Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751050 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #810 Gepost op: 20 maart 2011, 22:04:14
Tijdens de bekend making van de aanbesteding hebben merken als Ford, Opel en Mercedes direct afgehaakt eveneens als Volvo. Een van de eisen die er in stond was dat het merk alle voertuigen moest kunnen leveren. Nu konden Ford, Mercedes en Opel dat wel. het grootste probleem was dat de vtgn direct bij aflevering ook al moesten zijn opgebouwd qua OGS.

Nu is VW de enige die dit in huis heeft. Dit is al eerder vermeld in dit Topic. VW is PON en Honac is ook PON. Dus wie wint er dan.

En dan heb je natuurlijk nog het gerucht dat er iemand van VW is overgestapt naar de VTSPN voor men begon met de aanbesteding.

Dus met andere woorden de komende 8 jaar moeten we het doen met VW. We zullen ons er bij neer moeten leggen, punt uit. Dus we kunnen blijven mopperen met zijn alle, maar er veranderd niks.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #811 Gepost op: 21 maart 2011, 02:08:32
vw is pon ja, maar dat heeft niets met voorbereiding OGS te maken. VW is de enige in Europa die alle voertuigen af fabriek klaar maakt voor OGS. Is ook de reden dat ik voor een crafter heb gekozen en niet voor een Sprinter. MB zegt dat het extra werk is dus meer kost terwijl VW het in de fabriek er al in bouwt en de meerprijs is te verwaarlozen.
Dit is hetzelfde voor de Caddy en voor de Golf dus ik neem dan ook aan dat het geld voor de Passat en de Touran.

Echter het geld voor alle VAG voertuigen, ook de MAN die ik heb was vanaf fabriek klaar voor OGS. Geen enkel ander vrachtwagenmerk bood het.

Voor men het verkeerd begrijpt ik heb geen OGS maar de aansturing is gelijk aan het Amber buiten de G factor.
Het is hoe je het bekijkt gewoon goedkoper.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #812 Gepost op: 21 maart 2011, 06:22:30
Klinkt leuk, maar enig idee wat voor kosten plaatje daar aan zit? Alleen al een betere rijopleiding dan kijk je al tegen miljoenen euro's aan. En snelle auto's is leuk maar wees eens eerlijk hoe vaak heb je ze echt nodig? In 15 jaar politie is een keer een auto mij echt ontkomen, en tegen de echt snelle jongens ga je het ook met sneller auto's niet redden.....

Volgens mij hoeft dat geen miljoenen te kosten, als de politie nou zelf een aantal instructeurs in dienst neemt die zich hier fulltime mee bezig gaan houden. En ja, als bij een collega in 15 jaar maar 1 auto niet kan worden bijgehouden, dan wil dat niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt. Ik alleen al ben er in een klein jaar al meer dan 5 kwijt geraakt. Vooral in de nacht, niet dat dat met het autorijden zelf te maken heeft want in de bebouwde kom valt het nog mee, maar puur op de top op de snelweg. Als je niet harder kan dan 180 en de rest gewoon makkelijk al 210 220 haalt??! Ja dan is het logisch.
Bovendien hebben we hier in het Noorden enorme aanrijtijden. Wij rijden s'nachts met 3 auto's in een gebied dat nog groter is dan de provincie Utrecht. dus ja...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #813 Gepost op: 21 maart 2011, 07:37:15
Volgens mij hoeft dat geen miljoenen te kosten, als de politie nou zelf een aantal instructeurs in dienst neemt die zich hier fulltime mee bezig gaan houden. En ja, als bij een collega in 15 jaar maar 1 auto niet kan worden bijgehouden, dan wil dat niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt. Ik alleen al ben er in een klein jaar al meer dan 5 kwijt geraakt. Vooral in de nacht, niet dat dat met het autorijden zelf te maken heeft want in de bebouwde kom valt het nog mee, maar puur op de top op de snelweg. Als je niet harder kan dan 180 en de rest gewoon makkelijk al 210 220 haalt??! Ja dan is het logisch.
Bovendien hebben we hier in het Noorden enorme aanrijtijden. Wij rijden s'nachts met 3 auto's in een gebied dat nog groter is dan de provincie Utrecht. dus ja...

Als we (wederom) naar het Engelse voorbeeld gaan kijken ... Die gasten krijgen wél een rij-opleiding. Als ik naar Nederland kijk, je leert wat trucjes, maar dat de gewone diender een rij-opleiding krijgt, dat durf ik wel tegen te spreken ....

Verder ben ik het met je eens, ik ben ook al regelmatig voertuigen kwijt geraakt. Men zet op een bureau, omringt door snelwegen, een Opel Corsa 1.2dti neer als onopvallende auto. Andere bureau's hebben meer mazzel, die krijgen een onopvallende Astra, Golf of Focus (1.6tdi  :-X). Zelfde met de Touran, iedere normale Golf, Focus, Astra of Transporter rijd bij je weg  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #814 Gepost op: 21 maart 2011, 10:09:45
Als we (wederom) naar het Engelse voorbeeld gaan kijken ... Die gasten krijgen wél een rij-opleiding. Als ik naar Nederland kijk, je leert wat trucjes, maar dat de gewone diender een rij-opleiding krijgt, dat durf ik wel tegen te spreken ....
Welke 'trucjes' leer je in nederland dan? En wat leren ze in engeland extra?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #815 Gepost op: 21 maart 2011, 11:59:07
Volgens mij hoeft dat geen miljoenen te kosten, als de politie nou zelf een aantal instructeurs in dienst neemt die zich hier fulltime mee bezig gaan houden.

Oftopic: Groningen heeft dat een tijdje geprobeerd met de rijveiligheidsbegeleiders. BPZ'ers die af en toe eens een collega op sleeptouw namen om te kijken hoe het ging. Maar dan heb je het over de basis. Hier is men onlangs mee gestopt.

Momenteel worden we beoordeeld door instructeurs van de Politieacademie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #816 Gepost op: 22 maart 2011, 19:02:55
@ DiNozzo; Enig idee wanneer die Pilot van het nieuwe sysmteem bij jullie voorbij is? Hoe werkt het verder? Al beter dan eerst of nog steeds kinderziektes?
Nu lees ik dat je daar ook je collega`s op kan zien rijden, is dat real-time of met een vertraging van een aantal seconden?

Ik zit al een tijdje niet meer op een van de bureau's die het in testfase heeft. Toen ik ermee werkte was het allemaal net nieuw en waren er twee auto's mee uitgerust. Omdat beide auto's in een twee verschillende units reden hebben we dus nooit gewerkt met het systeem om je collega te zien. Ook waren er wat kinderziektes maar niets dat onoverkomelijk is. Alleen op het navigatie had ik nog wat te zeuren maar dat zal inmiddels ook wel aangepast zijn.

Ik lees overigens net dat in de tweede helft van 2011 de proef ook bij AA, RR en NHN uitgerold gaat worden.
Voor de mensen die toegang hebben tot het blad BLAUW. In Blauw 6 staat een leuk stukje over het systeem inclusief enkele plaatjes.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #817 Gepost op: 24 maart 2011, 19:36:06
Ik heb gelezen, Touran, Golf station, en de T5,5 als bus.

Betekent dit dat er ook geen gewone Golf 5deurs opvallend meer komen (als wijkauto ofzo)? En hoe zit het met de rest van de aanbesteding.
Bijvoorbeeld de onopvallende auto's?
Wij hebben momenteel in Drenthe nagenoeg alleen maar polootjes bluemotion van het vorige type. Vreselijk!
Maar die zie ik niet meer in de aanbesteding staan?!? Dus die komen dan ook niet meer terug? Minimaal de Golf?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #818 Gepost op: 24 maart 2011, 19:52:18
In A-A krijgen we als een Golf, Astra, Focus en Mazda3 op zijn ook alleen nog maar Polo en Corsa voor terug. De burgerauto's heb ik het dan over.

De opvallende Golf 5of6 gaan er helemaal uit en worden vervangen door een Golf 6 Variant.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #819 Gepost op: 24 maart 2011, 20:56:18
In A-A krijgen we als een Golf, Astra, Focus en Mazda3 op zijn ook alleen nog maar Polo en Corsa voor terug. De burgerauto's heb ik het dan over.

De opvallende Golf 5of6 gaan er helemaal uit en worden vervangen door een Golf 6 Variant.

Grinnik dan is jouw foto'tje zeker een wens? ;)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.