Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750931 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #560 Gepost op: 6 november 2010, 18:27:39
Wat een DOMME vragen..... :-X Dat moet nu onze volksvertegenwoordiging voorstellen....

Je zou je natuurlijk af kunnen vragen of men met de huidige aanbesteding andere merken wel een eerlijke kans hebben gekregen .... En of het ''1 merk'' rijden nou echt zoveel goedkoper is? Of dat men, net zo goed, ''losse'' merken zou kunnen aanbesteden (cluster noodhulp, cluster dienstbus, cluster zware motor, cluster lichte motor etc).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #561 Gepost op: 6 november 2010, 20:57:45
Ik zal alvast de antwoorden van de minister hieronder neerzetten, kunnen we ze straks vergelijken ;)

Vraag 1
Bent u bekend met het bericht «Politie wint kort geding: vrij baan Pon en BMW» alsmede de situatie zoals deze in bijgevoegde mailwisseling is beschreven?1 (Automotive, «Politie wint kort geding: vrij baan Pon en BMW», 27 oktober 2010 & onderhands meegestuurde mailwisseling.)

Ja, hiervan ben ik op de hoogte



Vraag 2
Deelt u de mening dat deze aanbesteding op een dusdanige manier is geschreven dat er slechts één leverancier aan de voorwaarden kan voldoen?

Nee, ik deel deze mening niet. De aanbesteding is op een zodanige wijze geschreven dat elke marktpartij hiervoor kan inschrijven. Dit wordt bevestigd door de uitspraak van het kort geding.

Vraag 3
Wat is de reden dat ervoor is gekozen de aanbesteding zo te clusteren dat er slechts één leverancier aan de voorwaarden zou kunnen voldoen? Zou het op deze manier niet beter zijn gewoon een offerte te vragen, aangezien de concurrentie tussen de aanbieders niet aanwezig is en er dus geen keuze tussen prijs/kwaliteit en diensten kan worden gemaakt door de aanbestedende dienst?

Kosten reductie en men wil met 1 leverancier werken, de minister is van mening dat in een dergelijke samenwerking een eenduidig en efficienter voertuigbeleid wordt geleidt door de Nederlandse Politie. Mbt tot de 2e vraag. De Nederlandse politie is verplicht een aanbesteding te starten wanneer het aantebesteden bedrag boven xxx.000 euro ligt.

Vraag 4
Vindt u dit een gewenste gang van zaken? Zo nee, op welke manier bent u van plan ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voor zal komen? Zo ja, wat is de reden dat er nog aanbestedingen plaatsvinden waarbij met meerdere aanbieders wordt gewerkt?

Zie antwoord op vraag 2 en 3

Vraag 5
Op welke manier wilt u deze clustering in de toekomst aanpakken?

Zie antwoord op vraag 2 en 3


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #562 Gepost op: 8 november 2010, 10:23:51
BMW "wint" Nederlandse politie-aanbesteding    
vrijdag, 29 oktober 2010 15:21
 
Als de enige deelnemer in de aanbesteding van nieuwe politiemotoren is BMW vandaag als de officiële leverancier van politiemotoren uit de bus gekomen. Meerdere fabrikanten konden qua voertuigen voldoen aan het extreme eisenpakket van de politie. Toch kozen Honda, Yamaha en Kawasaki er om andere redenen voor niet mee te doen aan de tender van de "Voorziening tot samenwerking Politie Nederland". Deze keuze werd ingegeven door zaken als winstgevendheid, modelgeschiktheid, investeringen bij de ontwikkeling en de verplichting eigen werkplaatsen van politiekorpsen als subdealer aan te stellen. De aanbesteding voor politiemotoren was tegelijkertijd voor een (grote) verkeerssurveillancemotor, (kleine) wijksurveillancemotor en een allroad surveillancemotor, de deelnemende merken konden dus niet zich voor één model inschrijven. Hierdoor viel een groot aantal merken af omdat ze sommige modellen niet hebben, niet alle modellen over ABS beschikken of geen elektrische ruit voor de verkeerssurveillancemotor hebben.

Door vijf opbouwers van politievoertuigen is kort voor de gunning nog een kort geding gevoerd. Men vond dat de combinatie Pon/Volkswagen samen met opbouwer Honac (ook een PON-bedrijf) niet eerlijk concurreerde maar dit is door de voorzieningenrechter afgewezen. Overigens is het door deze aanbesteding voor de afzonderlijke korpsen niet verplicht alleen BMW's als politiemotor aan te schaffen, er loopt ook nog een aanbesteding voor Voertuigen Diverse Diensten (VDD), waarin bijvoorbeeld onopvallende of afwijkende motoren besteld kunnen worden. Via deze achterdeur kunnen korpsen die toch een ander merk willen kiezen alsnog surveillancemotoren van andere merken bestellen, hiervoor moeten ze wel "gegronde redenen" hebben. Wat dergelijke redenen kunnen zijn is onbekend.Begin 2011 loopt het contract tussen Yamaha en de Koninklijke Marechaussee af, hiervoor zal dan ook weer een tender uitgeschreven gaan worden.

bron:http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8439-bmw-qwintq-nederlandse-politie-aanbesteding.html

Dan zal A-A dat wel gaan proberen want ik had begrepen dat men het onderhoud aan de F650GS te duur vond. Dus we gaan het beleven. Persoonlijk hoop ik ook op iets anders want met 207 meter is een F650GS erg klein.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #563 Gepost op: 8 november 2010, 13:16:10
Persoonlijk hoop ik ook op iets anders want met 207 meter is een F650GS erg klein.

Is dat niet op (bijvoorbeeld een Transalp) lke ''ULM'' een probleem ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #564 Gepost op: 8 november 2010, 13:31:47
Is dat niet op (bijvoorbeeld een Transalp) lke ''ULM'' een probleem ?
De transalp welke we nu nog hebben is wel iets hoger, de nieuwe Transalp is ook lager. Laatst op een 650 V-strom van Susuki, van een maatje, gereden deze is een stuk hoger.

Maar je heb gelijk bijna elke ULM is klein met 207 mtr, trouwens veel zware motoren ook.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #565 Gepost op: 9 november 2010, 22:23:53
Dan zal A-A dat wel gaan proberen want ik had begrepen dat men het onderhoud aan de F650GS te duur vond. Dus we gaan het beleven. Persoonlijk hoop ik ook op iets anders want met 207 meter is een F650GS erg klein.

Volgens mij kun je dan alleen maar op een GS adventure een beetje uit de voeten...

De hoge kosten van het onderhoud kwamen vooral door de investeringen die A-A moest doen na jaren Honda. Onderhoudskosten zijn geen gegronde reden om af te mogen wijken. Wat wel zou kunnen is dat bijvoorbeeld de zware motoren als ongeschikt worden bevonden voor het vele stadswerk. Maar ook dat is tegenwoordig met de oliekoeling van de BMW boxers een zwak argument.

Het zou me niks verbazen als de werkplaats in A-A steeds verder uitgekleed gaat worden. Inbouw zal volgens de nieuwe aanbesteding immers ook niet meer door de regio's gebeuren, maar door de leverancier.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #566 Gepost op: 9 november 2010, 23:04:09
Volgens mij kun je dan alleen maar op een GS adventure een beetje uit de voeten...

De hoge kosten van het onderhoud kwamen vooral door de investeringen die A-A moest doen na jaren Honda. Onderhoudskosten zijn geen gegronde reden om af te mogen wijken. Wat wel zou kunnen is dat bijvoorbeeld de zware motoren als ongeschikt worden bevonden voor het vele stadswerk. Maar ook dat is tegenwoordig met de oliekoeling van de BMW boxers een zwak argument.

Het zou me niks verbazen als de werkplaats in A-A steeds verder uitgekleed gaat worden. Inbouw zal volgens de nieuwe aanbesteding immers ook niet meer door de regio's gebeuren, maar door de leverancier.
Dat eerste klopt ik heb dan weliswaar een gewone GS echter met een extra verhoogd zadel.

Ik denk inderdaad dat die niet op gaat met de oliekoeling. Die GS heeft er ook geen problemen mee als ik een dag in A'dam rij, word niet warmer als een standaard motor.
De opbouw van de motorfietsen zal dan wel door Huijsmans Nieuw-Vennep gaan gebeuren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #567 Gepost op: 9 november 2010, 23:26:42
Kreeg vandaag ook te horen dat Opel een Insignia aan het ombouwen is naar politiemodel met alles er op en eraan voor de tender voor de snelwegsurveillancevoertuigen. Het zou dan moeten gaan om een 2.2 cdti


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #568 Gepost op: 9 november 2010, 23:46:08
moet zijn een 2.0 cdti want 2.2 bestaat niet. Wel een 2.8 V6 benzine maar die zal het vast niet worden gezien het verbruik.
2.0 cdti heeft 160 pk onder de kap.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #569 Gepost op: 10 november 2010, 01:00:39
moet zijn een 2.0 cdti want 2.2 bestaat niet. Wel een 2.8 V6 benzine maar die zal het vast niet worden gezien het verbruik.
2.0 cdti heeft 160 pk onder de kap.

Gezien de snelheden die de tegenwoordige opel diesel produceren zal de kans niet te groot zijn dat ze een kans maken....