Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751109 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #420 Gepost op: 26 augustus 2010, 16:22:12
doe maar niet....zo'n poll heeft toch geen zin en is zo gekleurd als de regenboog.

Dat het geen zin heeft lijkt me logisch anders zou het een referendum zijn. ;) Gewoon leuk om mensen hun auto voorkeuren te zien. Al wist Maarten aan te geven dat er reeds een poll is geweest.
Freude am Fahren


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #421 Gepost op: 27 augustus 2010, 08:54:44
Dat het geen zin heeft lijkt me logisch anders zou het een referendum zijn. ;) Gewoon leuk om mensen hun auto voorkeuren te zien. Al wist Maarten aan te geven dat er reeds een poll is geweest.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28773.0.html O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #422 Gepost op: 31 augustus 2010, 23:28:00
Ik heb mijn vrije dag besteed met sporten en het doorlezen van alle documenten omtrent de aanbesteding van de nieuwe voertuigen. Gezien de gestelde eisen, de vragen en antwoorden in de nota van inlichtingen kan er maar een merk uit de bus komen. Het merk moet per perceel alle rdc segemnten kunnen leverenvoor perceel personenvoertuigen B (polo), C (golf) D (passat) en J (golf plus/touran) Uit een latere NvI blijkt dat als een merk niet over B beschikt bv ook een C geleverd mag worden voor dat segment. Inschrijven gaat per merk niet per consortium dus bv een polo, A3, superb, altea XL inschrijven mag niet.

De volgende merken zijn geweest op de schouwing van politie voertuigen in willekeurige volgorde;
Mercedes-Benz
Pon> Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Porsche
Fiat Group > Fiat, Lancia, Alfa Romeo
BMW
Opel
Mitsubishi
Volvo
Ford

Mogelike merken zijn dus, Volkswagen, Skoda, Seat, Opel en Ford. Wi tussen de regels door leest van de NvI komt tot de conclusie dat enkel VW heeft ingeschreven voor de tender. Al is dat tot de sluiting van de inschrijving misschien wat voorbarig. Tot slot een aantal vragen uit een NvI.

Is de conclusie juist dat het concern -waartoe uw huidige autoleverancier behoort- als
enige in Nederland zowel de levering van auto's, het verrichten van inbouwwerkzaamheden
t.b.v. de politie en de levering van dakset t.b.v. de politie integraal aanbiedt
vanuit bedrijven die dit concern allen voor 100% in eigendom heeft?
Gelet op de marktpositie van uw huidige leverancier en de in de aanbesteding
genoemde voorwaarden is voor de huidige leveranciers een gunstige uitgangspositie
ontstaan. Deze uitgangspositie die uw huidige leverancier wordt geboden heeft er mede
toegeleid dat autoleveranciers hebben besloten niet tot inschrijving over te gaan.
Gelet op de koppeling die gemaakt is tussen de levering van auto en dakset, zijn dakset
leveranciers volledig afhankelijk van de bereidheid tot inschrijving van autoleveranciers

In het geval uitsluitend wordt ingeschreven door bedrijven behorende tot het concern van
uw huidige autoleverancier gaat opdrachtgever over tot gunning. Door te stellen dat inschrijvingen
van verschillende bedrijven/merken behorende tot één concern als afzonderlijke
inschrijvingen worden beschouwd is op voorhand rekening gehouden met het risico dat deze
situatie zou kunnen ontstaan.

Is de door ons verkregen informatie juist dat medewerker(s) van vtsPN die direct of indirect zijn betrokken bij
deze aanbesteding binnen een termijn van de afgelopen 4 jaar werkzaam zijn/is geweest bij een bedrijf beho
tot het concern waartoe de huidige leveranciers behoort?
Is de door ons verkregen informatie juist dat medewerker(s) van vtsPN die direct of indirect zijn betrokken bij
deze aanbesteding binnen een termijn van de afgelopen 4 jaar werkzaam zijn/is geweest bij de huidige lever
a) Indien dit het geval is vernemen wij graag hoe de objectiviteit van de beoordling is gewaarborgd op die zak
die niet direct herleidbaar zijn naar de TCO?
b) Indien dit het geval is vernemen wij graag hoe de objectiviteit van de formulering van de voorwaarden van
aanbesteding zijn gewaarborgd?
c) De huidige leverancier behoort tot een concern dat als enige in Nederland op dit moment turnkey politievoertuigen
levert waarbij het concern voor 100% controle heeft over de daarbij betrokken bedrijven.
Bij beantwoording van vraag 308 wordt verwezen naar de keuze van opdrachtgever voor een turn key leverin
Graag stellen wij opdrachtgever in de gelegenheid aan te tonen dat de huidige leverancier op grond van de
turn key aanbesteding niet bevoordeeld is door:
c1) het hebben van voorsprong in kennis?
c2) het binnen het concern kunnen coordineren van prijsstellingen?
c3) het hebben van meer informatie over aerodynamica waarbij de beoordeling conform de beantwoording va
308 wordt overgelaten aan leverancier?

Zo verder zal ik jullie hier niet mee vervelen.
Freude am Fahren


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #423 Gepost op: 1 september 2010, 00:18:20
Uit betrouwbare bron weet ik dat Peugeot en Saab ook meedingen, of in elk geval op dit moment die wens hebben.
Wout


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #424 Gepost op: 1 september 2010, 01:52:42
Net de laatste NvI gelezen die vandaag gepubliceerd is. Hou rekening met een vertraging in de aanbesteding, er zitten een aantal pittige vragen tussen over de kwestie PON/VW/Honac/Holland inbouw/TTd, zoals ook al aangehaald door professor in fictie. De laatste twee vragen gaan al in op een op een aantal vragen mbt een kort geding. Hou er dus rekening mee, dat net zoals met de EA voor het vuurwapen, vtspn voor de rechter gedaagd zal worden.

Heel eerlijk gezegd had ik dat ook gedaan als in een merk als bijv ford of opel zou zijn. De aanbesteding is wel heel erg op het bordje van PON geschreven.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #425 Gepost op: 1 september 2010, 10:52:11
Wachten op de eerste krant met een ongenuanceerde krantenkop... Gezien de vragen kan daar best een aardig artikel over geschreven worden... ::)


Starsky79

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • Hoofdagent
Reactie #426 Gepost op: 1 september 2010, 13:06:08
Gezien de eisen van de Rvhc denk ik niet dat een Golf nog in aanmerking kan komen. Ze willen de binnenkant van de dienstauto gaan uitvoeren als cockpit dus zal er een krachtig kastje in moeten die alle eisen van de RVHC op de het zoveel inch scherm kan zetten....

Het zou iig jammer zijn als de Golf weer wordt gekozen als dienstauto. Op zich functioneerd ie goed voor in de stad maar ik kan me voorstellen dat een agent in een landelijk gebied meer profijt heeft bij een grotere auto met wat meer ruimte om materiaal mee te nemen.

Maar ja wat heb ik er over te zeggen. Ik doe er ten slotte maar dagelijks mijn werk in dus heb er geen verstand van.
Gr. Starsky


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #427 Gepost op: 6 september 2010, 12:32:32
In Flevoland (almere) rijdt er nu ook een nieuwe test-VW Touran 2.0 TDI rond, opbouw door TC-MS. Dus voor de spotters in de regio: grijp je kans ;)

gr. Michel


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #428 Gepost op: 14 september 2010, 15:49:18
Het probleem zit hem in het feit dat een Volvo volgens de geleerde van het KLPD wel voldoet tijdens de dagelijkse surveillance. Maar niet voldoet aan de eisen die worden gesteld aan het nachtelijke werk.

Op dat gebeid komt de Volvo gewoon te kort en wordt er dus gezocht naar een voertuig die dat wel kan. Zo als ik al reeds eerder het geschreven zijn er dan maar een paar merken die voldoen aan die eisen. 1 Mercedes  2 Audi ( maar is te duur volgens de geleerde van het KLPD) 3 BMW ( deze heeft zich naar verluid terug getrokken voor de opvallende voertuigen).

Al iets vernomen over de aparte aanbesteding van verkeersvoertuigen.....
Zelf eens gekeken naar de huidige specificaties van motoren. Uitgaande van een dieselmotor is de BMW 3of535d de snelst mogelijke variant. Qua prijs is hij ook redelijk gelijk met Audi en Mercedes. Klopt het echt dat BMW geen opvallende voertugen wil leveren maar alleen VROS wagens.

De datum van inleveren van voertuigen voor de aanbesteding naderd ook..... iemand al iets vernomen van merken en types die op 27 september uiterlijk om 14.00 uur voor de praktijktesten worden ingeleverd in Lelystad?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #429 Gepost op: 14 september 2010, 17:15:19
nee, zal je niet horen ook. Gevoelige informatie voor mede concurrenten. Gewoon op 27 sept om 14.00 bij de poort op lelystad gaan staan (al zou het me verbazen als je uberhaupt iets zou zien)