Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750085 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1560 Gepost op: 4 mei 2012, 13:30:01
De meeste voertuigen zonder Haaglanden op de motorkap zijn leenauto's van de garage.

Als ik de medewerker van de garage mag geloven hebben ze nog genoeg signalering liggen voor de komende jaren, bovendien vinden ze de service contracten te marginaal. Er is geen goede garantie om elk voertuig binnen 24 uur weer operationeel te hebben bij bijv. kleine mankementen. Daarom blijven ze dit zelf doen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1561 Gepost op: 4 mei 2012, 13:36:36
De meeste voertuigen zonder Haaglanden op de motorkap zijn leenauto's van de garage.

Als ik de medewerker van de garage mag geloven hebben ze nog genoeg signalering liggen voor de komende jaren, bovendien vinden ze de service contracten te marginaal. Er is geen goede garantie om elk voertuig binnen 24 uur weer operationeel te hebben bij bijv. kleine mankementen. Daarom blijven ze dit zelf doen.

Nogmaals, die keuze hebben ze, met de komst van de huidige aanbesteding, helemaal niet meer...
Enige mogelijkheid is dat de garage van Haaglanden een officieel Volkswagen-servicepunt is geworden, met daarin een HONAC-werkplaats  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1562 Gepost op: 4 mei 2012, 18:24:13
De regionamen worden officieel pas werkelijkheid als de nieuwe politiewet wordt aangenomen. Wanneer dat gaat gebeuren, is mede afhankelijk van het feit of de politiewet door de eerste kamer controversieel verklaard gaat worden (wordt 8 mei besloten). Ofwel: mag het door het demissionaire kabinet worden afgehandeld. Het zou dus zomaar kunnen dat de behandeling nog enkele maanden vertraging oploopt.

Dat sommige regio's op de zaken vooruitlopen met nieuwe regionamen is een ander verhaal. Daarnaast ben ik meer voorstander van 'POLITIE' op de motorkamp, zoals de andere diensten ook de dienstnaam vermelden, ipv de korpsnaam.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #1563 Gepost op: 11 mei 2012, 19:09:33
Inmiddels is de regionaam ''Haaglanden'' bij de meeste voertuigen van de motorkap verwijderd


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1564 Gepost op: 11 mei 2012, 21:12:41
Enige mogelijkheid is dat de garage van Haaglanden een officieel Volkswagen-servicepunt is geworden, met daarin een HONAC-werkplaats  ::)

Zoals de garagewerkplaats van Amsterdam-Amstelland. Die zijn officieel servicepunt van VW en HONAC.

Bij ons komen nog steeds gewoon kale Tourans en Transporters binnen. Die vervolgens worden opgebouwd door de garagewerkplaats en radiowerkplaats.

Dinsdag toevallig nog een pallet vol met Whelan Freedom lichtbaken, langs zien komen, geleverd door HONAC.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1565 Gepost op: 13 mei 2012, 11:49:12
Inmiddels is de regionaam ''Haaglanden'' bij de meeste voertuigen van de motorkap verwijderd

Is dat zo? Bij ons op het bureau zitten ze er allemaal nog op. Zie ze weinig rijden nog zonder de naam op de motorkap...... al let ik er ook niet zo op.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #1566 Gepost op: 29 mei 2012, 23:27:37
Weet niet of dit het goede topic ervoor is,maar kan iemand mij vertellen hoe het zit met de voertuigen van Haaglanden,het zijn nieuwe tourans maar de grillflitsers en lichtbalk wijken af van het LAPV en zie nog geen Touran volgens de Lapv-norm,maar wel steeds meer nieuwe Tourans(vorm van verzet?)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1567 Gepost op: 30 mei 2012, 12:27:49
Klopt. Ik heb het al een paar keer op dit forum verteld, al krijg ik daar veel tegenspraak op.  ;D

In een gesprek wat ik heb gehad met een medewerker van de garage van politie Haaglanden vertelde hij mij dat wij wel de nieuwe tourans krijgen, maar de opbouw en onderhoud hiervan in handen blijft van de eigen garage (voor zolang het nog kan).
Redenen:

- Snellere service (nieuw contract zit teveel haken en ogen aan qua service tijd), als er nu een defect is kunnen we gelijk naar de garage rijden en wordt het direct verholpen. Zo niet krijgen we direct een leenauto mee.
- Veel voorraad aan opbouw materiaal, er zouden nog tientallen nieuwe daksets liggen.
- De huidige dakset van Haaglanden zou beter zijn, vooral in omstandigheden waarbij de zon schijnt zou het blauw op de voertuigen veel beter zichtbaar zijn dan die van de aanbesteding.
- Goedkoper.

De inbouw weet ik ook niet precies, wij rijden al jaren met automaten maar de verdere inbouw wijkt ook af van de LAPV norm (misschien ook veel voorraad nog?).

Hoe e.e.a. is aangekleed weet ik ook niet, het lijkt me dat Haaglanden zich ook aan de LAPV moet houden, maar vooralsnog gebeurt dit niet en worden alle voertuigen nog steeds op zn 'Haaglands' opgebouwd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1568 Gepost op: 30 mei 2012, 12:43:13
In een gesprek wat ik heb gehad met een medewerker van de garage van politie Haaglanden vertelde hij mij dat wij wel de nieuwe tourans krijgen, maar de opbouw en onderhoud hiervan in handen blijft van de eigen garage (voor zolang het nog kan).

Dat is niet alleen in HGL maar ook in A-A. Daar worden ook gewoon "kale" Tourans aangeleverd. Deze worden door de garagewerkplaats en radiowerkplaats in- en opgebouwd. De garagewerkplaats is, naar het nu schijnt, een officieel servicepunt van VW geworden. Hierdoor kan men het onderhoud binnenskamers houden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1569 Gepost op: 30 mei 2012, 15:40:07
Ik geloof dat HGL en A-A de enige korpsen zijn met deze luxe. Hoe dat overigens zit met de op/inbouw weet ik niet, uiteindelijk moeten ze toch conform landelijk beleid gaan werken lijkt me.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.