Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749883 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #330 Gepost op: 15 juni 2010, 16:04:54
Aanstaande vrijdag is het kijkdag voor potentiële inschrijvers (DUS NIET OPENBAAR TOEGANKELIJK!!). De volgende voertuigen zullen er staan, dit zijn voorbeeld voertuigen met complete inrichting.

1. De noodhulp (++) personenauto (VW Touran) uit het RDC J segment van
Regiokorps Gelderland-Midden.
2. De handhaving (+) personenauto (VW Touran) uit het RDC J segment van
Regiokorps Groningen.
3. De handhaving (+) personenauto (Volvo V50) uit het RDC D segment van
Regiokorps Flevoland.
4. De noodhulp (++) bedrijfsauto (VW Transporter) uit het RDC N segment van
Regiokorps Rotterdam-Rijnmond.
5. De handhaving (+) bedrijfsauto (Mercedes Vito) uit het RDC N segment van
Regiokorps Haaglanden.
6. De wijkpolitie basis (Opel Astra) uit het RDC C segment van Regiokorps Midden en
Werst Brabant
7. Wijk Surveillancemotor van Regiokorps Amsterdam Amstelland.
8. Verkeer Surveillancemotor van het Korps Landelijke Politie Diensten

De huidige bedrijven zullen een kijkje nemen en zijn dus ook potentiële inschrijvers:

Veth
Mercedes
L&S Specials
Pon
Bleeker
Huijsmans Service Center
TM-CS
Gen. Motors
APS / Akkermans
V.tron
Ford
Yamaha Motor

De potentiele inschrijvers, daar zitten een hoop bekende tussen!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #331 Gepost op: 15 juni 2010, 17:22:31
Vraagje aan Stef; Al wat meer info over de Tourans? Doen de systemen het inmiddels een beetje naar behoren?
Ik heb gisteren toevallig een van de Tourans zien rijden in Arnhem, met een collega aan boord maar niet in aktieve dienst. Mogelijk voor bovenstaande?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #332 Gepost op: 28 juni 2010, 22:41:58
Hier een plaatje van de auto die Mercedes in de strijd zet voor de nieuwe aanbesteding....... lijkt mij anders staat deze niet op de site! Wellicht iemand meer plaatjes of nog extra info ???

http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passengercars/home/solutions/politieauto_s/e-klasse_sedan.html




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #334 Gepost op: 29 juni 2010, 06:31:08
Ik zeg doen O0.




Alleen nog even een andere lichtbak erop en die camera door een kleiner model vervangen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #335 Gepost op: 29 juni 2010, 11:40:19
C-klasse is voor algemene aanbesteding. E-klasse zal wel voor snelweg surveillance worden aanbesteed (valt dus niet binnen deze aanbesteding) Beetje misleidende foto mijnsinziens, want echt niet dat Mercedes de c-klasse gaat leveren met deze velgen, grille, koplampen en bumper ;) Blijft wel een vette bak!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #336 Gepost op: 29 juni 2010, 12:00:17
Ai, lees net dat federal signal, de vista niet meer produceert. Hmmm...dan wordt het wel erg lastig voor fedsig spul. En blijft de Arjent zoals gemonteerd op de mercedes onderhand de enige optie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #337 Gepost op: 29 juni 2010, 12:06:44
C-klasse is voor algemene aanbesteding. E-klasse zal wel voor snelweg surveillance worden aanbesteed (valt dus niet binnen deze aanbesteding) Beetje misleidende foto mijnsinziens, want echt niet dat Mercedes de c-klasse gaat leveren met deze velgen, grille, koplampen en bumper ;) Blijft wel een vette bak!

Dit is volgens mij het zelfde voertuig als die vorig jaar op de IVIC stond (toen met een grotere lichtbalk).
Een luxe versie (AMG sportpakket)..

(en de forumcensuur slaat weer toe? ... Alles mag... zolang het maar in het straatje past ...)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #338 Gepost op: 30 juni 2010, 09:42:28
Mag van mij inderdaad 1 type noodhulpvoertuig worden,Volkwagen golf 6 station met als lichtbalk de Haztec Xpert voldoet aan de signaleringseisen,de Whelen kijk ik nu al 23 jaar tegenaan en vind geen mooie balk te blokkig en is ook nog eens stervensduur,Haztec is stukken goedkoper,en dan echt landelijk invoeren en regiopolitie afschaffen en er een nationale politie van maken.In Scandinavie kan het ook eigenlijk in bijna heel Europa,waarom hier dan niet?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #339 Gepost op: 30 juni 2010, 11:47:39
en dan echt landelijk invoeren en regiopolitie afschaffen en er een nationale politie van maken.In Scandinavie kan het ook eigenlijk in bijna heel Europa,waarom hier dan niet?

Je trekt de discussie 'iets' breder ;), maar ik ben wel benieuwd waar je je op baseert. Met name dat in bijna heel Europa de politie op nationaal niveau georganiseerd zou zijn. Dat is nieuw voor mij.

Misschien een discussie voor een nieuw topic O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s