Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750974 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #940 Gepost op: 1 juli 2011, 12:02:35
Zit die chauffeur nou alles te bedienen? Lekker veilig... :-\


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #941 Gepost op: 1 juli 2011, 17:52:52
Vandaag een nieuw model Touran gespot in Flevoland, de 53 PLT 5. Dit is om meerdere reden een opvallende verschijning. Ten eerste rijden er bijna geen Tourans rond in Flevoland maar vooral veel Volvo's V50, dit is het nieuwe model en de auto staat sinds 29 juni op kenteken. Ook is het de eerste auto die ik zie met een Freedom in plaats van de Vista en is het stopbord achter de achterruit geplaatst zodat er een traffic advisor in kan.
Ik ben niet voor de auto geweest om te kijken of er Flevoland of Politie op stond maar mogelijk dat dit een van de eerste auto's is van de nieuwe aanbesteding.

De auto was niet onderweg van A naar B en zit waarschijnlijk bij de basiseenheid Dronten.

Hier een (slechte) foto:
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #942 Gepost op: 1 juli 2011, 17:57:23
Vandaag een nieuw model Touran gespot in Flevoland, de 53 PLT 5. Dit is om meerdere reden een opvallende verschijning. Ten eerste rijden er bijna geen Tourans rond in Flevoland maar vooral veel Volvo's V50, dit is het nieuwe model en de auto staat sinds 29 juni op kenteken. Ook is het de eerste auto die ik zie met een Freedom in plaats van de Vista en is het stopbord achter de achterruit geplaatst zodat er een traffic advisor in kan.
Ik ben niet voor de auto geweest om te kijken of er Flevoland of Politie op stond maar mogelijk dat dit een van de eerste auto's is van de nieuwe aanbesteding.

De auto was niet onderweg van A naar B en zit waarschijnlijk bij de basiseenheid Dronten.

Hier een (slechte) foto:


Die valt nog niet onder de LAPV toch, een met ultra freedom en de stoptransparant achter de vooruit..?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #943 Gepost op: 1 juli 2011, 18:09:32
Die valt nog niet onder de LAPV toch, een met ultra freedom en de stoptransparant achter de vooruit..?

Nogmaals ... Regio's kunnen zelf de optie's qua signalering kiezen, ze zitten alleen vast aan een Whelen Freedom balk.

zucht... zie ik een motoragent welke zijn helm moet inpluggen op de motor, dit terwijl het hier in de regio met blue tooth werkt.. lekkere vooruitgang is dat..  :'(

Tsja, voor de ene regio zal het een vooruitgang worden (die hebben helemaal geen mobi of werken met een porto+helmsysteem). Net als met de voertuigen, de ene regio zal van een 1.9tdi naar een 2.0tdi gaan. De andere regio zal dingen in moeten gaan leveren.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #944 Gepost op: 1 juli 2011, 21:27:28
Die valt nog niet onder de LAPV toch, een met ultra freedom en de stoptransparant achter de vooruit..?

Ik denk het wel. Er rijden bijna geen Tourans in Flevoland. Daarnaast zijn alle auto's eerdere auto's door Abiom opgebouwd en is dit de eerste Honac die ik zie. Ook is het een 140PK Touran, highline versie en dat past allemaal heel goed binnen de LAPV. Deze staat ook net 2 dagen op kenteken en wat is er 2 dagen geleden onthuld? De eerste voertuigen uit de aanbesteding (waarvan er wss een hele stapel direct geleverd zijn). En het stoptransparant voor heb ik niet gezien.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bart S

  • Gast
Reactie #945 Gepost op: 1 juli 2011, 22:12:54
Enne, dat PLT in het kenteken, is dat toeval of hebben ze die expres vastgehouden? Ze zijn al een tijdje bij de R...


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #946 Gepost op: 1 juli 2011, 23:52:01
Zit dat 'alles-in-1' systeem ook op de motoren?

Nog niet. Maar staat in de persberichten ergens dat daarnaar gekeken wordt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #947 Gepost op: 2 juli 2011, 00:06:16
Dus in mijn ogen is deze set-up een stap achteruit.. erg jammer.

En van dit soort landelijke verschillen moeten we af ... Communicatiemiddelen, helmen, navigatie, verkeersmateriaal, afzetspul dát zijn de dingen die ze landelijk moeten gaan regelen. Gelukkig zijn ze daar nu de goeie weg mee in geslagen. Had liever wat meer vrijheid gezien in de wagenparkkeus, maar we zullen het hier mee moeten gaan doen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #948 Gepost op: 2 juli 2011, 14:45:45
Mogelijk dat de dakset op de auto van Flevoland standaard wordt. Volgens mij is het een product van Honac en Honac is inmiddels een volle dochter van PON, de importeur van VW en de leverancier van de Tourans. In dit geval volgens mij 1+1+3.

Overigens is er geen vrijheid meer voor het kiezen van type van de motor. In de vorige aanbesteding is het misgegaan. Elke regio koos zijn eigen uitvoering van de Touran. Gevolg was dat er ongeveer 20 verschillende uitvoeringen in het land rond reden. Dat leverde niet de gewenste standaardisering op en ook niet de kostenbesparing. Alle auto's die geleverd worden na de laatste aanbesteding komen allemaal wat uitvoering het zelfde van de band rollen. Kabels voor de politie-apparatuur zijn in de fabriek al gelegd en dat levert de grote besparing op. Voorheen werden de auto's naar inbouwers gebracht en daar werden ze aan de binnenzijde weer helemaal gestript. Dat hoeft dus niet meer. Het is aan de korpsen om er in te hangen wat men wil, maar ook dat zou allemaal eender moeten zijn. zie video: http://www.zie.nl/video/algemeen/Opstelten-krijgt-sleutels-nieuwe-politieauto/m1ezpqoffdoz

Wat de bluetooth verbinding met helmen betreft: dat zou niet mogen volgens het beveiligingsprotocol van C2000. Ik begrijp dat er in de korpsen het één en ander uitgeprobeerd wordt, maar vraag me af of dit gebeurt met toestemming en ondersteuning van de directie C2000. Dat voorkomt in ieder geval dat telkens de zelfde wielen worden uitgevonden. Uiteraard niet om ontwikkelingen tegen te houden
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #949 Gepost op: 2 juli 2011, 14:55:42
Mogelijk dat de dakset op de auto van Flevoland standaard wordt. Volgens mij is het een product van Honac en Honac is inmiddels een volle dochter van PON, de importeur van VW en de leverancier van de Tourans. In dit geval volgens mij 1+1+3.

Dat het een Whelen Ultra Freedom (door HONAC geleverd) gaat worden is zeker. De vraag is alleen of nou iedereen dezelfde balk krijgt, of dat je toch nog verschil krijgt per regio (wel of geen traffic-advisor, wel of geen losse zoeklamp etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !