Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751107 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #910 Gepost op: 23 juni 2011, 23:29:02
Poe, in dat opzicht vind ik mobipol toch wel handig. Meldingen inlezen, tegenwoordig uitgebreid afrapporteren en op het bureau zo 1 op 1 overzetten naar bvh.....  :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #911 Gepost op: 23 juni 2011, 23:39:07
Poe, in dat opzicht vind ik mobipol toch wel handig. Meldingen inlezen, tegenwoordig uitgebreid afrapporteren en op het bureau zo 1 op 1 overzetten naar bvh.....  :)

hopelijk word dat een functionaliteit in iedere auto. Direct afmuteren, personen bevragen en gelijk invoeren a.d.h.v. Bsn of historie. Scheelt een hoop tijd. Weet dat je soms via de mdt al in bvh kunt. Echter verbinding was niet altijd optimaal. Wellicht met huidige snellere netwerken wel al mogelijk! Iemand ervaring.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #912 Gepost op: 24 juni 2011, 00:27:43
In Brabant-Noord zijn de noodhulpvoertuigen wel uitgerust met AVLS (locator) en de meldkamer werkt daar ook actief mee. Er is geen dataterminal oid, ik weet toevallig dat men dat in Brabant-Zuid-Oost wel tot de beschikking heeft. Dus misschien dat het een en ander volgend jaar alszijnde "Brabant-Oost" wel beschikbaar komt ;). Hoe het hier met navigatie is geregeld durf ik niet te zeggen.
Senior GGP / Oost-Brabant


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #913 Gepost op: 24 juni 2011, 10:23:06
En wie rijd er altijd in die transporter.......  998765 998765

Ik vind de nieuwe serie tourans beter dan de oude --->> betere versnelling, ruimere inrichting alleen de navigatie is ff wennen indd.

Oja... Wim.. Die blueberry apparaten ( Lees Carkit ) worden als het goed is weer vervangen voor de oude  ;)

Wie er altijd in de transporter rijd (lees fietsenbus), de firma list en bedrog van de afdeling onderdelen bij ons op t bureau haha  :P
Blij toe dat die bleu berry er uit gaat :)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #914 Gepost op: 24 juni 2011, 22:30:27
hopelijk word dat een functionaliteit in iedere auto. Direct afmuteren, personen bevragen en gelijk invoeren a.d.h.v. Bsn of historie. Scheelt een hoop tijd.

Volgens mij is dit enkel nog van toepassing in Gelderland Zuid waar de 1e pilot draait. Dit jaar doen nog twee andere korpsen er aan mee. Weet zo 1 2 3 niet welke, stond wel vermeld in het baaldje "Voorzien" van VTSPN. Pas hierna wordt het landelijk ingevoerd. Voor alsnog worden de nieuwe voertuigen dus redelijk basis uitgevoerd zonder die opties. Al zijn ze al wel voorbereid voor " de apparatuur van de toekomst"  zoals het zo mooi werdt geschreven.....

@Wim76; zo`n bluetooth parrot carkit is inderdaad niets. Geef mij maar een standaard normale carkit welke tenminste de telefoon oplaad.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #915 Gepost op: 24 juni 2011, 22:42:06
Gelderland-midden draait de pilot. Ik meen dat amsterdam en hollands-midden ook mee gaan doen maar dat weet ik niet zeker.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #916 Gepost op: 24 juni 2011, 22:45:38
In Amsterdam rijden (reden?) er enkele voertuigen rond met de vervanger van mobipol genaamd Orion. Is dat hetzelfde als in Gelderland-midden?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #917 Gepost op: 24 juni 2011, 23:06:24
Hmm volgens mij was dat wel een opstapje naar zeg maar. Hoe het beestje bij ons heet weet ik niet eens (staat ook nergens). Het idee is een alles in 1 systeem dus navigatie, p-info, muteren, aansturing dakset, anpr... allemaal op 1 scherm. Volgens mij was dat nog niet bij AA in gebruik maar gaat AA er binnenkort mee aansluiten. Ik zal morgen eens de Voorzien opduiken waar het in staat.

Ik heb eerder al wat foto's geplaatst toen ik er nog mee mocht spelen. Nu zit ik op een ander bureau en heb ik er eventjes geen voor handen ;).





"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #918 Gepost op: 24 juni 2011, 23:07:05
Ja idd, Gelderland Midden is het natuurlijk.

Ik wist dat het ergens gepost was, even snel terug gezocht en je had het zelf al n keer neergezet:

Ik lees overigens net dat in de tweede helft van 2011 de proef ook bij AA, RR en NHN uitgerold gaat worden.
Voor de mensen die toegang hebben tot het blad BLAUW. In Blauw 6 staat een leuk stukje over het systeem inclusief enkele plaatjes.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #919 Gepost op: 24 juni 2011, 23:12:54
Het geheugen laat mij alweer in de steek ;D :D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein