Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749764 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #320 Gepost op: 31 mei 2010, 20:39:02
de proces die gebruikte waren alleen als voorbeeld bedoeld. Maar zo als altijd moet jij weer gelijk hebben jerom. Maar het merendeel van de mensen zal het wel begrepen hebben.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #321 Gepost op: 31 mei 2010, 22:27:12
Deze hele discussie gaat over de achtergronden van het wel / niet uniform maken van het wagenpark bij politie Nederland. Wat mij betreft is dat gewoon on-topic ;)

Alleen moeten 'we' even de oogkleppen afzetten. Ja kan hard tegen hard gaan roepen hoe het is; feit is dat het nu eenmaal niet op dezelfde wijze is geregeld.

Houd daarom aub de kritiek opbouwend in plaats van elkaar af te branden en de zwarte piet toe te spelen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #322 Gepost op: 1 juni 2010, 09:19:23
Goed het ging mij niet om de zwarte piet aan iemand toe te spelen, moet je de berichten maar lezen. Wat ik met alles duidelijk wilde maken is dat je niet voor een merk kan gaan en laat staan voor een soort auto. Immers elk proces heeft zijn wensen en beperkingen.
Een aantal was dat duidelijk en een sommige niet. Maar goed dat blijf je toch altijd houden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #323 Gepost op: 1 juni 2010, 09:28:34
Het gaat er mij (als mod) niet om wat er inhoudelijk wordt gezegd, maar om hoe het wordt gebracht :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #324 Gepost op: 1 juni 2010, 16:03:16
Gelezen in het AD (Autowereld)

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/article/detail/486538/2010/05/28/Politie-op-zoek-naar-comfortabele-auto.dhtml

Politie op zoek naar comfortabele auto
 
De nieuwe politiewagens moeten tegen een stootje kunnen. FOTO ANP
AMSTERDAM - De politie gaat op zoek naar comfortabele auto's, die zijn voorbereid op de nieuwste technologieën. Vanaf mei 2011 moeten de eerste nieuwe auto's rondrijden. Autoleveranciers die geïnteresseerd zijn in de opdracht, kunnen zich vanaf nu inschrijven.

 
FOTO ANPNiet het voertuig staat centraal, maar de mens die erin werkt, aldus de raad. Nieuwe technologie moet helpen met het makkelijker opsporen en aanhouden van verdachten.

De wagens krijgen daartoe een navigatiesysteem, de mogelijkheid gegevens op te vragen uit politiesystemen, nummerplaatherkenning en een camerasysteem, aldus zegsvrouw Ans Rietstra.

Goede en veilige auto
Gebruikscomfort is ook belangrijk. ,,Politiemensen zitten soms zes uur per dag in de auto. Dan is het noodzakelijk dat ze een goede en veilige auto krijgen'', aldus Rietstra.

De politie wil een contract met een autoleverancier afsluiten voor acht jaar, in plaats van de gebruikelijke vier jaar om beter in te kunnen spelen op 'ontwikkelingen die nog komen'.

In totaal rijden in Nederland ongeveer 13.000 politiewagens. De komende jaren zullen die vervangen worden door nieuwe auto's. Autoleveranciers kunnen zich tot 17 september inschrijven. (ANP)
28/05/10 18u04

Groet Rimu

Ik zou nog wel wat heil zien in een VW Tiguan. Bluemotion benzines (150pk) zijn er al voor 29000euro consumentenprijs, zelfde geprijst als de touran. Bovendien is de zit hoog wat het comfort ten goede komt. De achterbak is wel iets kleiner helaas. Bovendien leverbaar met 4motion.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #325 Gepost op: 1 juni 2010, 16:19:30
Ik zou nog wel wat heil zien in een VW Tiguan. Bluemotion benzines (150pk) zijn er al voor 29000euro consumentenprijs, zelfde geprijst als de touran. Bovendien is de zit hoog wat het comfort ten goede komt. De achterbak is wel iets kleiner helaas. Bovendien leverbaar met 4motion.  

En het smoelt ook nog eens leuk :)
Heb je in de Tiguan nog wel fatsoenlijke zitruimte achterin? (voor een verdachte)

Stel dat het zo'n voertuig zou worden, dan mag communicatie van vtsPN denk ik wel goed z'n best gaan doen om dit te verkopen aan het publiek ;)
(zie discussie over huisartsvoertuigen)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #326 Gepost op: 1 juni 2010, 17:04:48
Stel dat het zo'n voertuig zou worden, dan mag communicatie van vtsPN denk ik wel goed z'n best gaan doen om dit te verkopen aan het publiek ;)
(zie discussie over huisartsvoertuigen)

Tsja, als een van de ''aanstichters'' van die discussie zie ik het probleem niet zo. Zolang je niet met Audi's A6, VW Touareg of Volvo XC90 noodhulp gaat rijden zal dat wel meevallen gok ik ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #327 Gepost op: 1 juni 2010, 20:14:25
Overigens, voor de geïnteresseerde: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=a5e8b59d-86bd-4971-acb6-37670154eed7

Alle aanbestedingsdocumenten ter inzage. Wel ff registreren. Ik heb het vluchtig doorgenomen. Ik zie geen schokkende nieuwe dingen die nog niet bekend waren.
Opvallendste zaken:

Voor alle noodhulpvoertuigen verplicht:

- parkeersensoren (C,D,J segment)
- motorloopknop (motor aan zonder sleutel)
- automaat (D, J segment)
- lader voor alcoholtester
- carkit mét lader

Verder uiteraard de inbouw, die moet nu ook door de leverancier gedaan worden ipv eigen garage of extern bedrijf. Echter geeft men hier aan dat ze verwachten dat alles pas uniform is na ongeveer 4 jaar. Immers hebben sommige korpsen ook hun eigen garage(s) of bestaande contracten met inbouwers.

Nu is er voor de noodhulpvoertuigen voor 2 auto's gekozen (Touran en V50) dat mag nu max 1 voertuig worden. Voor de rest moet ik het allemaal nog even doorlezen. Maar geen schokkende dingen.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #328 Gepost op: 11 juni 2010, 23:28:20
Vraagje aan Stef; Al wat meer info over de Tourans? Doen de systemen het inmiddels een beetje naar behoren?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #329 Gepost op: 12 juni 2010, 09:40:59
Ik heb echt geen idee. Maar ik denk dat ze er in het kader van de aanbesteding wel druk mee zijn :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein