Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749818 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2390 Gepost op: 13 januari 2015, 14:40:48
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1322467 date=1421145105
Kortom het is gewoon een waardeloze auto als politieauto.

Voor het dagdagelijkse politiewerk is die auto in 9 van de 10 werkgebieden geschikt voor z'n werk, er is alleen over bepaalde optie's niet nagedacht.
Als je hard afremt voor een kruising en de rem weer iets op laat komen slaat hij niet af... Er valt dus wel mee te rijden, of je zet de ventilatie op het voorruit (ontwasemingsstand) en dan draai je de ventilatiesnelheid terug. Werkt het start/stopsysteem niet.

Hij loopt geen 200, maar daar zijn we niet voor opgeleid.
Als je een beetje normaal met spoed rijd valt het glijden ook wel mee, het is een auto die je voor de bocht moet remmen en trekkend door de bocht moet gooien (zoals het hoort).

Een politie-auto is altijd waardeloos, omdat 99% van de dienders een andere mening heeft over een voertuig.
Een Passat is te laag, een Golf is te laag, een Vectra gleed te snel over de voorbanden, de Mondeo's hadden een gigantische dode hoek, de V50 was veel te klein, de Transporter is de lomp...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2391 Gepost op: 13 januari 2015, 16:32:54
amen  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2392 Gepost op: 24 januari 2015, 01:06:26
Citaat van: Jerommeke link=msg=1322502 date=1421156448
Voor het dagdagelijkse politiewerk is die auto in 9 van de 10 werkgebieden geschikt voor z'n werk, er is alleen over bepaalde optie's niet nagedacht.
Als je hard afremt voor een kruising en de rem weer iets op laat komen slaat hij niet af... Er valt dus wel mee te rijden, of je zet de ventilatie op het voorruit (ontwasemingsstand) en dan draai je de ventilatiesnelheid terug. Werkt het start/stopsysteem niet.

Hij loopt geen 200, maar daar zijn we niet voor opgeleid.
Als je een beetje normaal met spoed rijd valt het glijden ook wel mee, het is een auto die je voor de bocht moet remmen en trekkend door de bocht moet gooien (zoals het hoort).

Een politie-auto is altijd waardeloos, omdat 99% van de dienders een andere mening heeft over een voertuig.
Een Passat is te laag, een Golf is te laag, een Vectra gleed te snel over de voorbanden, de Mondeo's hadden een gigantische dode hoek, de V50 was veel te klein, de Transporter is de lomp...
..Dus....

als er geen enkel voertuig geschikt is voor HET werk, wat moet je dan? Het slechtste kiezen of verschillende voertuigen kiezen? Ik kon prima uit de voeten met een V50, ik kon lezen en schrijven met die dingen. Die V70 is niet mijn ding maar ja ik begrijp wel dat de langere collega liever in een V70 zit dan in een V50. Maar ik ben geen 2 meter ....

Elke collega heeft een voorkeur voor schoenen, broek, jas, tas, pet, handschoenen én auto. Uiteraard moet de keuze beperkt worden maar beperken tot 1 (in dit geval) voertuig. Alleen de keuze in vrouw of man wordt in deze maatschappij beperkt tot 1, ten minste men doet alsof.....
Waarom niet de helft V50 en de helft V70? Of de helft Touran en Golf? Geef mij eens 1 enkel goed argument. Omdat het niet in de aanbesteding staat?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2393 Gepost op: 24 januari 2015, 08:59:30
Ja mee eens. Elke collega wil weer wat anders en heeft andere eisen. De gemiddelde oudere collega wil liever een makkelijke instap terwijl ik wegligging/rijden belangrijker vind.
 
Ik snap ook niet waarom zo strikt is bepaald dat de Touran het landelijke noodhulpvoertuig werd.
De Golf Variant en Passat Variant kwamen immers ook uit de aanbesteding en die laatste is een zeldzaamheid op de weg. Hier in het noorden hebben we er een stuk of 8. Maar alleen bij de verkeersafdeling. De wijkteams mogen ze niet bestellen...

Wij hebben gelukkig nog een redelijk divers wagenpark. Waar veel bureaus alleen Touran opvallend en Polos onopvallend hebben staan... is bij ons voor ieder wat wils. Hoewel het blijft alleen VW uiteraard.
3 x Touran opv
2 x Transporter opv
2 x Golf 7 Variant opv
1 x Golf 6 burger surv.
4 x Polo burger
1 x motor zwaar opv
1 x motor licht opv
1 x Govecs scooter opv


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #2394 Gepost op: 25 februari 2015, 12:22:24


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2395 Gepost op: 25 februari 2015, 13:43:08


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2396 Gepost op: 25 februari 2015, 17:15:39
Citaat van: CopVR3 link=msg=1333230 date=1424868188
Ik hoop het niet.

Ik ben d'r wel bang voor.  ::)
Halverwege 2016 zullen de eersten wel geleverd worden voor de NH.
En ik ben ook bang dat ze kiezen voor de 1.6 TDI DSG met de Honac pit...  :D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2397 Gepost op: 25 februari 2015, 18:11:38
Ik hoop dat we er bij de volgende aanbesteding vanaf zijn. Al wil ik best bij VW blijven. Als het maar geen Opel of Franse auto wordt...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2398 Gepost op: 25 februari 2015, 20:01:50
Citaat van: RS6 link=msg=1333288 date=1424880939
Ik ben d'r wel bang voor.  ::)
Halverwege 2016 zullen de eersten wel geleverd worden voor de NH.
En ik ben ook bang dat ze kiezen voor de 1.6 TDI DSG met de Honac pit...  :D

mag hopen dat de nieuwe aanbesteding over 18 maanden toch wel geklaard is.... 98uiye


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #2399 Gepost op: 26 februari 2015, 13:06:43
Hij staat op het platform van de nieuwe Passat, een MQB platform. Zal dus wel beter rijden dan de vorige?