Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750924 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #180 Gepost op: 4 februari 2010, 19:32:24
Als ik de verhalen mag geloven is de Touran een drama. Nu kan ik uit eigen ervaring spreken dat de VW Golf plus ook een regelrecht drama is. Totaal geen geschikte wagen voor de noodhulp. Hoor ook echt gigantisch veel gezeur van collega's over de wagen. Over elke auto valt wel wat te klagen en je kan het niet voor iedereen naar wens maken maar zoveel klachten als er nu zijn over het huidige wagenpark heb ik nog niet eerder meegemaakt. Geen Volkswagen voor mij meer het liefst.

Enige nadeel van de plus vind ik dat er totaal geen power in zit. Verder moet je op je spiegels achteruit rijden en is ff snel keren er dus niet meer bij. Als ze dat eens verhelpen scheelt het al een boel. Moet zeggen dat hij wel 10x beter zit met een vest aan dan de lage zit in de vectra, dat was echt bagger met in en uit stappen.

Anyway, wie weet wanneer het blaadje Voorzien, de oude VisaVersa uitkomt? Daar staat namelijk wat meer info in mbt de merken welke mee gaan doen.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #181 Gepost op: 4 februari 2010, 23:22:57
Als ik de verhalen mag geloven is de Touran een drama. Nu kan ik uit eigen ervaring spreken dat de VW Golf plus ook een regelrecht drama is. Totaal geen geschikte wagen voor de noodhulp. Hoor ook echt gigantisch veel gezeur van collega's over de wagen. Over elke auto valt wel wat te klagen en je kan het niet voor iedereen naar wens maken maar zoveel klachten als er nu zijn over het huidige wagenpark heb ik nog niet eerder meegemaakt. Geen Volkswagen voor mij meer het liefst.
Ik heb in die Golf plus mijn BROA gereden, vond het een lekker auto om te scheuren, draaide lekker op de linkerbaan de afritten op en kon ruim nog inhalen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #182 Gepost op: 4 februari 2010, 23:37:08
Ik heb in die Golf plus mijn BROA gereden, vond het een lekker auto om te scheuren, draaide lekker op de linkerbaan de afritten op en kon ruim nog inhalen.

Vergeet niet dat er in die bakken van de academie (bijna op wat kleine dingen na) geen spullen achter in liggen.
Ter vergelijking, de Vectra's die wij voorheen hadden liepen met een lege koffer 220 en met een volle koffer 205 ....
Ook benadeelde dit gewicht het weggedrag flink ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #183 Gepost op: 4 februari 2010, 23:43:57
Vergeet niet dat er in die bakken van de academie (bijna op wat kleine dingen na) geen spullen achter in liggen.
Ter vergelijking, de Vectra's die wij voorheen hadden liepen met een lege koffer 220 en met een volle koffer 205 ....
Ook benadeelde dit gewicht het weggedrag flink ...
Moah, valt redelijk mee. Na mijn ongelukje moesten er toch wat dingen uitgehaald worden.
Het scheelt natuurlijk altijd. Dat heb je ook in de pitauto. Dat hele houten ding is niet te tillen (gevuld).


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #184 Gepost op: 4 februari 2010, 23:52:43
Vind de focus stations die ze in Utrecht nog hebben, beter rijden dan de tourans. De hoge zit van een Touran vind ik dan wel weer veel beter.

Ik stem nogsteeds op Passat's voor in de noodhulp, als realistisch alternatief voor de Touran. :P


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #185 Gepost op: 5 februari 2010, 00:25:11
tja dat stemmen heeft naar mijn idee hier geen zin, omdat we dit al eens hier gedaan hebben met de meest ideale politie auto...

Hier in de regio hebben we om die reden geen ingebouwde kast in de kofferbak, maar twee losse kratten met daarin de spullen... ziet er niet uit, maar scheelt wel veel gewicht en veranderd daardoor niet veel aan het rijgedrag... daarbij ben ik van mening dat je de zwarte tactische vesten ook niet in de kofferbak moet leggen maar achter de bestuurders stoel met de hengsel in de gordels... zodoende kun je je vesten direct pakken en scheelt het behoorlijk wat gewicht in je kofferbak...

Ach met die touran kun je ook redelijk gooien en smijten... alleen je moet even voelen wanneer... ik vind m wel snel onderstuurd... maar goed... t is ook wel wennen van een mercedes naar een touran...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #186 Gepost op: 5 februari 2010, 12:32:37
Wat ik een nadeel vind van de politie-aanbesteding is dat er niet op functionaliteit wordt aanbesteedt, maar op type voertuig.

Of anders gezegd: in plaats van het aanbesteden van een noodhulpvoertuig, verkeerspolitievoertuig, wijkzorgvoertuig, enz. wordt er aanbesteedt op hatchback, sedan, stationwagon, bus, terreinvoertuig, enz.
En dat terwijl de eisen voor de functionaliteiten toch behoorlijk kunnen verschillen. Je kunt het bestek dan specificeren op de functie en daarmee een beter geschikt voertuig aanbesteden.

Je kunt dat ook doen met bijzondere voertuigen, zodat niet ieder korps het wiel opnieuw hoeft uit te vinden, maar een kant en klaar voertuig kan bestellen bij vts. Dat scheelt ook nog eens in de kosten en de voertuigen zijn onderling uitwisselbaar.

M.i. zouden de kavels er bijvoorbeeld zo uit moeten zien:
Surveillancevoertuig noodhulp middel volume (stationwagon)
Surveillancevoertuig noodhulp groot volume (bus)
Surveillancevoertuig wijkzorg
Surveillancevoertuig verkeer

Voorbeeld van bijzondere voertuigen:
Manschappenvoertuig ME
Dienstvoertuig OvD-P
Terreinvaardig surveillancevoertuig
VOA voertuig


Maar goed, dan zal er denk ik eerst nog meer gelijkheid in de manier van werken moeten komen wil dit principe werken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #187 Gepost op: 5 februari 2010, 13:40:04
het onderscheiden van noodhulp en wijkzorg heeft niet zoveel zin.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #188 Gepost op: 5 februari 2010, 13:57:43
het onderscheiden van noodhulp en wijkzorg heeft niet zoveel zin.

In jouw korps wellicht niet. En dat is precies wat ik bedoel met:

zal er denk ik eerst nog meer gelijkheid in de manier van werken moeten komen wil dit principe werken.

In Rotterdam-Rijnmond is het bijvoorbeeld zo dat de noodhulp (DHV) vanuit het district is georganiseerd en de wijkteams binnen het district alleen de wijkzorg doen. Daar is dus wel sprake van een harde scheiding.
De noodhulp (VW bus) heeft hele andere voertuigen dan de wijkzorg (VW Golf).

Hollands-Midden heeft binnen het district teams BPZ van waaruit zowel de wijkzorg als de noodhulp wordt gedaan. Overigens zit hier ook wel verschil in gebruik van voertuigen (VW Golf+ vs. VW Polo / Opel Astra Hatchback), maar of dat heel strikt wordt toegepast weet ik niet.

Haaglanden werkt (formeel) niet met districten, maar organiseert zowel de wijkzorg als de noodhulp vanuit de bureau's die a.h.w. autonome organisatie-eenheden zijn.
En zo zijn er vast meer varianten.

Wat mij betreft zou het allemaal DHV model mogen worden, maar dat is mijn visie.
Ik zie er in ieder geval wel voordeel in om - ook in voertuigen - die scheiding aan te brengen tussen noodhulp en wijkzorg.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #189 Gepost op: 16 februari 2010, 21:17:04
Gezien het feit dat BMW de meeste Groene labels heeft met de ook nog een redelijke motor zo dat je je werk goed kan doen.

Gelukkig ruilt Balkenende zijn BMW 760LI in voor een Mercedes S600 guard in deze tijden van klimaatconferentie's en bezuinigingen .... :-X
En néé, dat is géén groen label  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !