Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751062 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #890 Gepost op: 22 juni 2011, 22:09:35
Ik doelde meer op de Tourans en Golfjes Variant voor de regio-politie.
Vanaf mei werden de eerste voertuigen geleverd, althans, dat stond in de planning......

Ik heb de (voor mij) eerste VW Golf Variant al zien rijden op de A2 bij Zaltbommel, dacht in de gauwigheid te zien dat het een ZHZ-er was.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #891 Gepost op: 22 juni 2011, 22:37:39
Ik dacht VDO aangestuurd door de meldkamer wanneer we gekoppeld zijn aan meldingen.

Ok. Dat systeem ken ik persoonlijk niet.
In Groningen zit Citygis in de noodhulp voertuigen.
Werkt over het algemeen goed al loopt het systeem ook wel eens vast.

Welke regio's hebben overigens nog meer Citygis?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #892 Gepost op: 22 juni 2011, 23:08:14
Wij gebruiken ook VDO maar de nieuwe Honac wagens worden met Tomtom opgebouwd. Ik ben van beide niet stuk. TomTom is sneller en correcter maar is veel te traag. Gisteren nog met een bloedgang linksaf over een kruising gevlogen. Blijkbaar kon de tomtom dat niet helemaal volgen want die dacht nog 10 seconden lang dat we rechtdoor gingen 998765

Overigens rijden er in GLM al minimaal 1 Golf Variant in politiekleuren rond en een aantal onopvallende.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #893 Gepost op: 23 juni 2011, 00:10:33
Wij gebruiken ook VDO maar de nieuwe Honac wagens worden met Tomtom opgebouwd. Ik ben van beide niet stuk.

Geweldig .... We (lees Politie Nederland/Diverse Korpsen) hebben net het VDO systeem met een koppeling naar GMS goed werkend in de voertuigen. In Kennemerland is men daar zéker twee jaar mee aan het testen geweest voordat alle (nieuwe) voertuigen er mee werden uitgerust.  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #894 Gepost op: 23 juni 2011, 00:18:01
Wij(A-A) hebben TomTom. Sinds nu denk ik een 1/2 jr gekoppeld aan GMS. Werkt op zich prima, alleen als je, je district goed kent zijn er vele routes een stuk sneller als de route van TomTom.

TomTom kent nog steeds een stuk van mijn wijk niet. Dit staat er toch echt al zeker minimaal 3,5 jr. Telkens laten updaten wat in principe niet nodig zou moeten zijn, maar hij kent het niet. Erg vervelend voor de collega van buiten de wijk. Die moeten dan nog steeds een beroep doen op hun stratenboekje of google-mps op hun prive internettelefoon.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #895 Gepost op: 23 juni 2011, 00:19:12
VDO gaat er helemaal uit. Ik heb het idee dat de auto's die wij nu krijgen de 'kale' basisuitvoering moet voorstellen (overigens nog oud model). Een tomtom, een aansturingskastje voor de dakset en een mob. That's it.
Overigens is een van de auto's van mijn bureau nu teruggestuurd naar Honac voor complete ombouw naar het systeem van de toekomst. Dat gaan ze stapsgewijs met alle Touran's doen. En ook die navigatie is niet van VDO...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #896 Gepost op: 23 juni 2011, 00:21:00
Wij(A-A) hebben TomTom. Sinds nu denk ik een 1/2 jr gekoppeld aan GMS. Werkt op zich prima, alleen als je, je district goed kent zijn er vele routes een stuk sneller als de route van TomTom.

Tja, dat komt ook omdat bepaalde wegen een trambaan bevatten waar je ongestoord overheen kan rijden terwijl je op andere wegen de file in rijd... Ik gebruik de tomtom hoogstens voor een richtingsindicatie en als begeleiding voor het laatste stukje in de wijk. Voor de rest kies ik toch echt mijn eigen route...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #897 Gepost op: 23 juni 2011, 00:58:11
Als jullie in A-A nu via GMS ingstraald worden op de TomTom zou er neem ik aan ook een mogelijkheid moeten zijn om
o.a. trambanen via een hoofdcomputer vrij te moeten geven c.q. aanpassen.
Ik had toen ik als mobiel surveillant reed een eigen TomTom en kon het gelukig zelf aanpassen net als wegen waar gewerkt werd zodat ik niet afhankelijk was van de omleidingsborden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #898 Gepost op: 23 juni 2011, 01:08:38
Tja, dat komt ook omdat bepaalde wegen een trambaan bevatten waar je ongestoord overheen kan rijden terwijl je op andere wegen de file in rijd... Ik gebruik de tomtom hoogstens voor een richtingsindicatie en als begeleiding voor het laatste stukje in de wijk. Voor de rest kies ik toch echt mijn eigen route...
Als jullie in A-A nu via GMS ingstraald worden op de TomTom zou er neem ik aan ook een mogelijkheid moeten zijn om
o.a. trambanen via een hoofdcomputer vrij te moeten geven c.q. aanpassen.
Ik had toen ik als mobiel surveillant reed een eigen TomTom en kon het gelukig zelf aanpassen net als wegen waar gewerkt werd zodat ik niet afhankelijk was van de omleidingsborden.

Ik ben al wat jaartjes nu chauffeur, en mijn ervaring is dat geen kaart of routeplanner ervaring kan verslaan. Ik betaal totzelfs in Frankrijk liever een taxi om voor mij uit te rijden dan dat ik Tom Tom geloof.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #899 Gepost op: 23 juni 2011, 07:54:24
Waar ik me wel aan arger soms aan de huidige vdo is wanneer je aan het bureau zit en je dan een spoedrit krijgt. Je start vervolgens de motor en de begeleiding is dan weg. En wat dan af en toe wel weer grappig is, is wanneer de vdo je dwars door de huizen (op de kaart) begeleid haha, ondanks de 5, 6 of 7 satteliet ontvangsten.