Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750965 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #610 Gepost op: 16 november 2010, 11:12:00
En wat te zeggen van Noord-oost gelderland die hebben als enige regio de Raydian als lichtbalk op de noodhulpvoertuigen en bij mijn weten had deze regio altijd Fed Sig op het dak,ook over op de Whelen zal echt wennen worden maar wel overzichtelijk alles echt hetzelfde, wel saai   :'(.Ben benieuwd of we Passat ergens gaan zien opduiken.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #611 Gepost op: 16 november 2010, 16:52:52
Voor de VDD hebben zich Athlon Carlease en Dutch Lease (PON) ingeschreven.....nou we zullen het wel weer zien.  ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #612 Gepost op: 16 november 2010, 17:11:11
Als aanvulling, gaan we nu zien dat materialen hergebruikt worden, of word iedere dienstauto (compleet) nieuw afgeleverd ...

Lade-kasten, lichtbalken en andere dingen kunnen gewoon hergebruikt worden, zolang men bij het zelfde voertuig blijft ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #613 Gepost op: 16 november 2010, 20:37:22
Als aanvulling, gaan we nu zien dat materialen hergebruikt worden, of word iedere dienstauto (compleet) nieuw afgeleverd ...

Lade-kasten, lichtbalken en andere dingen kunnen gewoon hergebruikt worden, zolang men bij het zelfde voertuig blijft ....
WAt ik had begrepen van iemand die er meer vanaf schijnt te weten worden alle vgtn comform een standaard model afgeleverd. Dit komt doordat alle vgtn vanuit PON(HONAC) worden opgeleverd/opgebouwd.

De lichtbaken die K'land bv op zijn Tourans hebben zitten zijn als ik me niet vergis baken van VISTA en dat word niet geleverd door HONAC.

Dus komen er de lichtbaken op die A-A nu op de Touran heeft zitten, de inrichting voor de kofferbak zo ik niet weten aangezien wij in A-A iets hadden/hebben wat door de werkplaats van A-A zelf was ontworpen. Dit is trouwens in mijn ogen wel een handige inrichting, maar smaken verschillen uiteraard.
Zal proberen binnenkort een foto te maken van de kofferbak van een Touran van A-A. Moet ik even een collega van een ander wkt lief aankijken aangezien wij als enige wkt een Golf 6 als noodhulp vtg hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #614 Gepost op: 16 november 2010, 20:48:59
Ik doelde eerder op de toekomst, gezien het feit dat er nu wel materialen worden hergebruikt en overgezet ...
Lijkt me sterk dat een lichtbalk, ladekast en/of andere specifieke inbouw bij bepaalde bureau's maar 2 jaar mee gaat (levensduur voertuig) ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #615 Gepost op: 16 november 2010, 20:53:43
Ik doelde eerder op de toekomst, gezien het feit dat er nu wel materialen worden hergebruikt en overgezet ...
Lijkt me sterk dat een lichtbalk, ladekast en/of andere specifieke inbouw bij bepaalde bureau's maar 2 jaar mee gaat (levensduur voertuig) ::)
Ik snap wat je bedoeld echter gaat HONAC geen spullen opbouwen welke niet van hun zijn.
Dus als bv een Touran van K'land kapot gaat of moet worden vervangen zal hij conform de standaard eis worden opgebouwd. Dus is het jammer van de overige goederen/spullen die er op/aan zitten. Want PON/HONAC levert maar een standaard.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #616 Gepost op: 16 november 2010, 21:07:11
Ik snap wat je bedoeld echter gaat HONAC geen spullen opbouwen welke niet van hun zijn.
Dus als bv een Touran van K'land kapot gaat of moet worden vervangen zal hij conform de standaard eis worden opgebouwd. Dus is het jammer van de overige goederen/spullen die er op/aan zitten. Want PON/HONAC levert maar een standaard.

Nee, je snapt me niet ...

Gezien het feit dat de aanbesteding geschreven is op een totaal concept voertuig, er in bepaalde gebieden maar twee jaar met een voertuig word gereden ...
Vraag ik mij af of er bij elke nieuwe dienstauto een compleet nieuw voertuig voor terug komt (met een nieuwe balk, nieuwe ladekast etc.) Dat kan namelijk nooit en te nimmer goedkoper zijn als wat er nu plaats vind ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #617 Gepost op: 16 november 2010, 21:42:25
Nee, je snapt me niet ...

Gezien het feit dat de aanbesteding geschreven is op een totaal concept voertuig, er in bepaalde gebieden maar twee jaar met een voertuig word gereden ...
Vraag ik mij af of er bij elke nieuwe dienstauto een compleet nieuw voertuig voor terug komt (met een nieuwe balk, nieuwe ladekast etc.) Dat kan namelijk nooit en te nimmer goedkoper zijn als wat er nu plaats vind ....
Jerommeke kijk even naar je PM, anders word het zo'n ellelange discussie misschien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #618 Gepost op: 16 november 2010, 21:49:05
Jerommeke kijk even naar je PM, anders word het zo'n ellelange discussie misschien.

Jup, alleen de vraag of bepaalde bureau's nou de gehele aanbesteding lang, elke twee jaar een (compleet) nieuw voertuig gaan krijgen of dat er van (nieuwe) voertuigen uit de (nieuwe) aanbesteding ook dingen overgezet gaan worden in vervangers met de tijd, daar zijn we niet uit ...
Zou betekenen dat sommige bureau's 4 setjes signalering, 4 setjes ladeblokken etc. etc. gaan krijgen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #619 Gepost op: 16 november 2010, 22:08:45
Ik begrijp het nu denk ik wel. Als een vtg eenmaal is opgebouwd door Honac en 2 jr later word ingeruild het zij door wat voor een rede dan ook, zal men daar een nieuw opgebouwd vtg krijgen. HONAC bouwt het oude vtg uit en gebruikt dit voor een ander vtg wat misschien ook weleens in een andere regio kan gaat rijden afhankelijk wie op dat moment een nieuw vtg nodig heeft.