Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749837 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #370 Gepost op: 17 juli 2010, 22:57:49
goed dan even wat insite info over de aanbesteding. Het KLPD heeft een achterdeur. Op het moment dat er een merk wordt gekozen en deze valt niet binnen de eisen van Het KLPd dan mag het KLPD afwijken.

Het plan is om twee snelle voertuigen per unit aan te schaffen.
De x5 en een de Q7 worden genoemd.


Dat gaat waarschijnlijk toch een snellere opvulling van de vacatures opleveren!!!!

Weet je wellicht ook of er nog nieuwe V50tigs komen (daar de 185Pk versie van de V50 niet meer wordt geleverd), of wordt er nu gewacht op de nieuwe aanbesteding van 2010?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #371 Gepost op: 18 juli 2010, 02:25:55
goed dan even wat insite info over de aanbesteding. Het KLPD heeft een achterdeur. Op het moment dat er een merk wordt gekozen en deze valt niet binnen de eisen van Het KLPd dan mag het KLPD afwijken.

Zo inside is die info niet.....Bij de aanbesteding wordt (publiekelijk) ook duidelijk aangegeven dat er sterk overwogen wordt om voor snelweg surveillance een aparte categorie en dus aanbesteding te maken.

Q7/X5 zijn leuke opties. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een dikke 5serie (touring) x-drive/A6 Quattro/E-klasse 4-matic


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #372 Gepost op: 18 juli 2010, 07:51:54
Q7/X5 zijn leuke opties. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een dikke 5serie (touring) x-drive/A6 Quattro/E-klasse 4-matic

Ik heb er een aantal keren mee gereden, ik vind zowel de Q7 als de X5 niet geschikt voor het snellere werk ... Door de hoogte heb je ook een hoog zwaartepunt. Zou ook liever een Touring/Estate/Avant hebben denk ik ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #373 Gepost op: 18 juli 2010, 12:12:47
Klopt. Buiten dat is de Q7 zo buitenproportioneel groot, zie echt het voordeel niet tov van een goede E-segment auto met een dikke motor.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #374 Gepost op: 18 juli 2010, 21:00:37
XC70 8) Vierviel aangedreven (ook voor de winterdagen handig), lekker ruim, niet te hoog (niet zo hoog als een Q7 althans).
En de zwarte bumpers e.d. die het voertuig een 4x4 uiterlijk moeten geven, kun je mooi fluorescerend oranje spuiten
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #375 Gepost op: 18 juli 2010, 22:48:39
XC70 8) Vierviel aangedreven (ook voor de winterdagen handig), lekker ruim, niet te hoog (niet zo hoog als een Q7 althans).
En de zwarte bumpers e.d. die het voertuig een 4x4 uiterlijk moeten geven, kun je mooi fluorescerend oranje spuiten

volgensmij heb jij dit in je gedachte: ;)









Wat mij betreft mag volvo een paar jaar op de bank zetten, dat fiasco met de V50 remmerij was ronduit triest. (waar ik wel moet zeggen dat ik niet weet of de stalen velgen op de v50 in eerste instantie een eis was van de klpd...)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #376 Gepost op: 18 juli 2010, 23:04:09
volgensmij heb jij dit in je gedachte: ;)
Ja, of die Zweed in het bericht van NikonDirk :) Al staat dat balkje op die van de Garda me wel aan 0098
betreft deze foto:
http://media.nu.nl/m/m1azwf1amh21.jpg

Volvo op de strafbank... Tsja, voor de V50 heeft het KLPD jarenlang met plezier Volvo gereden :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #377 Gepost op: 18 juli 2010, 23:16:05


Buiten volvo heeft het klpd/RP ook al jaren met plezier porsche en mercedes gereden, dus wat dat betreft.....auto's en merken zijn vervangbaar ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #378 Gepost op: 18 juli 2010, 23:17:20


Buiten volvo heeft het klpd/RP ook al jaren met plezier porsche en mercedes gereden, dus wat dat betreft.....auto's en merken zijn vervangbaar ;)

Nou vooruit, toch die Cayenne dan maar 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #379 Gepost op: 19 juli 2010, 10:00:54
Het probleem zit hem in het feit dat een Volvo volgens de geleerde van het KLPD wel voldoet tijdens de dagelijkse surveillance. Maar niet voldoet aan de eisen die worden gesteld aan het nachtelijke werk.

Op dat gebeid komt de Volvo gewoon te kort en wordt er dus gezocht naar een voertuig die dat wel kan. Zo als ik al reeds eerder het geschreven zijn er dan maar een paar merken die voldoen aan die eisen. 1 Mercedes  2 Audi ( maar is te duur volgens de geleerde van het KLPD) 3 BMW ( deze heeft zich naar verluid terug getrokken voor de opvallende voertuigen).