Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754759 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2040 Gepost op: 22 augustus 2013, 08:50:00
Citaat van: moppersmurf link=msg=1194107 date=1377118607
Dat antwoord is simpel: te veel omdat het materiaal niet deugt. Waarom denk je dat een bouwvakker geen Bosch of Black & Decker gebruikt maar een iets betere kwaliteit? Hij gaat niet voor de prijs maar voor kwaliteit. Maar ja..... dan moet je geen (europese) aanbesteding starten want dan draait alles om de prijs en niet om kwaliteit  :(
Boeven vangen doe je niet met een VW, maar met goeie stuurlui en materiaal. En ondanks dat velen dat wel willen (boeven vangen), laat het materieel het vaak ernstig afweten  98uiye

Er zijn best vw's waar ik mijn dienst in wil doen hoor. Rij prive in een Golf en die rijdt veeeeele malen beter als die kinderwagen Touran. Alleen de stoelen zijn al 100x beter.

En behalve de stoelen is er dit:

Geen radio, een achterlijk lelijk leeg vak (welke nog niet eens aansluit) en geen led werklampje meer.


Oh ja. het werklampje zit er toch nog in. Daar kan je makkelijk bij tijdens het rijden..


En het zwakke lampje in het plafond wat dan nog gebruikt kon worden om in het donker wat op te schrijven, is vervangen voor een bouwlamp  8)
In de bus zit het lampje op een plek waar de bestuurder niet bij kan. Lekker handig als je solo rijdt.

Echt top, zo'n aanbesteding.... Ik kan mijn forumnaam beter veranderen in mopperErik.  >:(


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2041 Gepost op: 22 augustus 2013, 10:02:03
Tja, zolang er bij de aanbesteding pas in de laatste fase gebruik wordt gemaakt van de werkvloer zal dit altijd zo blijven. Ik begrijp ook wel dat er een bepaald budget aan te pas komt om een voertuig voor de politie te realiseren. Echter zoals het nu gaat is het echt een geval van de paarse krokodil. Te veel bureaucratie en een slecht werkbaar voertuig...

Maar goed... kwestie van afwachten weer op een volgende aanbesteding...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2042 Gepost op: 22 augustus 2013, 11:38:30
Citaat van: grizz link=msg=1194170 date=1377158523
kwestie van afwachten weer op een volgende aanbesteding...

wanneer is die dan? Iemand enig idee??
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2043 Gepost op: 22 augustus 2013, 11:57:22
Citaat van: moppersmurf link=msg=1194191 date=1377164310
wanneer is die dan? Iemand enig idee??

Deze is acht jaar geldig op het moment van aanbesteden. Dat is volgens mij alweer drie jaar. Dus dat zou nog vijf jaar vw rijden betekenen....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2044 Gepost op: 22 augustus 2013, 14:34:46
Citaat van: EvEs link=msg=1194161 date=1377154200
En behalve de stoelen is er dit:

Geen radio, een achterlijk lelijk leeg vak (welke nog niet eens aansluit) en geen led werklampje meer.

Daar hebben wij (Utrecht) een ingebouwd navigatiesysteem zitten.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2045 Gepost op: 22 augustus 2013, 15:06:50
wij ook, een verschrikkelijk oud vdo dayton systeem... maar ach het werkt wel. Net als de meldergegevens die inworden geschoten als je een melding hebt. Op zich wel makkelijk. Nu nog kort afmuteren in het voertuig en we zijn weer een stapje verder....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2046 Gepost op: 22 augustus 2013, 15:11:05
Citaat van: grizz link=msg=1194254 date=1377176810
wij ook, een verschrikkelijk oud vdo dayton systeem... maar ach het werkt wel. Net als de meldergegevens die inworden geschoten als je een melding hebt. Op zich wel makkelijk. Nu nog kort afmuteren in het voertuig en we zijn weer een stapje verder....
Dat kunnen we bij ons dan weer wel, al moet je naderhand wel op het wijkteam de melding overzetten naar bvh...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2047 Gepost op: 22 augustus 2013, 15:58:07
Citaat van: grizz link=msg=1194254 date=1377176810
wij ook, een verschrikkelijk oud vdo dayton systeem... maar ach het werkt wel. Net als de meldergegevens die inworden geschoten als je een melding hebt. Op zich wel makkelijk. Nu nog kort afmuteren in het voertuig en we zijn weer een stapje verder....
Citaat van: Red link=msg=1194257 date=1377177065
Dat kunnen we bij ons dan weer wel, al moet je naderhand wel op het wijkteam de melding overzetten naar bvh...

Wat een armoede.... Wij hebben TomTom. De enige melding die daar uit komt is de waarschuwing voor een flitspaal


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2048 Gepost op: 22 augustus 2013, 16:37:31
Citaat van: EvEs link=msg=1194272 date=1377179887
Wat een armoede.... Wij hebben TomTom. De enige melding die daar uit komt is de waarschuwing voor een flitspaal
Voor sommige heeeeeel belangrijk  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2049 Gepost op: 22 augustus 2013, 16:47:53
Citaat van: EvEs link=msg=1194272 date=1377179887
Wat een armoede.... Wij hebben TomTom. De enige melding die daar uit komt is de waarschuwing voor een flitspaal
De tomtom is bij ons gekoppeld aan het systeem. (heet Orion) De melding en het adres wordt in de tomtom geschoten. (mits het werkt)
Je moet alleen wel een keer of vijf op ja, en akkoord klikken voordat je ook echt onderweg bent.....  :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.