Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750091 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1930 Gepost op: 24 maart 2013, 20:43:05
Dit dus:
Ben ik benieuwd of ze er weer zo'n krachtige auto voor terug krijgen. Is dat ook landelijk via de aanbesteding (V70) bepaald?  

Die Passats van Groningen niet, toch? Misschien krijgt Utrecht ook nog wel vrije keuze.
Als ze slim zijn nemen ze een onopvallend voertuig... Zo vrij als een vogeltje  8)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1931 Gepost op: 24 maart 2013, 21:59:16
In mijn district van de eenheid Noord-Holland worden alle onopvallende voertuigen ('operationeel' (alleen stop voor), recherche, poolauto's, afdelingshoofd etc) Volkswagen Polo's. Is dat een keuze of kan er niet anders gekozen worden?

Wat ik van onze wagenparkbeheerder begreep is dat er een totaal-plaatje is gemaakt. Ik weet niet hoe het in Noord Holland Noord zit, maar bij ons worden alle opvallende voertuigen een Touran en komen er géén Golfjes station. Men heeft vervolgens de keuze gemaakt om het budget zo te verdelen dat de opvallende auto's een klasse luxer worden als ze waren (van opvallende Astra/Golf/Polo naar Touran) en dat er dus ook iets minder moet worden als het was (van Astra/Golf/Corsa naar Polo)

Ook in eenheid Amsterdam zie je dit gebeuren, de Golfjes gaan er uit en er komen Polo's voor terug.

Voor wat betreft bovenstaande post van PWB, men moet dus eerst bij PON kijken... Voor de regionale onopvallende surveillance zal je niet op een ander merk uit komen. Als men een speciaal onopvallend voertuig wil kun/mag je dus buiten de PON-groep kijken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1932 Gepost op: 24 maart 2013, 22:19:39
Voor wat betreft bovenstaande post van PWB, men moet dus eerst bij PON kijken... Voor de regionale onopvallende surveillance zal je niet op een ander merk uit komen. Als men een speciaal onopvallend voertuig wil kun/mag je dus buiten de PON-groep kijken.

Dat is t rare van t LAPV: je moet een auto van PON afnemen, dat is de "wet". Maar als .... nee ik corrigeer mijzelf: .... ALS PON niet heeft wat jij zou willen hebben ÉN je  goed kan onderbouwen waarom je dat zou willen (met een minimaal 1000 pagina's dik dossier) dan mág je afwijken áls de chef dat goed vindt. Dus eigenlijk is het niet het voertuig dat moet overtuigen maar de chef die je moet overtuigen.

Als die chef nou ook eens de straat op gaat, dan krijg ik er geloof in. Maar ja.... dat staat niet in t LAPV en de inrichtingsplannen van de NP dus .... :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1933 Gepost op: 25 maart 2013, 10:41:37
Nou ja... PON is Volkswagen, VW bedrijfsauto's, Audi, Porsche, Batavus, Honac...enz. Lijkt me sterk dat je daar niet iets kan kiezen wat de concurent ook biedt...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1934 Gepost op: 25 maart 2013, 12:22:47
Heb je even. Een auto die duurzaam en snel is hebben ze bij de pon-groep niet en bij BMW wel. Zo heb ik er nog wel een paar voor je.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1935 Gepost op: 25 maart 2013, 12:34:36
Een auto die duurzaam en snel is hebben ze bij Pon niet. -> waar is dat op gebaseerd?

Dat Politie Nederland een contract heeft met PON okee. Daar kun je wat van vinden... Daar vind ik ook wel wat van... Maar er is binnen PON wel keus genoeg lijkt me...
Onze korpsleiding gaat van een S80 naar een PON product. Namelijk een Audi A6. Is dat verkeerd?


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1936 Gepost op: 25 maart 2013, 13:04:15
Een auto die duurzaam en snel is hebben ze bij Pon niet. -> waar is dat op gebaseerd?

Dat Politie Nederland een contract heeft met PON okee. Daar kun je wat van vinden... Daar vind ik ook wel wat van... Maar er is binnen PON wel keus genoeg lijkt me...
Onze korpsleiding gaat van een S80 naar een PON product. Namelijk een Audi A6. Is dat verkeerd?

Zolang de korpsleiding (of eenheidsleiding?) in een A6 rijdt, zal er door bv de verkeersdiensten natuurlijk nooit in een A6 gereden worden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1937 Gepost op: 25 maart 2013, 13:44:47
Anders hadden we wel in een Audi of Vw gereden bij infra.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1938 Gepost op: 29 maart 2013, 00:08:57
Dat is t rare van t LAPV: je moet een auto van PON afnemen, dat is de "wet". Maar als .... nee ik corrigeer mijzelf: .... ALS PON niet heeft wat jij zou willen hebben ÉN je  goed kan onderbouwen waarom je dat zou willen (met een minimaal 1000 pagina's dik dossier) dan mág je afwijken áls de chef dat goed vindt. Dus eigenlijk is het niet het voertuig dat moet overtuigen maar de chef die je moet overtuigen.

Als die chef nou ook eens de straat op gaat, dan krijg ik er geloof in. Maar ja.... dat staat niet in t LAPV en de inrichtingsplannen van de NP dus .... :'(

Hoe zal het dan gaan met voertuigen voor het AT worden dit ook allemaal PON voertuigen of mogen hier wel andere merken voor worden gebruikt.
hoe zit het dan met de voertuigen voor de ME worden die ook VW


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1939 Gepost op: 29 maart 2013, 04:14:46
Vallen allemaal in een andere kavel.