Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749858 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #640 Gepost op: 12 december 2010, 22:08:07
In dit toppic heb ik gelezen dat de nieuwe Noodhulp auto verplicht een automaat moet zijn.
Nu heb ik even zitten spitten op autoweek voor de nieuwe Touran en Passat, wat blijkt.
De nieuwe Passat 1.6 TDI met 105 pk is (nog) niet leverbaar maat een DSG-bak. Enkel de 140 en 170 pk versie zijn leverbaak met een 6-bak DSG. Dit geldt zowel voor de sedan als de variant.

De nieuwe Touran 1.6TDI met 105 pk is overigens wel leverbaar met DSG-bak maar dan wel een 7-traps. Deze heeft dan wel een milieu C-label tegen een B-label voor de 140 pk Passat.


Zou dus betekenen dat als men voor de Passat kiest dit sowieso een 140 pk versie wordt.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #641 Gepost op: 5 januari 2011, 00:16:53
Topic kick....

Zijn er nog berichten bekend?

Volgens de aanbesteding zouden de verkeersvoertuigen ook bekend moeten zijn... echter blijft ht stil op het front!

Heb inmiddels wel begrepen dat er bij het KLPD aardig wat discussies zijn ivm wel/niet een snel surveillancevoertuig. Schijnt ergens op KL niveau te liggen.

Wellicht dat dit ook iets met het nieuwe politiebestel te maken heeft.

Iemand meer info?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #642 Gepost op: 5 januari 2011, 08:41:56
b of c label... waar gaat het over, surveillance voertuigen moeten dermate genoeg vermogen hebben om de meeste middenklassers bij te houden... ik had vorig jaar met de 140 pk touran al moeite met een oud model mondeo...---top 196 km/u.... top touran 180 km/u bye bye zwaai zwaai....

Maar goed... we krijgen een milieu vriendelijke auto... dat is natuurlijk veel belangrijker dan dat we boefjes vangen...

 :-\
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #643 Gepost op: 5 januari 2011, 18:20:47
b of c label... waar gaat het over, surveillance voertuigen moeten dermate genoeg vermogen hebben om de meeste middenklassers bij te houden... ik had vorig jaar met de 140 pk touran al moeite met een oud model mondeo...---top 196 km/u.... top touran 180 km/u bye bye zwaai zwaai....

Maar goed... we krijgen een milieu vriendelijke auto... dat is natuurlijk veel belangrijker dan dat we boefjes vangen...

 :-\

je ziet waar de prioriteiten liggen van de KL, ik snap niet dat de hogere legerleiding daar niet gewoon normaal over nadenkt....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #644 Gepost op: 5 januari 2011, 22:24:25
je ziet waar de prioriteiten liggen van de KL, ik snap niet dat de hogere legerleiding daar niet gewoon normaal over nadenkt....

Zolang men niet nadenkt over een fatsoenlijke rij-opleiding en bijbehorende trainingen én (vooral) bevoegdheden/vrijstellingen zullen we gewoon met dit soort voertuigen blijven rijden. Heel ander niveau als België & Engeland
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #645 Gepost op: 9 januari 2011, 23:01:21
mischien een apart vraagje maar waarom mogen de Transporters niet in noodhulp ? Dan gaat er 1 regio aardig wat problemen krijgen denk ik zo ?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #646 Gepost op: 9 januari 2011, 23:13:25
mischien een apart vraagje maar waarom mogen de Transporters niet in noodhulp ? Dan gaat er 1 regio aardig wat problemen krijgen denk ik zo ?

De transporter mag wel in de noodhulp. Een regio kan kiezen voor de transporter of de Touran/Passat (Voor 1 van deze 2 valt de komende weken/maanden nog een keuze).

Voor de verkeersdiensten is nog geen keuze gevallen. Heb inmiddels hardnekige geruchten dat het KLPD tijdelijk de "oude V70's die eruit gaan gaat vervangen voor nieuwe V70's. Vandaar ook wellicht de zweedse V70 die vorig jaar werd gefotografeerd in Driebergen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #647 Gepost op: 25 januari 2011, 22:42:50
Mbt de nieuwe aanbesteding nog nieuws bij iemand..... onderwerp is een beetje naar de achtergrond gevallen 98uiye

Heb zelf in het geruchtencircuit vernomen dat er deze week testen zouden zijn bij het RDW in Lelystad. Was eerder niet bekend welk circuit maar blijkt de RDW baan te zijn ivm een remmentest voor de verkeersdienst voertuigen. Zouden nog 2 of 3 auto's over zijn. Als duidelijk is welke auto er door de remmentest is gekomen/ welke auto's word een keuze gemaakt waarin prijs een rol gaat spelen daar de overgebleven voertuigen qua eisen op zelfde niveau zouden zitten. Ivm de onderhandelingen worden de merken+types geheim gehouden. Echter verschillende bronnen praten over "Grundlichkeit"...

Iemand met meer insite info of een mogelijkheid tot een blik bij het rdw komende dagen!!


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #648 Gepost op: 25 januari 2011, 22:54:01
Ik neem aan dat je doelt op de voertuigen voor de snelwegsurveillance ? Voertuigen voor de regio korpsen, noodhulp zijn immers al bekend.
Al snap ik nog niet precies hoe het nou zit met de Touran / Passat. Wordt er nou landelijk nog de keuze gemaakt voor óf de Touran óf de Passat in de noodhulp?
Of kan deze keuze per korps gemaakt worden? En.... staat het vast of het de sedan of variant is, of kan daar ook nog verschil in ziten?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #649 Gepost op: 25 januari 2011, 23:11:37
Ik neem aan dat je doelt op de voertuigen voor de snelwegsurveillance ? Voertuigen voor de regio korpsen, noodhulp zijn immers al bekend.
Al snap ik nog niet precies hoe het nou zit met de Touran / Passat. Wordt er nou landelijk nog de keuze gemaakt voor óf de Touran óf de Passat in de noodhulp?
Of kan deze keuze per korps gemaakt worden? En.... staat het vast of het de sedan of variant is, of kan daar ook nog verschil in ziten?  
Precies dat bedoel ik. Voor de noodhulp is officieel nog niet bekend of het de passat of touran wordt.
Een regio mag alleen kiezen voor een transporter of de touran/passat voor de noodhulp.