Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749829 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #900 Gepost op: 23 juni 2011, 18:48:51
Geweldig .... We (lees Politie Nederland/Diverse Korpsen) hebben net het VDO systeem met een koppeling naar GMS goed werkend in de voertuigen. In Kennemerland is men daar zéker twee jaar mee aan het testen geweest voordat alle (nieuwe) voertuigen er mee werden uitgerust.  :-X

Houd het maar op diverse korpsen, want wij hebben en krijgen dat niet en mogen nog steeds de VDOs zelf instellen


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #901 Gepost op: 23 juni 2011, 20:03:54
Waar ik me wel aan arger soms aan de huidige vdo is wanneer je aan het bureau zit en je dan een spoedrit krijgt. Je start vervolgens de motor en de begeleiding is dan weg. En wat dan af en toe wel weer grappig is, is wanneer de vdo je dwars door de huizen (op de kaart) begeleid haha, ondanks de 5, 6 of 7 satteliet ontvangsten.

Dat ken ik van City Gis ook wel.  
Staat de auto een uurtje stil bij het bureau en alles staat keurig aan.
Wil je weg naar een (prio 1) melding, sluit City Giss zich zelf af...  :o


Houd het maar op diverse korpsen, want wij hebben en krijgen dat niet en mogen nog steeds de VDOs zelf instellen

Dus er zijn nog korpsen in NL waarbij de meldingen niet via GMS naar het navigatie systeem van het Noodhulp voertuig gaat?
Daar sta ik dan toch echt van te kijken.

Hoe zit dat dan met AVLS? Is dat wel standaard bij alles korpsen aanwezig in Noodhulp voertuigen?
Zelf weet ik dat Drenthe daar nu sinds kort mee werkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #902 Gepost op: 23 juni 2011, 20:25:21
Dus er zijn nog korpsen in NL waarbij de meldingen niet via GMS naar het navigatie systeem van het Noodhulp voertuig gaat?
Daar sta ik dan toch echt van te kijken.

Ja hoor. In de regio Kennemerland werkt dit ook pas vanaf eind vorig jaar. Daarvoor is er wel al een tijdje een pilot geweest, waarbij ook bevragingen vanuit het voertuig gedaan konden worden, echter gezien het feit dat dit niet soepel verliep is dat bij de uitrol van het systeem komen te vervallen.
Alle voertuigen met de nieuwe variant van de VDO hebben die optie gekregen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #903 Gepost op: 23 juni 2011, 21:36:29
Om het niet over de DSG versnellingsbakken te hebben die niet opgewassen zijn tegen politie werk. Of de auto die onder gemotoriseerd is.
Een VW transporter die we hebben rijd beter, ligt beter op de weg en rijd gek genoeg nog harder ook dan de touran.
En dat voor een auto (busje) met de stroomlijn van een huis haha.

Is alles slecht aan de touran, nee. In winterse omstandigheden rijd de auto met all season banden en op wintermodus erg goed op gladde ondergrond.
In verhouding beter dan op droog wegdek haha.

En wie rijd er altijd in die transporter.......  998765 998765

Ik vind de nieuwe serie tourans beter dan de oude --->> betere versnelling, ruimere inrichting alleen de navigatie is ff wennen indd.

Oja... Wim.. Die blueberry apparaten ( Lees Carkit ) worden als het goed is weer vervangen voor de oude  ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #904 Gepost op: 23 juni 2011, 22:04:36
In Hollands Midden zit er nog gewoon een Tom Tom in waarbij je zelf het adres moet inkloppen.

AVLS is er sinds een maand of wat echter wordt er vanuit de meldkamer niet actief mee gewerkt. Ze sturen (nog) niet de dichtsbijzijde auto richting de melding.


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #905 Gepost op: 23 juni 2011, 22:15:05
Zijn de nieuwe tourans die nu geleverd worden standaard automaat? Of verschilt dit?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #906 Gepost op: 23 juni 2011, 22:15:47
En wie rijd er altijd in die transporter.......  998765 998765

Ik vind de nieuwe serie tourans beter dan de oude --->> betere versnelling, ruimere inrichting alleen de navigatie is ff wennen indd.

Oja... Wim.. Die blueberry apparaten ( Lees Carkit ) worden als het goed is weer vervangen voor de oude  ;)

Mag hier eigenlijk niet, maar weten jullie waarom de nieuwe hondenauto's zo lang uit beeld blijven in Haaglanden? De E-klasse hebben de kilometers al aardig op de teller.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #907 Gepost op: 23 juni 2011, 22:49:18
Zijn de nieuwe tourans die nu geleverd worden standaard automaat? Of verschilt dit?

Volgens mij is dat nog korps afhankelijk en rijden er nu verschillende nieuwe type Tourans met handgeschakelde transmissie.


Mag hier eigenlijk niet, maar weten jullie waarom de nieuwe hondenauto's zo lang uit beeld blijven in Haaglanden? De E-klasse hebben de kilometers al aardig op de teller.

Ik las ergens op dit forum dat de nieuwe Volvo's rijdend gezien waren alleen nog zonder stryping.
Dus het zal niet lang meer duren.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #908 Gepost op: 23 juni 2011, 22:50:24
Zijn de nieuwe tourans die nu geleverd worden standaard automaat? Of verschilt dit?

alles wat nieuw ingekocht wordt is automaat maar veel regio's gebruiken nog auto's die ze op voorraad hebben uit de oude aanbesteding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #909 Gepost op: 23 juni 2011, 23:26:29
Dus er zijn nog korpsen in NL waarbij de meldingen niet via GMS naar het navigatie systeem van het Noodhulp voertuig gaat?
Daar sta ik dan toch echt van te kijken.

Hoe zit dat dan met AVLS? Is dat wel standaard bij alles korpsen aanwezig in Noodhulp voertuigen?
Zelf weet ik dat Drenthe daar nu sinds kort mee werkt.
Ja hoor. ZaWa heeft en geen AVLS en geen MDT. Kunnen dus niet de dichtstbijzijnde auto zien en in het voertuig niet de melding lezen.

Wij (Ken) hebben sinds kort in de studentenbus een MDT. Ik vind het heerlijk werken.