Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750970 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1540 Gepost op: 10 april 2012, 19:05:04
Het is natuurlijk van de zotte dat er met de huidige mogelijkheden en technologiën geen ruimte meer is voor de radio. Zéker aangezien er testmodellen van de nieuwe aanbesteding zijn uitgevoerd met de radio in het dashbordkastje  ::)

Heeft niet zozeer met de ruimte/technologie te maken. In Haaglanden zit al jaren geen radio meer in de opvallende voertuigen, de gedachte hierachter is dat het luisteren van de radio de aandacht zou afleiden van andere zaken. Zo kwam het zeer vaak voor dat collega's niet goed meeluisterde met de meldkamer en er oproepen compleet werden gemist. Dit zou de reden zijn geweest dat er geen radio meer inzit...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1541 Gepost op: 10 april 2012, 19:13:39
Wat een gel.... gezever, dat is echt zoeken naar een reden... Dat ding is hartstikke handig voor het nieuws, weer en verkeer en op de laatste plaats voor de muziek, waarbij die eerste drie in mijn ogen belangrijk zijn voor je werk.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #1542 Gepost op: 10 april 2012, 19:19:50
Misschien dat er nog eens iemand een geluidsonderdrukking inbouwt gekoppeld aan de mobilofoon.
Berichtje --> stilte.
Einde bericht --> muziek.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1543 Gepost op: 10 april 2012, 19:57:39
Misschien dat er nog eens iemand een geluidsonderdrukking inbouwt gekoppeld aan de mobilofoon.
Berichtje --> stilte.
Einde bericht --> muziek.

Ik zie hier een gat in de markt ;D Is overigens totaal niet moeilijk om te realiseren, wordt veel gebruikt in de luchtvaart (!) e.d.

Alhoewel, dan ga je in o.a. Haaglanden weinig aan je radio hebben... Misschien wordt het luisteren naar de berichten wel een stuk beter als men zorgt voor meer rust op de kanalen, met alleen info dat ook echt van belang is... Dus niet een aanrijding aan de andere kant van de regio en dergelijke.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1544 Gepost op: 10 april 2012, 20:19:17
Collega's die nu niet goed meeluisteren met de mobi gaan dat zonder radio niet opeens beter doen, schat ik zo in. Het is een stukje bewustwording voordat je de straat opgaat. Ik heb altijd een oortje in, ook in de auto, en m'n spreeksleutel trilt bij elk nieuw gesprek.

Wat is de volgende stap? Knappe vrouwen verplicht laten sluieren? Niet meer eten in de dienstauto? Verbod op praten over privezaken tijdens het surveilleren? Kom zeg :-)


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #1545 Gepost op: 10 april 2012, 20:25:38
Collega's die nu niet goed meeluisteren met de mobi gaan dat zonder radio niet opeens beter doen, schat ik zo in. Het is een stukje bewustwording voordat je de straat opgaat.
Als de muziek wegvalt wordt je vanzelf bewust van de (korte) stilte. Dan valt de melding vanzelf op.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1546 Gepost op: 10 april 2012, 20:59:26
Misschien dat er nog eens iemand een geluidsonderdrukking inbouwt gekoppeld aan de mobilofoon.
Berichtje --> stilte.
Einde bericht --> muziek.

Idee is super, maar niet geschikt voor de grote regio's. In Haaglanden is het een uitzondering als de mob meer dan 10 sec stil is, dat wordt dus erg weinig muziek luisteren dan  ;D.
Ik denk dat een radio in de korpsen waar er minder verkeer over de mob is ook wel praktischer is, in Haaglanden wordt er bijna non-stop gepraat waardoor je aandacht op een gegeven moment verslapt, zeker met een radio nog aan.

Overigens zijn bijv. oortjes in Haaglanden ook niet geschikt omdat je werkt met twee verschillende kanalen, en je met elkaar mee wil kunnen luisteren (wat met oortjes dus niet kan).
Ik heb het zelf nooit meegemaakt met radio, maar dit verhaal van de garage gehoord. Het schijnt overigens een succes te zijn want de radio is al jaren weg!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1547 Gepost op: 15 april 2012, 23:47:17
Wij hebben bij de VD amsterdam al jaren radio in de wagens zitten, en het vergt wat aanpassing maar na een tijdje (een paar weken) ben je echt wel gewend aan radio-porto kabaal in een kleine ruimte. Nog sterker, soms lukt het om er nog een porto bij aan te hebben (inter regionaal om het maar zo te zeggen). Trouwens op een radio zit toch een Volume/uitknop? Of is die optie in een VW uitgeschakeld???  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1548 Gepost op: 16 april 2012, 01:09:02
Die radio zit er in A-A zins mensenheugenis niet meer in. Alleen in de onopvallende vtgn zit een autoradio.

Bij de golfjes in het centrum (D1) kom je ze nog regelmatig tegen ! Soms zelfs met een AUX-ingang, lekker handig met je mobiel/mp3  ^-^


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1549 Gepost op: 16 april 2012, 01:42:30
Ja nu is ons radio verkeer denk ik een stukje rustiger dan die van jullie, maar ik kan ook goed functioneren met radio en porto aan. Heb hem dan ook het liefst in de houder staan (zie binnenkant foto's van onze voertuigen) en je merkt vanzelf als er iets intresants langs komt. Dan gaat of de radio zachter of de porto harder.

De telefoon kan trouwens bij ons via bluetooth gekoppeld worden en dan worden de boxen van de radio gebruikt, dus dat is dan ook geen probleem.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v