Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751015 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1640 Gepost op: 18 juli 2012, 11:57:10
Dat laatste klopt, of AA heeft op een of andere onmogelijke wijze weer een uitzondering of dit is geen lapv uitvoering.

Zeg jij het maar.

Ze zijn iig niet blij met de automaten. Er wordt meer schade gereden als voorheen, zegt men.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1641 Gepost op: 18 juli 2012, 11:58:13
ja heel bijzonder idd. de enige transporters zijn die uit de aanbesteding. handhaving of noodhulp.
maar beide automaat 140pk en beide zien ze eruit als RR-setup.  :-\


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1642 Gepost op: 18 juli 2012, 12:01:23
De enige Transporters met automaat die wij hebben zijn die van de hondengeleiders. Echter rijden die al jaren met een automaat.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1643 Gepost op: 18 juli 2012, 12:02:49
Rijden de hondengeleiders van AA solo of met dubbel bemanning?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1644 Gepost op: 18 juli 2012, 12:08:14
Rijden de hondengeleiders van AA solo of met dubbel bemanning?

Solo, tenzij ze een te kort hebben aan vtgn of ze een hondengeleider io bij zich hebben.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1645 Gepost op: 18 juli 2012, 12:38:34
Dan kan ik mij goed voorstellen dat als je voornamelijk solo rijdt, dat het dan prettiger rijdt in een automaat. Kun je bij spoedmeldingen toch wat meer je ogen op de weg richten en handen aan het stuur houden.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1646 Gepost op: 18 juli 2012, 18:23:19
Er wordt meer schade gereden als voorheen, zegt men.

Grappig, bij ons is namelijk sprake van het tegenover gestelde.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1647 Gepost op: 18 juli 2012, 19:25:03
Hoe zit het nou precies met die Transporters?

Behalve het feit dat Amsterdam een handbak krijgt en de rest een automaat valt het mij ook op dat de één een volledig volle lichtbalk met traffic-advisor krijgt en stopbord met 50 verschillende teksten. Een andere Transporter, ook uit de LAPV, krijgt weer de meest karige uitvoering zonder alle opties. Is het dan toch mogelijk om als korps verschillende zaken te kiezen?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1648 Gepost op: 18 juli 2012, 20:27:50
Ja een handhavings editie en een noodhulp editie.
Er is een een handhavingstransporter. RR setup zonder, dub cabine en zonder traffic advisor en zonder tekstbediening op transparant.
Betreft dan een personen bus 8 man.

Dan de noodhulptransporter. RR setup met wel alles maar ipv 8 stoelen, 6 stuks waarvan de achterste 4 in trein-zit met tafel ertussen.
(En misschien nog wat soorten...)

Wel jammer dat deze 2 edities er niet zijn wat betreft de Golf variant. Ik had graag een politie-Golf-variant gezien in de exacte (maar dan politie-witte) Kmar uitvoering.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1649 Gepost op: 18 juli 2012, 20:34:08
Hoe zit het nou precies met die Transporters?

Behalve het feit dat Amsterdam een handbak krijgt en de rest een automaat valt het mij ook op dat de één een volledig volle lichtbalk met traffic-advisor krijgt en stopbord met 50 verschillende teksten. Een andere Transporter, ook uit de LAPV, krijgt weer de meest karige uitvoering zonder alle opties. Is het dan toch mogelijk om als korps verschillende zaken te kiezen?

Ik heb nog even zitten denken. Ik heb toch het vermoede dat de Transporters van ons toch niet van de LAPV zijn. Ik heb er gisteren een stukje ingereden maar ze zijn nog net zo traag als de Transporters die nu nog rondrijden met een Vista op het dak. De hondengeleiders vliegen links en rechts langs je heen. Die hebben wel de 140pk/DSG uitvoering.

Dus hoe A-A het voor elkaar krijgt om zo lang het "oude" type te kopen, schiet mij maar lek.