Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751080 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1770 Gepost op: 30 september 2012, 20:24:07
Schroevendraaier en de zekering eruit halen of het boekje lezen. ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1771 Gepost op: 30 september 2012, 20:54:55
Iemand enig idee of het start/stop systeem bij de nieuwe Touran permanent uit te schakelen is? Super irritant als je een spoedrit rijd en even moet wachten op bijv. een voorrangsweg op te rijden en de motor slaat af  :(
Als het goed is staat er ergens een knopie met een A met daaromheen een circkel (deze maar dan als zwarte knop)
,
die moet je indrukken dan is hij uit. Maar bij elke keer auto opnieuw starten staat deze weer aan
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1772 Gepost op: 30 september 2012, 21:04:58
Maar bij elke keer auto opnieuw starten staat deze weer aan

Vandaar dat ik het permanent uitgeschakeld wil hebben... Zekering er uit is geen optie, vanwege de foutmeldingen in het computersysteem.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


rrpd

  • Gast
Reactie #1773 Gepost op: 30 september 2012, 21:35:29
Het is uit te schakelen, echter via de laptop bij de garage. (Middels VCDS (Vag-com) of de officïele software van VW zelf.. bij de dealer dus)
Kwestie van aan of uitvinken in de betreffende module.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1774 Gepost op: 30 september 2012, 21:37:45
Wilde bijna zeggen, de auto niet in zijn vrij zetten, maar het is natuurlijk een automaat.  e050

Permanent uitschakelen kan niet handmatig volgens mij. Heeft te maken met de keuring voor het milieulabel. Zonder start-stop wordt het verbruik hoger, dus alle belastingen ook.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1775 Gepost op: 30 september 2012, 21:57:09
Vind het ook niet echt ideaal maar misschien ook een kwestie van wennen.

Anders de auto niet helemaal tot stilstand brengen en de rem iets loslaten, maargoed daar moet je dan ook weer aan denken. Softwarematig uitschakelen zou handiger zijn, mits dat dan weer mogelijk is / mag van het wagenparkbeheer.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1776 Gepost op: 30 september 2012, 22:13:35
Voor de automaat-pook het tweede knopje van links. De A met het rondje er om indrukken. Zo schakel je het uit. Valt wel weg als je de auto opnieuw moet starten. Overigens is mij opgevallen dat onze allernieuwste aanbestedingsauto (net twee weken opgeleverd) geen start-stop systeem meer heeft..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1777 Gepost op: 1 oktober 2012, 00:15:50
Overigens is mij opgevallen dat onze allernieuwste aanbestedingsauto (net twee weken opgeleverd) geen start-stop systeem meer heeft..

Sterker nog, wij hebben een opvolgende kentekenserie, de ene heeft het wel, de ander heeft het niet  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1778 Gepost op: 3 oktober 2012, 14:08:54
Ja hoor; het kon ook niet anders. Haaglanden heeft alsnog tekst op de motorkap en de achterkant geplakt. De tekst POLITIE heeft zijn plek gevonden, weliswaar zonder brandend wetboek en in een verkeerd lettertype, volledig in hoofdletters. Mocht ik een keer (bij beter weer dan dit) een foto kunnen maken zal ik hem plaatsen... Maar het ziet er niet uit, aldus ondergetekende.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1779 Gepost op: 3 oktober 2012, 14:12:24
In A-A is men nu begonnen om van de "bestaande" vtgn ook de teksten Amsterdam-Amstelland te halen.