Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749828 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #1790 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:37:21

Maar dan dus 10cm groot :)
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1791 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:39:00
Voorbeeld  http://striping.profmedia.eu/images/vehicles/pdf/Politie-montage-0.1-VW-Touran.pdf

Daar wordt wel blauw en orginele lettertype gebruikt


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1792 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:40:10
Het staat boven het kenteken, onder de achterruit, links naast het volkswagen logo. Het staat er in hoofdletters (lijkt wel een Arial lettertype). Dat ze "Politie" op de motorkap willen zetten als vervanging van de regio-namen lijkt me een goed idee, maar doe het dan wel in dezelfde grootte en lettertype.. en laat het op de achterklep (waar amper ruimte is) achterwegen.

Lettertype is Frutiger-Black en het hoort in het blauw te zijn. Ik vind het in ieder geval een welkome aanvulling op de voertuigen, of het ''mooi'' is weet ik niet, daar kan ik nog niet over oordelen... Had misschien wel liever gezien dat ze Politie op de achterruit hadden gezet (net zoals bij ambulance dienstauto's gebeurd)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1793 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:50:44
Lettertype is Frutiger-Black en het hoort in het blauw te zijn. Ik vind het in ieder geval een welkome aanvulling op de voertuigen, of het ''mooi'' is weet ik niet, daar kan ik nog niet over oordelen... Had misschien wel liever gezien dat ze Politie op de achterruit hadden gezet (net zoals bij ambulance dienstauto's gebeurd)
Tsja; in hoeverre is het een welkome aanvulling? Leuk voor een ieder die een voertuig met strepen op de straat ziet staan; die weet dan dat het een politievoertuig is. Maar bij een spoedrit heb je aan de kant te gaan (voor wie dan ook met blauw) en bij een stop/volgteken heb je dat op te volgen (wie dat teken dan ook geeft). Nuttig? In ieder geval onprofessioneel uitgewerkt (lettertype, lettergrootte, brandend wetboek, plaatsing achter). Er is nog genoeg werk voor de kwartiermakers NP te verrichten, en dan met een tekst komen. Sterke zet.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1794 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:53:29
Ach, bekijk het van de andere kant: de politie was de enige dienst die de naam van de korpsen erop had staan. Alle andere diensten (brandweer, ambu, etc.) met BZK striping hebben altijd al de naam van de dienst erop staan. Dus het is nu wel eenduidig allemaal. Of het ook mooi is, is een tweede ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1795 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:59:33
Zag net bij 'het Politiebureau' op NL1 dat ook Zeeland de regionaam van de voertuigen heeft verwijderd. Persoonlijk mis ik dan toch iets, dus de tekst politie is prima! Over de plaatsing aan de achterzijde ben ook ik minder te spreken. Op de tekeningen ziet het er vrij knullig uit.
Senior GGP / Oost-Brabant


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1796 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:11:20
En ook op het voorbeeld van politiestriping.nl wordt de nieuwe contourmarkering getekend. Als de vtsPN zo strak op de voorschriften zit, mogen ze daar als eerste achteraan...


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1797 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:14:03
Jammer als ze zoiets afgezaagds zouden gaan toevoegen aan de striping...

Alles ziet er gelikt uit, mooie wagens, mooie striping... maar dit vind ik echt een zeer groot minpunt... Doet me een beetje denken aan zo'n foute politie helmpjes voor kinderen ... daar staat ook POLITIE op...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1798 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:15:29
Ach, bekijk het van de andere kant: de politie was de enige dienst die de naam van de korpsen erop had staan. Alle andere diensten (brandweer, ambu, etc.) met BZK striping hebben altijd al de naam van de dienst erop staan. Dus het is nu wel eenduidig allemaal. Of het ook mooi is, is een tweede ;)

Alleen hebben die diensten wél allemaal een regionaam op het voertuig staan... Dat heeft de politie niet.

Ik heb in het verleden wel eens politievoertuigen gezien met het huidige deurlogo op de motorkap, met het brandende wetboek. Dat vond ik persoonlijk ook niet mooi staan. ''Gewone'' letters in blauw lijkt mij persoonlijk wel mooi, alleen of het mooi is moet de praktijk uitwijzen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1799 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:17:37
Als ik jullie zo hoor word het voor de politie hetzelfde als bij de douane, alleen dan in het blauw. En bij ons staat het wel op de achterruit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v