Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749843 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #340 Gepost op: 30 juni 2010, 12:46:06
Ik baseer me op voorbeelden uit Europa er zitten welliswaar kleinere landen bij maar als je oost Europa bekijkt zie je veel landen die het politieapparaat nationaal hebben georganiseerd.Enkele europese voorbeelden:Ierland,Hongarije,de onafhankelijke staten van voormalig Joegoslavie,Scandinavie,Finland,de Baltische staten,Frankrijk,Rusland,Wit-rusland Oekraine,Griekenland,etc


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #341 Gepost op: 1 juli 2010, 22:09:03
Ik heb trouwens info over de twee Tourans die volgens de nieuwe aanbesteding opgebouwd zijn. De Tourans zijn in actieve dienst (nog geen noodhulp) en rijden in en rondom Zevenaar. Toevallig was er vandaag een bij mij op het bureau dus ik heb wat foto's die ik dit weekend even online zal zetten. Het ziet er iig veel belovend uit  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #342 Gepost op: 1 juli 2010, 22:27:47
Ik baseer me op voorbeelden uit Europa er zitten welliswaar kleinere landen bij maar als je oost Europa bekijkt zie je veel landen die het politieapparaat nationaal hebben georganiseerd.Enkele europese voorbeelden:Ierland,Hongarije,de onafhankelijke staten van voormalig Joegoslavie,Scandinavie,Finland,de Baltische staten,Frankrijk,Rusland,Wit-rusland Oekraine,Griekenland,etc

Scandinavische landen (Denemarken, Zweden, Noorwegen) hebben de politie vergelijkbaar ingedeeld als in Nederland, zeker niet zo centraal als jij wilt doen geloven!!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #343 Gepost op: 1 juli 2010, 22:28:11
Ik heb trouwens info over de twee Tourans die volgens de nieuwe aanbesteding opgebouwd zijn. De Tourans zijn in actieve dienst (nog geen noodhulp) en rijden in en rondom Zevenaar. Toevallig was er vandaag een bij mij op het bureau dus ik heb wat foto's die ik dit weekend even online zal zetten. Het ziet er iig veel belovend uit  O0

Ik ben benieuwd Stef! Opgebouwd door honac neem ik aan?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #344 Gepost op: 2 juli 2010, 05:29:25
Ja, van binnen en buiten helemaal Honac. Dat is wel te zien want ik vind het net iets netter afwerkt dan Abiom. Bovendien zit er nu binnenin maar 1 scherm waar je alles op kan doen (aansturing balk, stoptekens, navigeren, meldingen uitlezen, bevragen, ANPR). Hoe dat scherm werkt weet ik niet want ik moest helaas net weg toen ze dat gingen uitleggen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #345 Gepost op: 3 juli 2010, 12:55:47
Zoals beloofd. Ik heb inmiddels ook al eventjes met de auto mogen spelen en het werkt goed.




De ANRP camera. Rechts daarvan zit de enorm felle takedown en daarom zitten de PD groen. Rechts daarvan zit blauw boven en amber onder.


En het systeem. Navigatie, statusbox, berichten van meldkamer, ANPR, bevragingen en aansturing voor de lichtbak op 1 scherm. Het werkt goed hoewel het wel lastig is dat je naar een ander scherm moet om bijvoorbeeld de sirene uit te schakelen. Op dat moment ben je namelijk je navigatie even kwijt maar ik neem aan dat de navigatiestem dan doorgaat (niet getest). De meldkamer kan rechtstreeks berichten sturen zodat je bijvoorbeeld direct de melding kan lezen. Bevragingen werkt goed, maar wel wat traag. ANPR is bij ons een nog niet veel voorkomend fenomeen -alleen het VHT gebruikt het- dus het aantal hits is groot. De
Rechts zit nog een toetsenbord voor de collega om te kunnen tikken.

Alles heeft nog een hardware backup, dus het normale kastje voor de aansturing van de lichtbalk ligt bijvoorbeeld bij de passagier in het dashboard. En ook de mob kan nog gewoon handmatig statussen in plaats van via dit scherm.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #346 Gepost op: 3 juli 2010, 13:04:50
tof spul! Ziet er erg goed uit, alleen zou ik idd nog wel een hardwarematige knop voor blauw/blauw stop/volg ed willen hebben, gebeurt nog vaak zat dat je het 'ff snel' nodig hebt. Maar ziet er gelikt uit, zeker die balk! TM-CS moet van goede huize komen om dit te kunnen overtreffen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #347 Gepost op: 3 juli 2010, 14:09:03
Die is er ook, alleen zit nog een beetje weggestopt in het dashboardkastje. Toch ben je er op het scherm zo bij. Bovenin het scherm zitten tabbladen. Druk op het rechter tabblad en je krijgt zo het hele bedienkastje virtueel voor je op het scherm.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #348 Gepost op: 3 juli 2010, 14:10:27
Zit de ouderwetse autoradio er ook nog in ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #349 Gepost op: 3 juli 2010, 14:27:36
Hij zit erin, maar de bediening zit nu op het stuur en in het dashboardkastje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein