Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 2 juli 2009, 11:53:09
Er circuleren (ook op dit forum, door Venture) zulke mooie foto's van uitrukvoertuigen van buitenlandse politie met geïntegreerde schermen, ook voor bevragingssystemen, is het misschien een tip voor VTS om eens buiten Nederland te kijken wat daar leeft? Misschien zie ik het proces onvoldoende, maar dat soort zaken komt te weinig terug in de huidige uitrukvoertuigen die ik zie

Police packages voor voertuigen is niet nieuw.
Volkswagen heeft het (te bestellen via Kundedienstwerkstatt Hannover)
Opel heeft het (heet Opel Special Vehicles = speciale divisie)
Mercedes heeft het (heet F Paket)
Volvo UK levert het
Landrover heeft het (voor Discovery, Range Rover en Defender)
Audi biedt het ook aan (security range)

In de VS leveren ze ook ontzettend veel police packs. De laptopsteunen worden zelfs voertuigspecifiek aangeboden en zit er geen kist van betonplex tussen de voorstoelen...zoals dat hier nog wel eens te zien is.

Het is ook voor een deel cultuurverandering. In Nederland worden auto's veelal gekocht bij een fabriek en gaan vervolgens naar een opbouwer. In Duitsland worden politievoertuigen meestal rechtstreeks bij de dealer besteld. Is ook wel handig, want je hebt dan nog maar één service aanspreekpunt.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #151 Gepost op: 27 juli 2009, 21:59:03
Politie krijgt nieuw vervoermiddel: de Piaggio MP3 LT
Gepost op Monday, 30 March 2009 om 17:56

Aangezien het overal crisis is moet je soms concessies doen. Zo ook de Politie van Amsterdam die binnenkort beschikking heeft over een gloedjenieuwe Piaggio driewieler. De MP3 LT met politietrim is speciaal ontwikkeld voor proffesionele gebruikers zoals verkeersondersteuners. Ook de ambulancedienst heeft al een test gepland met de Piaggio.
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/30/politie-krijgt-nieuw-vervoermiddel-de-piaggio-mp3-lt

Politie-Piaggio:


Nu de grote vraag: Ik zag in Leeuwarden vandaag een Piaggio driewieler (zwarte) met een bestuurder die een witte helm droeg met blauwe en rode driehoekjes erop (en verder geen uniform). Heeft de politie in Fryslan grote plannen met dit voertuig? Weet iemand hier wat vanaf?

Foto is gemaakt op het Museumplein in Amsterdam zo te zien. Voor zo ver ik weet , krijgt de politie amsterdam deze voertuigen voorlopig nog niet.

mvg
Mike


SurveillantHM

  • Vrijwillige politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #152 Gepost op: 10 augustus 2009, 19:40:05
Hier wat plaatjes van een vrij nieuwe Transporter in Hollands Midden.
Plaatjes komen van 112bollenstreek af.





Sinds 2006 werkzaam bij de vrijwillige politie. Thans in het mooie team Noordwijk / Teylingen binnen de eenheid Den Haag (voormalig Hollands Midden).


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #153 Gepost op: 10 augustus 2009, 20:32:45
Hier wat plaatjes van een vrij nieuwe Transporter in Hollands Midden.
Plaatjes komen van 112bollenstreek af.








Foto's doen het niet.... (kruisjes)
Maar die Transporter is net als de andere transporters... denk ook dat je ze beter in het Voertuigen topic kan plaatsen...


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #154 Gepost op: 17 september 2009, 13:28:38
Is er al meer info mbt de aanbesteding?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #155 Gepost op: 21 november 2009, 16:06:38
Bij de nieuwe aan besteding ziet er na uit dat BMW mee doet met een 3 en 5 serrie, Mercedes met een C en E classe, Audi doet ook mee. Hoop alleen dat Volvo weg blijft anders krijgen we weer zou auto waar je niet harder mee kan rijden dan .... want anders vliegen je blokken in de brand.

Bij de motoren doet BMW mee met een F650, f800gs, r1200gs, r1200rt, k1300gt en dan zal er nog wel een merk mee doen. eind volgt jaar zal dan de keuze wordn gemaakt.

In een van de Visa versa stond een tijdtje terug dat men bij log het liefste een merk had waarbij men alle voertuigen konden bestellen, dan moet je gaan denken aan Mercedes en Volkswagen en misschien nog een Japanner. Tevens moet de overheid het goede voorbeeld geven op het gebied van mileu moeten alle voertuigen zijn voorzien van een groenlabel.

Dus we zullen zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #156 Gepost op: 21 november 2009, 16:08:39
Bij de nieuwe aan besteding ziet er na uit dat BMW mee doet met een 3 en 5 serrie, Mercedes met een C en E classe, Audi doet ook mee. Hoop alleen dat Volvo weg blijft anders krijgen we weer zou auto waar je niet harder mee kan rijden dan .... want anders vliegen je blokken in de brand.

Bij de motoren doet BMW mee met een F650, f800gs, r1200gs, r1200rt, k1300gt en dan zal er nog wel een merk mee doen. eind volgt jaar zal dan de keuze wordn gemaakt.

In een van de Visa versa stond een tijdtje terug dat men bij log het liefste een merk had waarbij men alle voertuigen konden bestellen, dan moet je gaan denken aan Mercedes en Volkswagen en misschien nog een Japanner. Tevens moet de overheid het goede voorbeeld geven op het gebied van mileu moeten alle voertuigen zijn voorzien van een groenlabel.

Dus we zullen zien.



Bij de motoren komt naar alle waarschijnlijkheid Yamaha er bij.
Tevens heeft Volkswagen bij de voertuigen nog een vinger in de pap ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #157 Gepost op: 21 november 2009, 16:31:20
Bij de motoren komt naar alle waarschijnlijkheid Yamaha er bij.
Tevens heeft Volkswagen bij de voertuigen nog een vinger in de pap ;)

 

als ze het dan maar niet in de kop halen om weer die K%^-touran aan te bieden... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #158 Gepost op: 21 november 2009, 21:41:49
Dat heeft allemaal te maken die milieu labels en denk nu echt dat VW zoŽn dikke vinger in de pap hebben.  Bij de voorlaatste aanbesteding ging het ook mis met VW, dachten dat ze de aanbesting hadden en toen ging het goed mis. Alleen  Amsterdam reed toen nog met VW.

Wat betreft die &(_&'_ touran dat ligt aan de regio. Rotterdam rijdt met een transporter met automaat, dus het is wel mogelijk.

Ik weet niet of het Yamaha wordt want bij de laatste aanbesting was het probleem dat zij te duur waren op de kilometer prijs en volgens mij iets met de garantie. Tevens was de zithouding ( eigen mening) ook niet zoŽn pretig.

We zullen wel zien, met al dat geld wat richting de banken gaat rijdt politie NL volgend jaar met paard en wagen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #159 Gepost op: 21 november 2009, 22:10:39
We zullen wel zien, met al dat geld wat richting de banken gaat rijdt politie NL volgend jaar met paard en wagen.

Ach, zolang dat beperkt blijft tot de Voorwateringweg zie ik geen probleem ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s