Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1620 Gepost op: 11 juli 2012, 10:16:44
Bijzonder. Wij regelen het allemaal als bureau zelf. Niet te veel via Facilitair doen. Dat duurt inderdaad zooooo lang. Zelf korte lijntjes naar de dealer. binnen 1 dag terecht voor onderhoud. Nieuwe banden in een uur bij de bandenboer (geen dealer!). glasservice net zo in 1 dag. Schades worden doorgaans binnen 2 weken hersteld (direct vervangend vervoer noodhulpauto).
Korte lijntjes met Honac. Die komt vaak ook binnen 2 dagen langs voor herstel van wat dan ook...  8)

Dat klinkt super, maar hoe doe je dat om 19:00 uur savonds? of zaterdag middag? of zondag avond? of vrijdag middag? ik noem maar wat, dat zijn de nadelen van commerciele publieke bedrijven natuurlijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1621 Gepost op: 11 juli 2012, 10:52:51
Dat klinkt super, maar hoe doe je dat om 19:00 uur savonds? of zaterdag middag? of zondag avond? of vrijdag middag? ik noem maar wat, dat zijn de nadelen van commerciele publieke bedrijven natuurlijk.

Dat is niet alleen bij commerciële publieke bedrijven kan ik je vertellen. A-A heeft alles in eigen beheer en bij ons gaat de garagewerkplaats en radiowerkplaats ook gewoon om 16.30 uur dicht. Ook gesloten in het weekend en zon- en feestdagen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1622 Gepost op: 11 juli 2012, 10:59:05
Maar je kan wel zo om een leen auto, je kan je auto er wel al kwijt en onderdelen zoals lampjes kun je ook halen. Bovendien schijnt in de nieuwe situatie een soort 24/7 dekking te komen voor bepaalde situaties (verlichting, signalering etc.)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1623 Gepost op: 11 juli 2012, 11:09:26
Bijzonder. Wij regelen het allemaal als bureau zelf. Niet te veel via Facilitair doen. Dat duurt inderdaad zooooo lang. Zelf korte lijntjes naar de dealer. binnen 1 dag terecht voor onderhoud. Nieuwe banden in een uur bij de bandenboer (geen dealer!). glasservice net zo in 1 dag. Schades worden doorgaans binnen 2 weken hersteld (direct vervangend vervoer noodhulpauto).
Korte lijntjes met Honac. Die komt vaak ook binnen 2 dagen langs voor herstel van wat dan ook...  8)

Welk bureau zit je dan?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1624 Gepost op: 11 juli 2012, 11:11:10
Maar je kan wel zo om een leen auto, je kan je auto er wel al kwijt en onderdelen zoals lampjes kun je ook halen. Bovendien schijnt in de nieuwe situatie een soort 24/7 dekking te komen voor bepaalde situaties (verlichting, signalering etc.)

Dan weet jij meer als ik. Die leenauto moet je toch echt wel mazzel mee hebben. Verder ben ik het met je eens, dat als tijdens de openingstijden langs komt je vaak idd direct wordt geholpen en vaak binnen een half uur weer operationeel bent.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1625 Gepost op: 11 juli 2012, 12:55:00
Bij ons is het eventjes een belletje naar Faco en je kan de auto naar de dealer brengen. Die doet dan het kleine onderhoud (elektronische storingen, bandjes etc). Binnen een half uur tot een uur ben je weer operationeel en anders als je hem op tijd brengt dezelfde dag nog. Hoeft de auto ook niet leeg gehaald te worden (alleen als de auto moet blijven staan wordt de MOB geblokkeerd).

Moet ook wel want ik heb al een paar keer ontdekt dat de bandjes toch echt volledig op zijn afgelopen jaar. Alleen bij grotere schades duurt het weken, zo niet maanden voor je de auto terug ziet. En geen vervangende auto :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1626 Gepost op: 11 juli 2012, 14:12:59
Moet ook wel want ik heb al een paar keer ontdekt dat de bandjes toch echt volledig op zijn afgelopen jaar. Alleen bij grotere schades duurt het weken, zo niet maanden voor je de auto terug ziet. En geen vervangende auto :-X

Hier ook zo. Wij verslijten banden als een malle met 2 tourans en een groot buitengebied. Heel fijn, die all-season banden :( Ik sta toch echt eens in de paar maanden bij de garage voor een nieuw setje voorbanden. En daar durven ze bij de Vlissingse VW dealer gerust een paar dagen over te doen. En vervangend vervoer, dat is een utopie  :'(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1627 Gepost op: 11 juli 2012, 19:16:51
Erik, jij gaat me toch niet vertellen dat je in Vlissingen woont/werkt hé?  0098

Dat is dan wel weer een voordeel aan een groot korps, als een voertuig bij de (eigen) werkplaats moet blijven staan krijgen we altijd een leen touran mee, kwestie van spullen overzetten en je bent weer operationeel.
De sterkte qua voertuigen is dus altijd gewaarborgd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1628 Gepost op: 11 juli 2012, 20:42:12
Erik, jij gaat me toch niet vertellen dat je in Vlissingen woont/werkt hé?  0098

Dat is dan wel weer een voordeel aan een groot korps, als een voertuig bij de (eigen) werkplaats moet blijven staan krijgen we altijd een leen touran mee, kwestie van spullen overzetten en je bent weer operationeel.
De sterkte qua voertuigen is dus altijd gewaarborgd.

A-A is ook een groot korps maar daar ben je toch echt gewoon je voertuig kwijt en krijg je ook geen leenauto terug. Dan terug komend op het stukje van de All Seasons banden. Volgens mij sluiten die juist extra hard omdat je daarom totaal geen grip hebt en alle kanten op glijdt. Ik ben echt voorstander van een goede zomerband en een winterband. Je merkt bij de nieuwe Tourans waar de zomerband wel onderzit (standaard geleverd) veel beter rijdt en veel meer grip heeft.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1629 Gepost op: 11 juli 2012, 20:53:47
Korte lijntjes met Honac. Die komt vaak ook binnen 2 dagen langs voor herstel van wat dan ook...  8)

Weiersstraat toch? Kun je niet voor ons een afspraak maken, die auto is dan binnen no-time in Assen  ;D.

Bij ons werkt het als volgt: Collega's stuiten op een voertuig mankement, vervolgens geven zij (meestal ben via mij ook nog is) dat door aan iemand van het bedrijfsbureau op de brigade (welke er ook niet 24/7 is), vervolgens stuurt diegene een e-mail naar het bedrijfsbureau op het district, welke vervolgens weer mailen naar Honac. En dan moet Honac nog maar is even kijken wanneer zij tijd hebben om langs te komen op de locatie..

Zo staat een VW Golf van ons ook al een aantal dagen binnen in de garage, omdat de blauwe lampen het niet doen. En het is voor ons maar een verassing wanneer Honac komt, het kan binnen een paar dagen zijn maar kan ook nog een week duren.

Gelukkig is bij jullie wel alles zo goed geregeld dan, net als met die mooie onopvallende Golf.