Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749789 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #440 Gepost op: 15 september 2010, 00:23:20
Oh? Heb je daar ook een bron van? Of zijn dat vermoedens ?

Wat de nieuwe aanbesteding betreft, het is inmiddels al een keer of 10 aangehaald, maar laten we vooral uit gaan van de officiele nieuwtjes en publicatie's, gokken, speculeren etc. heeft allemaal geen zin.

Dat is een officiele bron van binnen Volvo. Alleen als ze niet aan de gewenste levertijd van de regio Flevoland/Gooi en Vechtstreek kunnen voldoen dan is dat niet handig natuurlijk!

En mbt speculeren klopt dat inderdaad dat heeft geen zin. Zelf lees ik alle publicaties van de nieuwe Aanbesteding door en vermeld ik zaken daaruit of info van mensen bij verschillende automerken of korpsen/diensten. En die zijn denk ik om duidelijke redenen niet altijd te noemen hier.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #441 Gepost op: 15 september 2010, 16:50:28
Hier dan, moeilijk te zien, de eerste Touran van Almere:





Overigens rijdt er nu ook een Transporter rond met nieuwe neus voorzien van de tekst 'Chef van Dienst'.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #442 Gepost op: 15 september 2010, 23:03:02
Hier dan, moeilijk te zien, de eerste Touran van Almere:
Overigens rijdt er nu ook een Transporter rond met nieuwe neus voorzien van de tekst 'Chef van Dienst'.

Die rijdt inmiddels alweer een tijdje (maandje/anderhalf maandje), is geloof ik de meest luxe en uitgebreidste auto in de regio, van alle gemakken voorzien ;) Voorlopig hou ik het op mijn bureau nog even op de stoere smoel van de Volvo :p


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #443 Gepost op: 16 september 2010, 00:15:47
Die rijdt inmiddels alweer een tijdje (maandje/anderhalf maandje), is geloof ik de meest luxe en uitgebreidste auto in de regio, van alle gemakken voorzien ;) Voorlopig hou ik het op mijn bureau nog even op de stoere smoel van de Volvo :p

Ik volg het in Flevoland niet meer zo, dus voor mij was hij nieuw hihi  0098


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #444 Gepost op: 16 september 2010, 11:20:54
Het enige dat ik kan zeggen is dat men de hoop heeft gevestigd op de VDD kavel, zodat men een achterdeur heeft voor het geval dat de het gekozen merk niet voldoet. Goed ik praat alleen over de verkeerstak en voor de DHV voertuigen.

Gezien de eisen die door het KLPD op papier zijn gezet, is mijn verwachting dat we gauw bij een duits merk uit komen. Immers men heeft afgesproken zoveel als mogelijk te gaan rijden met een dieselmotor.

Het KLPD was naar verluid al zelf begonnen met het testen van verschillende voertuig, daar de V50 niet geheel voldeed, volgens de gebruiker. Nu blijkt dat men op het moment dat een van de V50 defect is en niet meer kan worden gemaakt (Kosten), zal deze worden vervangen door een V70.

We zullen het wel zien.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #445 Gepost op: 20 september 2010, 21:24:07
Het enige dat ik kan zeggen is dat men de hoop heeft gevestigd op de VDD kavel, zodat men een achterdeur heeft voor het geval dat de het gekozen merk niet voldoet. Goed ik praat alleen over de verkeerstak en voor de DHV voertuigen.

Gezien de eisen die door het KLPD op papier zijn gezet, is mijn verwachting dat we gauw bij een duits merk uit komen. Immers men heeft afgesproken zoveel als mogelijk te gaan rijden met een dieselmotor.

Het KLPD was naar verluid al zelf begonnen met het testen van verschillende voertuig, daar de V50 niet geheel voldeed, volgens de gebruiker. Nu blijkt dat men op het moment dat een van de V50 defect is en niet meer kan worden gemaakt (Kosten), zal deze worden vervangen door een V70.

We zullen het wel zien.


Zover ik ooit van het klpd heb begrepen gaan ze vrij snel weer over naar de V70 aangezien de V50 toch niet echt bevalt. Hij is voornamelijk te klein heb ik begrepen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #446 Gepost op: 21 september 2010, 20:26:15
Zover ik ooit van het klpd heb begrepen gaan ze vrij snel weer over naar de V70 aangezien de V50 toch niet echt bevalt. Hij is voornamelijk te klein heb ik begrepen.

Wederom het zelfde antwoord, stellingen en/of uitspraken van (individuele) medewerkers hebben geen enkele waarde, daar de kans heel groot is dat Volvo helemaal niet meer mee doet met de aanbesteding .....

Gewoon rustig blijven ademhalen en als de tijd zover is, dan horen/zien we het vanzelf wel
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #447 Gepost op: 22 september 2010, 15:31:45
Dat is geen ballon die ik oplaat het is gewoon zo. Het is moeilijk om soms dingen gewoon aan te nemen. Immers ik heb in het verleden al vaker dingen gezegt, waar men toen over schreef het is niet zo. Terug van 25 regio's naar 10 en ga zo maar verder. Soms moet je gewoon dingen eens aannemen en niet te veel vragen hoe zit het.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #448 Gepost op: 22 september 2010, 18:50:27
Oh sorry, ik wist niet dat je het orakel was binnen de Politie.... Ik zal voortaan plechtig beloven alles te geloven wat jij zegt over de ontwikkelingen binnen de Politie.

PS: de laatste keer dat ik keek hebben we nogsteeds 25 regiokorpsen en geen 10. Bovendien voorspel ik je dat we volgendjaar een nieuw dienstwapen krijgen, echt waar!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #449 Gepost op: 22 september 2010, 18:54:14
Dat is geen ballon die ik oplaat het is gewoon zo. Het is moeilijk om soms dingen gewoon aan te nemen. Immers ik heb in het verleden al vaker dingen gezegt, waar men toen over schreef het is niet zo. Terug van 25 regio's naar 10 en ga zo maar verder. Soms moet je gewoon dingen eens aannemen en niet te veel vragen hoe zit het.

Allemaal hartstikke fijn ... Maar we zitten toch aan een aanbesteding vast, waarbij de V70 helemaal niet meer voorkomt ... Het KLPD kan dus simpelweg niet het hele wagenpark gaan vervangen voor een V70 zonder aanbesteding ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !