Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #350 Gepost op: 3 juli 2010, 15:41:11
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het dashbordkastje dan meteen (goed) vol zit ... Met zowel een back-up van de OGS aansturing en de radio-bediening.
Als je ziet hoe vol de vakjes, laadjes en kastjes in onze Touran's zitten, zullen we bepaalde (belangrijke) ruimte kwijt gaan raken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #351 Gepost op: 3 juli 2010, 16:11:56
Prima weggewerkte ANPR camera! Mooie oplossing, zat me namelijk al af te vragen hoe ze dat op een praktische manier gingen wegwerken. Scherm en functionaliteiten zien er prima uit, maar zou inderdaad de bediening voor OGS en stop/volg/alleylights-bediening toch apart willen ( persoonlijk ). ANPR is een prima systeem, maar het moet wel goed bijgehouden worden ( qua input van gegevens ).
Welk bevragingssysteem gebruiken jullie Stef? ( mobipol, momo, imak o.i.d.? )


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #352 Gepost op: 3 juli 2010, 21:50:38
en daarbij het blijft een touran. Hartstikke goede auto.... maar wel een goede familie auto.... ik ben nog steeds van mening dat dit soort voertuigen een laag zwaartepunt moeten hebben ivm weggedrag... dan val touran af... maar goed... het lijkt wel, door de inbouw keuze van het voertuig, dat er al een keuze in de aanbesteding is gemaakt.... en dat zou ik jammer vinden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #353 Gepost op: 3 juli 2010, 22:56:30
Zoals ik nu naar de auto kijk krijg je dit allemaal prima wegstopt in bv een V50 of enig andere auto. De computer ed liggen achterin. Dit is puur een voorbeeld opbouw en gaat de komende tijd getest worden. Ik deel de mening van de ogs aansturing maar ik denk dat de praktijk moet uitvinden hoe dit gaat. Het dashboardkastje is niet zo heel vol. Die moet eens ingesteld en kan daarna makkelijk vanaf het stuur bedient worden.

Toen ik in de auto zat werkte de bevraging niet goed maar het werkt via p-info. Het lijkt mij geweldig om even een persoontje direct te raadplegen of de historie van een adres te kennen voor je er bent. Dat moet nu allemaal via de meldkamer!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #354 Gepost op: 4 juli 2010, 11:17:58
helemaal mee eens Stef, zeker de mogelijkheden die t biedt, geeft de politiemens op straat gewoon een grote efficiency omdat je ook kunt afmuteren, Hup, klaar met de melding en de meest belangrijke info in het systeem.

Dus.... ik ben benieuwd wat de nieuwe aanbesteding gaat doen.... ik hoop niet dat het de touran wordt..... aan de andere kant, als ie het wel wordt.... dan hebben we t er maar weer mee te doen lol...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #355 Gepost op: 4 juli 2010, 13:02:09
Zoals ik nu naar de auto kijk krijg je dit allemaal prima wegstopt in bv een V50 of enig andere auto.

Een Volvo V50 is mooi om te zien, rijdt super maar is naar mijn mening minder geschikt voor de noodhulp; zit is enorm laag (je moet je er echt in en uit hijsen met allerlei klachten van dien), ruimte binnen is beperkt (zeker achterin). Geef mij maar een VW T5 a la Rotterdam Rijnmond :p


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #356 Gepost op: 5 juli 2010, 00:42:12
Een Volvo V50 is mooi om te zien, rijdt super maar is naar mijn mening minder geschikt voor de noodhulp; zit is enorm laag (je moet je er echt in en uit hijsen met allerlei klachten van dien), ruimte binnen is beperkt (zeker achterin). Geef mij maar een VW T5 a la Rotterdam Rijnmond :p
Ik sprak collega's van Gooi&Vechtstreek die uitermate ontevreden waren met hun Volvo's als noodhulpvoertuig. Bij elke drempel die met een goede snelheids wordt genomen viel er weer een onderdeel van de auto af of ging er iets kapot, vertelden ze me.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #357 Gepost op: 5 juli 2010, 03:17:37
Ik sprak collega's van Gooi&Vechtstreek die uitermate ontevreden waren met hun Volvo's als noodhulpvoertuig.

Ik heb nog géén één collega gehoord die uitermate tevreden was over de V50 ....
Te klein, te kleine/lichte motor, te laag (in/uitstap), rij-hoogte (vering)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #358 Gepost op: 5 juli 2010, 22:52:59
je vergeet storingsgevoeligheid


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #359 Gepost op: 6 juli 2010, 10:03:24
en bij het veel in de stadt rijden gooi hij de brandstof voor het verbranden van het roet in het roetfilter weer terug in het motorblok waardoor het oliepijl stijgt. Oja en we hebben nog de koppeling die veelvuldig weigerd.