Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750080 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #460 Gepost op: 29 september 2010, 21:19:00
Thanks voor het document. :)

Wel typisch dat alleen VW en BMW wat hebben geleverd.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #461 Gepost op: 29 september 2010, 21:41:20
Correct, maar het is iets te voorbarig. De voertuigen worden nog in de praktijk getest ism de TU Delft. Gunning van het contract vindt pas plaats hierna. Maar ik zie een dikke grote rechtzaak aankomen, aangespannen door andere merken, al dan niet in samenwerking met elkaar.

Denk dat die rechtzaak dan al daar moet zijn want voor je het weet is het zo ver met de testen.... Voorlopig zitten ze nog op de planning en is met 2 maanden duidelijk hoe en wat..... en met 1 keuze is dat helemaal niet moeilijk. En er zijn zat merken die zich hadden kunnen aanmelden en in de percelen een voertuig te leveren (Toyota, Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Mercedes, ect). Dus denk dat ze bij een rechtzaak nog best sterk staan, je mag natuurlijk je eigen eisen stellen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #462 Gepost op: 29 september 2010, 21:53:45
Correct, maar het is iets te voorbarig. De voertuigen worden nog in de praktijk getest ism de TU Delft. Gunning van het contract vindt pas plaats hierna. Maar ik zie een dikke grote rechtzaak aankomen, aangespannen door andere merken, al dan niet in samenwerking met elkaar.

Met andere woorden, de conclusie is al getrokken en het testen door de TU Delft is alleen maar weggegooid geld, want er is toch al besloten  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #463 Gepost op: 29 september 2010, 23:30:22
Lees het laatste zInnetje eens
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #464 Gepost op: 30 september 2010, 00:03:17
Lees het laatste zInnetje eens

Ja iets over een rechtzaak, maar het zou mij niet verbazen als er al lang een beslissing ligt, rechtzaak ja of nee, Volkswagen & BMW.

Vorige aanbesteding ook, de testers hadden een lijstje opgesteld met dingen waaraan bepaalde voertuigen moest voldoen ... Contracten waren al afgesloten, jammer maar helaas en de groeten ....

Dat er alsnog een rechtzaak aan komt, graag zelfs, alleen jammer dat er weer een vertraging in komt  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #465 Gepost op: 30 september 2010, 00:17:31
Hmmmmm,

Raar verhaal dat alleen PON komt met VW. Had op zn minst verwacht dat Opel en Ford ook wat zouden leveren. Deze hebben volgens mij ook aardig wat voertuigen welke in aanmerking komen.

Mag hopen dat het wat goeds word. Duurt immers 8 jaar dat contract :S

Ben benieuwd of er een rechtzaak komt, alles is als ik het op dit forum allemaal goed heb gelezen, inderdaad wel erg op het bordje van PON geschreven.
Dr gaat een hoop geld mee gemoeid dus het zal me niets verbazen......


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #466 Gepost op: 30 september 2010, 11:38:59
Nou, om eerlijk te zijn ben ik wel blij dat het er op lijkt dat alleen VW meedoet. Heb al aardig wat dienstauto's versleten maar VW steekt er wel bovenuit qua kwaliteit en comfort. Over de 2.0TDI Touran ben ik uitermate tevreden. Opel en Ford zijn het dan nèt niet...

Ben benieuwd maar het is VW gegund vanaf hier.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #467 Gepost op: 30 september 2010, 12:34:41
Ik ben juist helemaal niet tevreden over de VW's. Ze staan om de haverklap bij de dealer met allerlei mankementen. Op zich niet gek als ze dagelijks gebruikt worden, maar voor 3 Tourans een nieuwe versnellingsbak terwijl ze nog geen jaar oud zijn en van een 4e een nieuw motorblok terwijl deze auto nog geen half jaar oud is vind ik iets te veel van het goede.
Dit kwam bij Mercedes zelden of nooit voor in die mate.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #468 Gepost op: 30 september 2010, 13:05:54
Ik ben juist helemaal niet tevreden over de VW's. Ze staan om de haverklap bij de dealer met allerlei mankementen. Op zich niet gek als ze dagelijks gebruikt worden, maar voor 3 Tourans een nieuwe versnellingsbak terwijl ze nog geen jaar oud zijn en van een 4e een nieuw motorblok terwijl deze auto nog geen half jaar oud is vind ik iets te veel van het goede.
Dit kwam bij Mercedes zelden of nooit voor in die mate.

Nou zijn er maar een (klein) aantal korpsen die hiervoor Mercedes reden en nu in de Volkswagen gezet zijn. Persoonlijk vind ik het weggedrag van de Touran om te huilen (alhoewel de nieuwste uitvoering nog wel mee kan) en vind ik de prestatie's gewoon niet politiewaardig (een achtervolging van een aannemer in een volgestopte Transporter moeten staken). Qua ruimte & indeling ben ik wel tevreden over de Touran.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #469 Gepost op: 30 september 2010, 13:16:47
Nou zijn er maar een (klein) aantal korpsen die hiervoor Mercedes reden en nu in de Volkswagen gezet zijn. Persoonlijk vind ik het weggedrag van de Touran om te huilen (alhoewel de nieuwste uitvoering nog wel mee kan) en vind ik de prestatie's gewoon niet politiewaardig (een achtervolging van een aannemer in een volgestopte Transporter moeten staken). Qua ruimte & indeling ben ik wel tevreden over de Touran.



Daar moet ik je inderdaad gelijk in geven, hiervoor reden 'wij' Vito's. Wat mij betreft de ideale surveillance/noodhulpauto.
Vrij snel, goede wegligging, betrouwbaar, goed zicht ( je zit wat hoger dan in een normale personenauto ) en een zee van ruimte ( vergeleken met de Touran.