Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751076 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #160 Gepost op: 27 november 2009, 17:36:57
Bij de nieuwe aan besteding ziet er na uit dat BMW mee doet met een 3 en 5 serrie, Mercedes met een C en E classe, Audi doet ook mee. Hoop alleen dat Volvo weg blijft anders krijgen we weer zou auto waar je niet harder mee kan rijden dan .... want anders vliegen je blokken in de brand.

Bij de motoren doet BMW mee met een F650, f800gs, r1200gs, r1200rt, k1300gt en dan zal er nog wel een merk mee doen. eind volgt jaar zal dan de keuze wordn gemaakt.

In een van de Visa versa stond een tijdtje terug dat men bij log het liefste een merk had waarbij men alle voertuigen konden bestellen, dan moet je gaan denken aan Mercedes en Volkswagen en misschien nog een Japanner. Tevens moet de overheid het goede voorbeeld geven op het gebied van mileu moeten alle voertuigen zijn voorzien van een groenlabel.

Dus we zullen zien.



Ben beneuwd of BMW inderdaad gaat meedoen bij de auto's..... hebben namelijk geen bussen en de aanbesteding gaat uit van 1 merk voor alle voertuigen. Ze kunnen natuurlijk wel meedoen bij de bijzondere voertuigen (dkdb/at/ot/vros/e.d)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #161 Gepost op: 27 november 2009, 18:06:35
Ben beneuwd of BMW inderdaad gaat meedoen bij de auto's..... hebben namelijk geen bussen en de aanbesteding gaat uit van 1 merk voor alle voertuigen. Ze kunnen natuurlijk wel meedoen bij de bijzondere voertuigen (dkdb/at/ot/vros/e.d)

De bijzondere voertuigen worden afzonderlijk aangeschaft en het bedrag voor een afzonderlijk voertuig zal over het algemeen onder de grens van een aanbesteding zitten. Aanbesteden bij deze voertuigen is dan dus niet nodig.
(drempelwaarde voor leveringen = 206.000 euro)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #162 Gepost op: 27 november 2009, 20:00:22
Dat was de wens van een persoon die een verhaal deed in de Visa versa. Moet het allemaal maar zien.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #163 Gepost op: 25 januari 2010, 20:03:02
Heb info gekregen van een betrouwbare bron binnen bmw dat zij meedoen met een 3 en 5 serrie bij de auto's en dat met k1300gt, r1200rt, r1200gs, f800gs en de f650 bij de komende aanbesteding


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #164 Gepost op: 31 januari 2010, 16:40:05
Ik zie't nog niet gebeuren dat we in 3-series gaan rijden. Mooie en goed rijdende bakken, maar verdomd krap. Dan liever een passat station 4motion, hou je nog knaken over voor een fatsoenlijke motor ;)

5-series voor in de APD.....tsja, dat is natuurlijk een utopie. Of ze moeten 5 series ineens voor de prijs van een 3 serie kunnen aanbieden, dan zijn er natuurlijk meer mogelijkheden :D


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #165 Gepost op: 31 januari 2010, 17:55:44
Iemand enig idee wanneer de nieuwe Visa Versa uitkomt?
Ben namelijk wel benieuwd welke autofabrikanten er gaan mee doen met de test.

Als het inderdaad zo is dat ze klein, groot en busjes van 1 merk willen word het maar een kleine keuze denk ik?
Weer VW? Of mogelijk toch Ford of een Aziatisch merk.

Op zich zou BMW wel leuk zijn, mits er een goede motor in komt natuurlijk. Weet dat er vroeger wel enkele 3-series in gebruik zijn geweest zo rond 1990. Volgens mij waren dat de enigste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #166 Gepost op: 31 januari 2010, 18:10:22
Ik zie't nog niet gebeuren dat we in 3-series gaan rijden. Mooie en goed rijdende bakken, maar verdomd krap. Dan liever een passat station 4motion, hou je nog knaken over voor een fatsoenlijke motor ;)

Ook dat valt flink tegen. De Passat met een 4motion aandrijving is al flink aan de prijs  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #167 Gepost op: 31 januari 2010, 22:50:39
Ook dat valt flink tegen. De Passat met een 4motion aandrijving is al flink aan de prijs  :-X

Ik ga het allemaal wel weer zien... t zal wel weer een slap aftreksel ergens van worden...  want stel je voor dat de dienders op straat spullen krijgen waarmee ze echt boeven kunnen vangen.........
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #168 Gepost op: 1 februari 2010, 09:33:42
Luister de is praat niet over de aanbesting van een bus. IK heb het alleen over de aanbesting van de auto. Daar zouden drie merken voor zijn BMW Audi en Mercedes. Gezien het feit dat BMW de meeste Groene labels heeft met de ook nog een redelijke motor zo dat je je werk goed kan doen. Maken zij de meeste kans in mijn ogen. Goed ik ben ook wel een beetje BMW gek.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #169 Gepost op: 1 februari 2010, 14:15:23
Luister de is praat niet over de aanbesting van een bus.

Er is al meerdere malen gezegd dat de nieuwe aanbesteding het liefst bij een merk zou gaan gebeuren die een zo groot mogelijk gedeelte van het wagenpark kon vullen.
- Klein (A la Polo)
- Middel ( a la Golf)
- Groot (a la Passat )
- Bus (Transporter)
- Special (MAN truck etc.)

Dit lijstje kun je voor Mercedes ook maken, echter zie ík geen kleine Mercedes (a klasse) in dienst komen als secundaire (wijkagenten) auto'tjes, een C-klasse voor de Noodhulp én een E-klasse voor de snelwegpolitie bijvoorbeeld .....
Vito's, Sprinters en Atego's kunnen dan wél weer in het zwaardere segment.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !