Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749800 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #300 Gepost op: 29 mei 2010, 21:01:51
Ach hou was het ook weer met de smaak.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #301 Gepost op: 29 mei 2010, 22:02:42
Och, zoveel heeft het niet met smaak te maken.  Ik surveilleer namelijk heel graag met de bus omdat het qua ruimte heel veel voordelen meebrengt. Een scooter neem je zo even mee.. Een getuige zet je achterin en kan je meteen makkelijk schrijven etc.. Ik vind het alleen niet geschikt voor op het platte land ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #302 Gepost op: 30 mei 2010, 11:56:18
Och, zoveel heeft het niet met smaak te maken.  Ik surveilleer namelijk heel graag met de bus omdat het qua ruimte heel veel voordelen meebrengt. Een scooter neem je zo even mee.. Een getuige zet je achterin en kan je meteen makkelijk schrijven etc.. Ik vind het alleen niet geschikt voor op het platte land ;).

Helemaal mee eens. Komt er ook nog eens bij dat je in de stad veel vaker te maken hebt met lastige klanten.
Die kun je in een busje stuk makkelijker/beter en veiliger vervoeren dan in een kleinere auto.
En dat is geen veronderstelling, dat is echt een feit.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #303 Gepost op: 30 mei 2010, 15:46:40
Voor het werk dat onze afdeling doet op straat is een achterwiel of 4x4 gewoon wenselijk. Col van de DHV willen gewoon een bus en daaraan voldoet onze leiding ook. Er wordt bij ons niet moeilijk gedaan over wat voor motor er in ligt immers het werk moet gedaan worden.

Het andere verhaal is het wenselijk dat col zonder ook maar een rijopleiding te hebben gedaan in voertuig rijden die 200 gaat. Immers weten wat er gebeurd als de medling valt. Ik zie het vaak zat het pendaal onderin en gaan, vaak nergens meer een oog voor.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #304 Gepost op: 30 mei 2010, 20:13:59
Wat een onzin, bovendien spreek je jezelf volledig tegen.

RWD wenselijk? Mag jij het voordeel van rwd uitleggen voor het werk op straat wat wij doen.... Bovendien, zoals je zelf al aangeeft, zijn niet alle collega's even bedreven chauffeurs. Dat zal leuk worden met rwd, de schade cijfers zullen exponentieel stijgen (en ze zijn toch al zo hoog). Volgensmij is een onderstuurde auto nog altijd makkelijker te corrigeren dan een overstuurde auto.

Je moet je persoonlijke voorkeur voor auto's eens los zien van het werk wat je doet.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #305 Gepost op: 30 mei 2010, 23:33:11
Er is dus een verschil in wensen en voorkeuren en dat houdt dus verband met de tak van sport waar je in zit. Er is dan ook geen werk dat wij op straat doen, er zit verschil tussen hoe de voertuigen gebruikt worden. Ik heb echt geen behoefte aan ruimte om een getuige te horen of om een lastige verdachte in te kunnen proppen. Als dat een keer nodig is vraag ik wel om een bus van een wijkteam. Ik wil een auto die veilig snel rijdt en hard acs.. acc... optrekt (en ook weer veilig remt... ;D) en waar ik en mijn collega ruimte in hebben.

VP/THW/DVP/etc. die gewoon een stuk harder moeten en mogen rijden dan DHV/Wijkteam/Noodhulp/of hoe het ook heet, hebben nu eenmaal andere eisen aan een auto. Daar zit ook een verschil in opleiding in, dat scheelt wel een paar weken plus ieder jaar een herhalingsoefening.

De meeste ervaren chauffeurs hebben een voorkeur voor achterwiel aandrijving, omdat er dan beter op het gas te sturen is. Mijn voorkeur heeft 4 wielaandrijving omdat je dan helemaal veilig hard een bocht door kan gaan. BMW 535d xdrive?


Rimu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #306 Gepost op: 30 mei 2010, 23:47:07
Gelezen in het AD (Autowereld)

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/article/detail/486538/2010/05/28/Politie-op-zoek-naar-comfortabele-auto.dhtml

Politie op zoek naar comfortabele auto
 
De nieuwe politiewagens moeten tegen een stootje kunnen. FOTO ANP
AMSTERDAM - De politie gaat op zoek naar comfortabele auto's, die zijn voorbereid op de nieuwste technologieën. Vanaf mei 2011 moeten de eerste nieuwe auto's rondrijden. Autoleveranciers die geïnteresseerd zijn in de opdracht, kunnen zich vanaf nu inschrijven.

 
FOTO ANPNiet het voertuig staat centraal, maar de mens die erin werkt, aldus de raad. Nieuwe technologie moet helpen met het makkelijker opsporen en aanhouden van verdachten.

De wagens krijgen daartoe een navigatiesysteem, de mogelijkheid gegevens op te vragen uit politiesystemen, nummerplaatherkenning en een camerasysteem, aldus zegsvrouw Ans Rietstra.

Goede en veilige auto
Gebruikscomfort is ook belangrijk. ,,Politiemensen zitten soms zes uur per dag in de auto. Dan is het noodzakelijk dat ze een goede en veilige auto krijgen'', aldus Rietstra.

De politie wil een contract met een autoleverancier afsluiten voor acht jaar, in plaats van de gebruikelijke vier jaar om beter in te kunnen spelen op 'ontwikkelingen die nog komen'.

In totaal rijden in Nederland ongeveer 13.000 politiewagens. De komende jaren zullen die vervangen worden door nieuwe auto's. Autoleveranciers kunnen zich tot 17 september inschrijven. (ANP)
28/05/10 18u04

Groet Rimu


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #307 Gepost op: 30 mei 2010, 23:52:24
Er is dus een verschil in wensen en voorkeuren en dat houdt dus verband met de tak van sport waar je in zit. Er is dan ook geen werk dat wij op straat doen, er zit verschil tussen hoe de voertuigen gebruikt worden. Ik heb echt geen behoefte aan ruimte om een getuige te horen of om een lastige verdachte in te kunnen proppen. Als dat een keer nodig is vraag ik wel om een bus van een wijkteam. Ik wil een auto die veilig snel rijdt en hard acs.. acc... optrekt (en ook weer veilig remt... ;D) en waar ik en mijn collega ruimte in hebben.

VP/THW/DVP/etc. die gewoon een stuk harder moeten en mogen rijden dan DHV/Wijkteam/Noodhulp/of hoe het ook heet, hebben nu eenmaal andere eisen aan een auto. Daar zit ook een verschil in opleiding in, dat scheelt wel een paar weken plus ieder jaar een herhalingsoefening.

De meeste ervaren chauffeurs hebben een voorkeur voor achterwiel aandrijving, omdat er dan beter op het gas te sturen is. Mijn voorkeur heeft 4 wielaandrijving omdat je dan helemaal veilig hard een bocht door kan gaan. BMW 535d xdrive?

En dat is juist het probleem in mijn regio, ook de wijk heeft alleen maar kleine voertuigen. Geen bus meer te bekennen. Voorheen ( noodhulp reed met Vito's of Transporters ) konden we nog wel eens een fiets/scooter of wat dan ook vervoeren. Nu standaard takelen, zelfs fietsen!!! Want hoe krijg je anders IBN voertuigen weg naar IBN-loods zonder fietsdragers e.d. op de voertuigen? Belachelijke situaties zijn onstaan en onstaan nog steeds dagelijks.  Omdat er gekozen is voor de Touran met automaat ( in onze regio ) die WEL aan de emissie-eisen voldoet en de Transporter niet. Arggggghhh, bureaucratie ten top!!!! Dit heeft niets meer met milieu te maken.
Alsof een politieauto (noodhulp) milieuvriendelijk is/rijdt.... :o

En dan nog een nadeel:
Van de week voor de zoveelste keer een ruit eruit gekopt/getrapt/geslagen/geduwd door een lastige verdachte.
Ben je die auto weer een dag of twee kwijt.
Dit gebeurde bij de Vito's nooit of heel zelden.

Geef mij maar een Vito/Transporter of wat voor een groter voertuig dan ook voor onze noodhulp, dat werkt in deze regio echt het beste ( is gebleken )


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #308 Gepost op: 31 mei 2010, 04:08:01
En dat is juist het probleem in mijn regio, ook de wijk heeft alleen maar kleine voertuigen. Geen bus meer te bekennen. Voorheen ( noodhulp reed met Vito's of Transporters ) konden we nog wel eens een fiets/scooter of wat dan ook vervoeren. Nu standaard takelen, zelfs fietsen!!! Want hoe krijg je anders IBN voertuigen weg naar IBN-loods zonder fietsdragers e.d. op de voertuigen? Belachelijke situaties zijn onstaan en onstaan nog steeds dagelijks.  Omdat er gekozen is voor de Touran met automaat ( in onze regio ) die WEL aan de emissie-eisen voldoet en de Transporter niet. Arggggghhh, bureaucratie ten top!!!! Dit heeft niets meer met milieu te maken.
Alsof een politieauto (noodhulp) milieuvriendelijk is/rijdt.... :o

En dan nog een nadeel:
Van de week voor de zoveelste keer een ruit eruit gekopt/getrapt/geslagen/geduwd door een lastige verdachte.
Ben je die auto weer een dag of twee kwijt.
Dit gebeurde bij de Vito's nooit of heel zelden.

Geef mij maar een Vito/Transporter of wat voor een groter voertuig dan ook voor onze noodhulp, dat werkt in deze regio echt het beste ( is gebleken )

Nogmaals, de noodhulp moet wat dat betreft óf landelijk geregeld gaan worden óf korpsen moeten eens iets meer ''bij de buren'' gaan kijken.
In de regio's waar al jaren met personenwagens de noodhulp word gereden is er géén probleem met transport van VE's, middelen, fietsen of bromfietsen.
Per wijkteam standaard minimaal 1 dienstbus, VE's worden normaliter door de aanhoudende eenheid vervoerd, tenzij dat niet mogelijk is, dan komt er een bus.
Fietsen/bromfietsen/andere goederen worden opgehaald door de huismeester, studentenpool óf een dienstbus.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #309 Gepost op: 31 mei 2010, 12:55:16
Nogmaals, de noodhulp moet wat dat betreft óf landelijk geregeld gaan worden óf korpsen moeten eens iets meer ''bij de buren'' gaan kijken.
In de regio's waar al jaren met personenwagens de noodhulp word gereden is er géén probleem met transport van VE's, middelen, fietsen of bromfietsen.
Per wijkteam standaard minimaal 1 dienstbus, VE's worden normaliter door de aanhoudende eenheid vervoerd, tenzij dat niet mogelijk is, dan komt er een bus.
Fietsen/bromfietsen/andere goederen worden opgehaald door de huismeester, studentenpool óf een dienstbus.

En dan is natuurlijk de vraag welke werkwijze écht de best practice is ;)
Zonder eenduidige werkwijze kan je m.i. ook niet de benodigde voorzieningen gelijk trekken. Begin bij het begin, de wijze waarop de noodhulp is georganiseerd, en ga dan naar de uitwerking in mensen, middelen, taakstelling, enz.

nationale politie ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s