. de knipperende koplampen en de sirene
versneller? Veel mensen weten dit niet, terwijl het erg nuttig kan zijn.

Nee absoluut niet maar dat is typerend voor onze organisatie he.
Ben wel erg blij met het PDF bestand zodat ik deze instructie in de auto kan leggen voor de collega's.
Ben inderdaad bang dat de knipperende koplampen en de versneller anders niet gebruikt gaan worden.

Vragen zijn er:
- Is het een 105 of een 140pk diesel?
- Automaat?
- Voorzien van Start-stop?
- Groene lamp in de dakflitser?

Daarnaast zie ik wat verschillen met de Touran uit de landelijke aanbesteding die er in A-A rijden, namelijk:

- A-A Touran staat standaard op Continental  zomerbanden. (Pon = Continental) Dit zijn duidelijk geen Continental banden.
- A-A Touran heeft volgens mij niet de mogelijkheid om de grillflitsers uit te zetten
- A-A Touran heeft twee zendknoppen in de middenconsole alsmede eentje boven het stuurkolom.
- A-A Touran is wel voorzien van korpsnaam.
- A-A Touran kan stationair draaien zonder de sleutel in het contact te hebben. Zo kan de auto bij een wegafzetting de optische signaleren aanlaten staan zonder dat de accu leeg getrokken wordt.

Heb zo nachtdienst, zal gelijk wat foto's maken van het in- en exterieur.

Het betreft een automaat 140 PK diesel.
De flippers aan het stuurwiel en het automatisch inparkeren staan gewoon ingeschakeld en kunnen gebruikt worden.
Tevens is deze uitvoering voorzien van een start stop systeem ( weet niet of dat zo handig is voor ons werk)
Uiteraard kan dit laatste middels een knop, uitgezet worden.
De lichtbalk is voorzien van blauw blauw, oranje, groen, en LED lampen (voor en zijkanten)
Deze LED lampen zijn mega scherp en verblindend!
Uiteraard stop/ volgen matrix.
Helaas niet full matrix.
Ten opzichte van de Haagse uitvoering (Vista) missen wij de traffic advisor.

Helaas moeten wij de Haagse 'boem' missen.
Deze zat in een soort rail opgeborgen in de kofferbak naast het ladenblok.
De boem is niet los mee te nemen wanneer deze niet in een daarvoor bestemde rail geplaatst kan worden.

Ik hoopte op een vergelijkbaar systeem als AA waarmee het mogelijk is om fatsoenlijk bevragingen te kunnen doen in de auto en meldingen na te lezen.
Jullie hebben wat dat betreft een mooi groot scherm.
Helaas....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1694 Gepost op: 27 juli 2012, 09:38:29
Tevens is deze uitvoering voorzien van een start stop systeem ( weet niet of dat zo handig is voor ons werk)
Uiteraard kan dit laatste middels een knop, uitgezet worden.
Die start/stop werkt als het goed is alleen als hij in neutraal stil staat. En ik denk niet dat veel mensen een automaat in neutraal zetten. Als ik stil sta voor een verkeerslicht dan blijft hij gewoon op D staan, en als ik lange tijd stil staat dan hebben we de P stand
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1695 Gepost op: 27 juli 2012, 10:07:52
Die start/stop werkt als het goed is alleen als hij in neutraal stil staat. En ik denk niet dat veel mensen een automaat in neutraal zetten. Als ik stil sta voor een verkeerslicht dan blijft hij gewoon op D staan, en als ik lange tijd stil staat dan hebben we de P stand
Start stop in de vorm van de brandstofbesparende bluemotion techniek werkt als je stilstaat met de voet op de rem en de automaat in D.  Rem los en de motor slaat weer aan.  Wist niet dat de touran dat ook had, dat is volgens mij geen bluemotion, maargoed......

 Wel raar dat er geen Traffic Advisor opzit. Transporter maximaal uitrusten en Touran niet.

Gister trouwens ook de 08XGS2 rond zien rijden in Scheveningen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1696 Gepost op: 27 juli 2012, 10:16:31
Start stop in de vorm van de brandstofbesparende bluemotion techniek werkt als je stilstaat met de voet op de rem en de automaat in D.  Rem los en de motor slaat weer aan.  Wist niet dat de touran dat ook had, dat is volgens mij geen bluemotion, maargoed......
Kijk zo leer ik ook weer eens wat, ben alleen de start/stop gewend bij de schakel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1697 Gepost op: 27 juli 2012, 10:57:24
Rutger bedankt voor je info! Heb gelijk weer wat vragen.

Zijn de auto's in Haaglanden uitgerust met een knop waarmee je de motor kan laten draaien terwijl je de sleutels uit het contact laat? Deze optie zit niet in de 'huidige' versies en vind ik een groot gemis!

Weet jij welke bureau's inmiddels de nieuwe voertuigen hebben? Verbaast me niets dat er geen uitleg bijzit, ik ga het PDF'je met uitleg doorsturen naar de collega's van mijn bureau zodra we er één hebben.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1698 Gepost op: 27 juli 2012, 11:41:33
Alle Tourans (en Transporters) uit de LAPV hebben een knop om de motor mee te laten draaien zonder sleutel. Ben er inmiddels al wel achter dat je daarvoor blauw of amber moet voeren om de knop te laten werken. Op de knop staat MWS (wat volgens mij voor motorwerksysteem staat) en die zit onder de knoppen voor de parkeersensoren/automatisch inparkeren.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1699 Gepost op: 27 juli 2012, 11:51:36
Dat betreft het Motor Doorloopsysteem.
Het zorgt er voor dat je motor blijft draaien terwijl je de sleutel uit het contact hebt en dat je de wagen gewoon kan afsluiten.
Stel je hebt het motor doorloopsysteem geactiveerd en een onverlaat stapt in je auto en denkt er mee weg te kunnen rijden
dan zal hij of zij pech hebben want op het moment dat je de handrem er af haalt slaat de motor af.

Ideaal systeem voor als je voor langere tijd je signalering aan moet laten staan en niet wilt dat je als je klaar bent met
een lege accu staat waardoor je niet meer kan rijden met je voertuig.
Je moet het systeem uiteraard wel activeren door de knop in te drukken voordat je de sleutel uit het contact haalt maar dat lijkt me logisch.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen