Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749780 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #880 Gepost op: 20 juni 2011, 21:50:21
Dus dan de wkts in de Touran, want een gelijke of grotere auto kan natuurlijk niet. :P

Zo'n aktetas past ook wel in een Golfje toch :P

In RR mogen de betreffende heren en dames zelf een auto uitzoeken, binnen een bepaald budget. Gevolg is dat je wel bijzondere auto's (uitgerust met OGS) voorbij ziet komen, zoals een Chrysler 300C, Mitsubishi Pajero of Renault Espace.

Maar ook in dit korps moeten ze geloven aan een Volkswagen. Niks mis mee als je het mij vraagt en volgens mij bestaat er ook niet zoveel weerstand tegen O0


Verder blijft ik de Rijnmondse DHV-bus het beste concept vinden, maar dat zal op termijn helaas ook tot het verleden behoren. ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #881 Gepost op: 20 juni 2011, 22:05:45
Zo'n aktetas past ook wel in een Golfje toch :P

In RR mogen de betreffende heren en dames zelf een auto uitzoeken, binnen een bepaald budget. Gevolg is dat je wel bijzondere auto's (uitgerust met OGS) voorbij ziet komen, zoals een Chrysler 300C, Mitsubishi Pajero of Renault Espace.

Maar ook in dit korps moeten ze geloven aan een Volkswagen. Niks mis mee als je het mij vraagt en volgens mij bestaat er ook niet zoveel weerstand tegen O0


Verder blijft ik de Rijnmondse DHV-bus het beste concept vinden, maar dat zal op termijn helaas ook tot het verleden behoren. ;)

Volgens mij is er in de nieuwe aanbesteding ook een bus in noodhulpuitvoering beschikbaar. Dus dan is er voor RR en enkele andere korpsen geen probleem voor een bus als dhv.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #882 Gepost op: 20 juni 2011, 22:06:01
Verder blijft ik de Rijnmondse DHV-bus het beste concept vinden, maar dat zal op termijn helaas ook tot het verleden behoren. ;)

Ach, de komende 8 jaar van deze aanbesteding wordt de Transporter in ieder geval noodhulp uitgerust geleverd. Vraag is natuurlijk of deze set-up van PON-Honac voldoet aan de eisen van RR qua inrichting en opbouw.


Eerdaags wordt er trouwens in Hollands-Midden een oude demo Touran en Golf geleverd bij gebrek aan nieuwe voertuigen.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #883 Gepost op: 20 juni 2011, 22:19:39
Ach, de komende 8 jaar van deze aanbesteding wordt de Transporter in ieder geval noodhulp uitgerust geleverd. Vraag is natuurlijk of deze set-up van PON-Honac voldoet aan de eisen van RR qua inrichting en opbouw.

Vermoedelijk niet. Als we het wiel opnieuw kunnen uitvinden, moeten we dat zeker niet laten natuurlijk.

(sorry, ben even in een cynische bui :P)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #884 Gepost op: 21 juni 2011, 19:48:41
Zo'n aktetas past ook wel in een Golfje toch :P

In RR mogen de betreffende heren en dames zelf een auto uitzoeken, binnen een bepaald budget. Gevolg is dat je wel bijzondere auto's (uitgerust met OGS) voorbij ziet komen, zoals een Chrysler 300C, Mitsubishi Pajero of Renault Espace.

Maar ook in dit korps moeten ze geloven aan een Volkswagen. Niks mis mee als je het mij vraagt en volgens mij bestaat er ook niet zoveel weerstand tegen O0


Verder blijft ik de Rijnmondse DHV-bus het beste concept vinden, maar dat zal op termijn helaas ook tot het verleden behoren. ;)

Om het niet over de DSG versnellingsbakken te hebben die niet opgewassen zijn tegen politie werk. Of de auto die onder gemotoriseerd is.
Een VW transporter die we hebben rijd beter, ligt beter op de weg en rijd gek genoeg nog harder ook dan de touran.
En dat voor een auto (busje) met de stroomlijn van een huis haha.

Is alles slecht aan de touran, nee. In winterse omstandigheden rijd de auto met all season banden en op wintermodus erg goed op gladde ondergrond.
In verhouding beter dan op droog wegdek haha.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #885 Gepost op: 21 juni 2011, 20:56:17
Om het niet over de DSG versnellingsbakken te hebben die niet opgewassen zijn tegen politie werk. Of de auto die onder gemotoriseerd is.
Een VW transporter die we hebben rijd beter, ligt beter op de weg en rijd gek genoeg nog harder ook dan de touran.
En dat voor een auto (busje) met de stroomlijn van een huis haha.

Is alles slecht aan de touran, nee. In winterse omstandigheden rijd de auto met all season banden en op wintermodus erg goed op gladde ondergrond.
In verhouding beter dan op droog wegdek haha.

Dat onder gemotoriseerde ligt bij de oude types aan je eigen bazen he. Die kiezen de lichte motor. In de nieuwe hebben jullie ook de 140pk versie. Volgens mij zijn de reacties over het nieuwe type beter.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #886 Gepost op: 22 juni 2011, 09:19:11
Klopt, de 140 uitvoering is gelukkig stukken beter. De gefacelifte touran is ook een stuk beter geïsoleerd.
Als je op het geluid van de motor afgaat tijdens het rijden kom je er snel achter dat je stukken eerder moet remmen voor drempels omdat je harder rijd hehe.
Het interieur heeft ook een update gehad want het ziet er allemaal wat mooier uit.
Voor de rest is het de same old touran.
Alleen de nieuwe navigatie is weer een drama...zal wel weer verschillende updates moeten hebben voor het zo vriendelijk werkt als de huidige.
Om het niet te hebben over het nieuwe telefoon apparaatje. Je moet de dienst gsm meenemen, bleutooth aanzetten waardoor je dat apparaat kan gebruiken om mee te bellen. Zet er dan een gewone carkit in maar goed :)


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #887 Gepost op: 22 juni 2011, 17:31:58
Klopt, de 140 uitvoering is gelukkig stukken beter. De gefacelifte touran is ook een stuk beter geïsoleerd.
Als je op het geluid van de motor afgaat tijdens het rijden kom je er snel achter dat je stukken eerder moet remmen voor drempels omdat je harder rijd hehe.
Het interieur heeft ook een update gehad want het ziet er allemaal wat mooier uit.
Voor de rest is het de same old touran.
Alleen de nieuwe navigatie is weer een drama...zal wel weer verschillende updates moeten hebben voor het zo vriendelijk werkt als de huidige.
Om het niet te hebben over het nieuwe telefoon apparaatje. Je moet de dienst gsm meenemen, bleutooth aanzetten waardoor je dat apparaat kan gebruiken om mee te bellen. Zet er dan een gewone carkit in maar goed :)

Welk type navigatie gebruiken jullie als ik vragen mag?


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #888 Gepost op: 22 juni 2011, 21:44:32
Ik dacht VDO aangestuurd door de meldkamer wanneer we gekoppeld zijn aan meldingen.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #889 Gepost op: 22 juni 2011, 21:47:53
Ik dacht VDO aangestuurd door de meldkamer wanneer we gekoppeld zijn aan meldingen.

Correct. Hebben wij in FL ook.