Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750974 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #390 Gepost op: 20 juli 2010, 17:10:55
Recentelijke zaken welke gespeeld hebben zijn altijd opgepakt door een regio-korps soms in samenwerking met de verkeersdienst van een andere regio.

 0021


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #391 Gepost op: 18 augustus 2010, 02:48:01
Bij het doorlezen van de politieaanbesteding 2010 kwam ik de het volgende stukje tekst tegen in het document: Beschrijvend Document

2.2.5 Voertuigen Diverse Doeleinden (VDD)
De onderhavige opdracht is verdeeld in drie percelen: personenauto’s, bedrijfsauto’s en motoren.
Echter, direct na publicatie zal een aparte opdracht, zo men wil het “vierde perceel” zijnde VDD, apart
worden aanbesteed.
Het kan namelijk zijn dat er geen geschikt Politievoertuig uit de percelen 1, 2 of 3 te betrekken is. Te
denken valt aan,
1. zwaardere en/of grotere bedrijfsauto’s (zoals voor het wegslepen van auto’s, mobiele eenheid,
zwaar transport),
2. personenauto’s en motoren voor specifieke onopvallende taken (observatie- en
arrestatieteams) die moeten afwijken van de traditionele merken,
3. personenauto’s voor hondentransport (meer als 3 honden),
4. snelweg- en/of cameratoezicht,
5. groepstransport (arrestantenvervoer),
6. containervervoer (commandowagens).
Er wordt van uitgegaan dat voor bijna 80% de behoefte van de Afnemers ingevuld kan worden uit de
Europese Aanbesteding Politievoertuigen en de rest uit VDD.
Om verdere standaardisatie van de opbouw van de herkenbare politievoertuigen te bereiken ligt het in
de bedoeling om -zoveel mogelijk- bij de opbouw van de herkenbare politievoertuigen
(personenauto’s) uit het VDD dezelfde daksets (merk en wijze van montage) te gebruiken als die bij
perceel 1 van deze aanbesteding. Bij de opbouw van de herkenbare politievoertuigen (bedrijfsauto’s)
uit het VDD dient -zoveel mogelijk- dezelfde daksets (merk en wijze van montage) gebruikt te worden
als die bij perceel 2 van deze aanbesteding.
Dus zoals je ziet is de uitzondering voor een snel/ander voertuig al de verkeersdiensten al ingebouwd in de huidige aanbesteding!

Verder las ik ook dat de merken die hebben ingeschreven op de volgende datum de voeruigen moeten inleveren in Lelystad:

Inleveren Politievoertuigen te Lelystad maandag 27 september 2010 14.00 uur
Ophalen Politievoertuigen te Lelystad maandag 11 oktober 2010

Dus zoals je ziet uitgebreide testen!
Wellicht dat er iemand in die periode/op de data in d gelegenheid is wat plaatjes te schieten in Lelystad. (zelf ben ik op vakantie dan,  123chill )


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #392 Gepost op: 18 augustus 2010, 19:11:04
Mogelijk dat ik dan in de gelegenheid ben, maar dat kan ik nu nog niet zeggen! Het is wel vlakbij O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #393 Gepost op: 20 augustus 2010, 19:44:44
Ik weet niet of het hier goed staat maar de proef met de camerawagens van politie haaglanden ( VW Touran ) is voorbij en ze gaan niet verder met de proef, De ik dacht 6 tal wagens worden afgevoerd en overgedragen aan cameratoezicht.
Met Vriendelijke Groet.....


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #394 Gepost op: 23 augustus 2010, 12:37:12
Dag allen,

Leuk om voor het eerst eens te reageren.

Ik dacht laatst ergens een foto gezien te hebben van een skoda superb als vros'ser. Is de nieuwe Superb Combi geen snelle ruime degelijke (en vooral voordelige) auto voor dvp? Ik heb recentelijk met de 170pk diesel met dsg gereden en dat ging als de spreekwoordelijke brandweer. Immers A4, A6 c,e-klasse  zijn duur, 3 is nog kleiner dan de v50. En de insignia ehh tja wat vinden we daarvan.

Ja, ik zou een superb combi wel eens in bizastriping willen zien.


Maar goed ik ben een (verstandige) leek..
Freude am Fahren


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #395 Gepost op: 23 augustus 2010, 15:15:35
Heb ik ook over nagedacht. Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat volkswagen wederom een fantastische marketingtruc uit heeft gehaald. Laten we eens de VW Passat variant en de Skoda superb combi naast elkaar zetten (immers is de skoda gebaseerd op de passat).

Dan zien we een aantal dingen:

- de prijs van een skoda 170pk tdi dsg ambition en passat 170pk tdi dsg comfortline ligt nagenoeg gelijk, er zit iets verschil in uitrusting uiteindelijk is de vw 1000 euro goedkoper
- bagageruimte (hét verkooppunt van de skoda) 603 v 603 liter! Met neergeklapte bank scheelt is er wel verschil (voordeel skoda: +100 liter)
- Passat is lichter (30kg) en ook iets sneller van 0-100: 8.9 vs 8.8 sec
- wegligging van skoda is slechter dan passat (lees: niet geschikt voor het snellere bochtenwissel werk, zoek maar naar tests op autoweek/autovisie/youtube)

In andere woorden DE verkooppunten van de skoda: goedkoop en veel ruimte is deels perceptie. Zo goedkoop zijn skoda's immers niet meer en ruim zijn ze wel, maar dit tenkoste van de wegligging.

voor de KLPD verkeerspolitie zie ik liever een iets minder ruime auto, maar wel eentje met een beul van een motor en een zodanige wegligging dat deze geschikt is voor het snellere bochtenwerk, bij voorkeur met 4wd.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #396 Gepost op: 23 augustus 2010, 16:24:07
Heb ik ook over nagedacht. Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat volkswagen wederom een fantastische marketingtruc uit heeft gehaald. Laten we eens de VW Passat variant en de Skoda superb combi naast elkaar zetten (immers is de skoda gebaseerd op de passat).

Dan zien we een aantal dingen:

- de prijs van een skoda 170pk tdi dsg ambition en passat 170pk tdi dsg comfortline ligt nagenoeg gelijk, er zit iets verschil in uitrusting uiteindelijk is de vw 1000 euro goedkoper
- bagageruimte (hét verkooppunt van de skoda) 603 v 603 liter! Met neergeklapte bank scheelt is er wel verschil (voordeel skoda: +100 liter)
- Passat is lichter (30kg) en ook iets sneller van 0-100: 8.9 vs 8.8 sec
- wegligging van skoda is slechter dan passat (lees: niet geschikt voor het snellere bochtenwissel werk, zoek maar naar tests op autoweek/autovisie/youtube)

In andere woorden DE verkooppunten van de skoda: goedkoop en veel ruimte is deels perceptie. Zo goedkoop zijn skoda's immers niet meer en ruim zijn ze wel, maar dit tenkoste van de wegligging.

voor de KLPD verkeerspolitie zie ik liever een iets minder ruime auto, maar wel eentje met een beul van een motor en een zodanige wegligging dat deze geschikt is voor het snellere bochtenwerk, bij voorkeur met 4wd.

Kan ik inkomen en daar komt bij dat men dan van een Volvo 5 cylinder diesel met 180 pk naar een 4 cylinder diesel 170 pk gaat... Probleem nog niet opgelost volgens mij!
De 3.6 benzine is dat de betere keus in de Superb maar die is volgens mij in km prijs voor het KLPD veel te duur.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #397 Gepost op: 23 augustus 2010, 16:27:34
Ik weet niet of ik het al op forum had neergezet ergens (dacht het wel), maar ik denk persoonlijk dat Mercedes Benz nog wel eens met een goede deal kan komen voor de Nederlandse politie...

zie:
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/special_vehicles/home/branch_solutions/overview_solutions/police/police/police.0001.html

(en dan even hopende dat ze dan voor andere optische signalering gaan natuurlijk ;))


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #398 Gepost op: 23 augustus 2010, 17:03:02
Ik weet niet of ik het al op forum had neergezet ergens (dacht het wel), maar ik denk persoonlijk dat Mercedes Benz nog wel eens met een goede deal kan komen voor de Nederlandse politie...
(en dan even hopende dat ze dan voor andere optische signalering gaan natuurlijk ;))

Als de PON groep het niet word (lees VAG+HONAC) dan kun je inderdaad je kansen inzetten op andere grote merken. Maar speculeren over alles wat het mogelijk gaat worden heeft (nu) nog niet zo heel veel zin ;) Ben erg benieuwd wat er in Lelystad staat over een tijdje  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #399 Gepost op: 23 augustus 2010, 17:20:27
Kan ik inkomen en daar komt bij dat men dan van een Volvo 5 cylinder diesel met 180 pk naar een 4 cylinder diesel 170 pk gaat... Probleem nog niet opgelost volgens mij!
De 3.6 benzine is dat de betere keus in de Superb maar die is volgens mij in km prijs voor het KLPD veel te duur.


We zullen even moeten wachten hoe het zit met de eisen voor de aanbesteding voor DVP voertuigen, maar bij noodhulpvoertuigen is de eis opgenomen dat het een diesel moet zijn. Ik verwacht dat dit ook voor de DVP gaat gelden. Benzine motoren zullen het dus waarschijnlijk niet worden :(