Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750934 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #200 Gepost op: 4 maart 2010, 19:10:41
Gaat met de inrichting van de voertuigen nu ook eens de UITRUSTING van de voertuigen uniform worden?

Sommige korpsen hebben standaard een ram, roadflares, gele jassen ed. aan boord. Terwijl andere korpsen de auto's met het minimale uitrusten.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #201 Gepost op: 4 maart 2010, 23:06:58
Weet je... ik ga het wel weer zien met die aanbesteding... ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat het geen touran is. Die auto is een familie auto en geen personenauto die gebruikt kan worden bij de politie. Te hoog, te log, te ondergemotoriseerd, te onderstuurd... en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Waar ik op hoop is dat men gewoon eens het gezonde verstand eens gaat gebruiken en een merk kiest dat niet alleen goedkoop is maar waar politie nederland ook eens zijn kerntaken mee kan vervulen. Een van deze kerntaken, is volgens mij, en dan populair gezegd.... de core business is nog steeds ouderwets boeven vangen... Elke auto rijdt tegenwoordig al ruim 190 a 200 km/u. Dan is het volgens mij niet meer van deze tijd dat je politie-auto's kiest die niet harder gaan dan 160-170...en een slecht weggedrag hebben...

Dus.... ik ga het afwachten... maar als ik het mocht zeggen... skoda superb... of mercedes C... Goede auto's genoeg ruimte... genoeg motorvermogen en koppel... maar nogmaals...

we gaan het wel weer zien... als diender op straat heb je er maar mee te werken...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #202 Gepost op: 4 maart 2010, 23:37:10
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik vind dat je géén ''ideale'' noodhulpauto kunt opbouwen.
Zolang er grote landelijke verschillen zijn in (bijvoorbeeld de lange lat) of andere bevoegdheden. Daarnaast vind ík dat je in een grote stad (neem Amsterdam) niet met een grote auto (zoals de Touran) moet rijden. Ik vind de overzichtelijkheid van een Touran met achteruit rijden zéér slecht dus ik kan me niet voorstellen dat ie in Amsterdam gaat bevallen. Daarnaast denk ik dat je in bepaalde regio's meer hebt aan een snelle(re) auto.

Overigens zitten er in Zuid Holland Zuid wel scheidingswanden in de Touran  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #203 Gepost op: 5 maart 2010, 01:10:51
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik vind dat je géén ''ideale'' noodhulpauto kunt opbouwen.
Zolang er grote landelijke verschillen zijn in (bijvoorbeeld de lange lat) of andere bevoegdheden. Daarnaast vind ík dat je in een grote stad (neem Amsterdam) niet met een grote auto (zoals de Touran) moet rijden. Ik vind de overzichtelijkheid van een Touran met achteruit rijden zéér slecht dus ik kan me niet voorstellen dat ie in Amsterdam gaat bevallen. Daarnaast denk ik dat je in bepaalde regio's meer hebt aan een snelle(re) auto.

Overigens zitten er in Zuid Holland Zuid wel scheidingswanden in de Touran  ;)

Die zaten er in. Helaas zijn die er uit gehaald.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #204 Gepost op: 5 maart 2010, 01:40:01
Die zaten er in. Helaas zijn die er uit gehaald.

Oké, dan nog niet in alle voertuigen. Vorige week een ZHZ's Touran'netje bekeken met scherm, gepantserde deuren en de hele mikmak.
Alleen jammer dat je niet meer fatsoenlijk tussen het stuur kunt zitten :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #205 Gepost op: 5 maart 2010, 02:21:47
touran is daar ook niet voor geschikt... is mijn mening...

Dan heb je gewoon achterin te weinig ruimte...

Nogmaals.... de Superb heeft gnoeg ruimte achterin voor een scherm, zeker als je naar de station uitvoering gaat... man daar kun je hele families in kwijtraken...lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #206 Gepost op: 5 maart 2010, 14:31:20
De enige die bij de aanbesteding slim is geweest is RR. Die hebben gewoon de transporter op grijs kenteken gekocht en om gezet naar geel. iedereen gelukkig. hoop alleen niet dat die hoge heren weer in al hun wijsheid een auto voor het verkeer kiezen waarin je een breuk zit en het ding is niet vooruit te branden. de gemiddelde vertegenwoordige heeeft nog meer onder de kap zitten aan pk en Nm.

Maar goed we zullen het wel zien.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #207 Gepost op: 5 maart 2010, 19:15:30
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de wensen van politiemensen uit Rijnmond dusdanig anders zijn ten opzichte van politiemensen uit de rest van het land, dat er in het ene geval een busje uit komt en in het andere geval een personenauto.

Nou ik wel. Als ik in de stad surveilleer rijdt ik graag in een bus. Veelzijdig, goed overzicht en voor het rijden in de stad prima. Als ik echter rij voor een bureau die landelijk is dan heb ik veel meer aan een Vectra, Mondeo, Passat etcetera. Dit vanwege het rijgedrag en dat zelfs vanuit het bureau, die midden in het werkgebied zit, het nog 20 minuten rijden is naar een dorpje verderop en dat met prio 1! Nu zit daar natuurlijk een dieper probleem dan alleen de voertuigen, namelijk ook de bezetting (waarom is het bureau in dat buitendorp met meer dan 30.000 inwoners uberhaupt gesloten?) maar dat terzijde.

Nu zitten we met de Touran, die een combinatie van beide vormt, en met de 140PK uitrusting die wij krijgen kunnen wij prima vooruit. Het voertuig is redelijk hoog, de zit is redelijk en de uitrusting is gewoon goed te noemen... Zo slecht vind ik de Touran nog niet!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #208 Gepost op: 6 maart 2010, 01:50:50
wij zijn terug gegaan van de Mercedes C klasse naar een Touran... niet zo slecht... mmmm ik durf anders te beweren. Met 140 pk is ie onder-gemotoriseerd... 180 op de teller is 170 echt.... Hij is onderstuurd, een beetje pit rit worden de remmen sponsig (fading).... dat de zitpositie dan beter is... tja...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #209 Gepost op: 6 maart 2010, 09:51:31
Je kan zeggen wat je wilt van Rotterdam. Maar daar wordt nog geluisterd naar het personeel dat moet werken met de voertuigen. Vanfdaar dat de Or en KL hebben besloten om de gewoon met een bus rondt te blijven rijden en niet zo'n Pruts ding van een VW Touran. Pas daar niet eens in met mijn twee meter. Blij dat ik bij een andere tak van dienst werkt waarmee nog meer luisterd naar de wensen van het personeel.

Dus ik hoop eindelijk dat men eens wakker wordt in de rest van Politie Nederland en eens niet kijkt naar de centen maar naar de wensen van de gebruiker.
Kijk maar naar het verhaal van de V50, meer dan 15 incidenten met de remmen en andere problemen en Volvo Nl zegt ja dat ligt aan de gebruiker. Aaan me hoela. Gewoon degelijk mat leveren.