Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750990 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1040 Gepost op: 28 september 2011, 11:52:16
De 3 pakketten waar ik op doel is de opbouw van de Tourans. van buiten zien ze er allemaal hetzelfde uit, alleen vwb de uitrusting kan men een keuze maken uit 3 pakketten.
BV: het pakket wat wij in A-A hebben, alleen een lichtbak zonder verdere opties, met alleen mobipol/orion. Zo is er ook een pakket waar ANPR in de auto komt. Verder kan men nog kiezen voor uitbreiding van de lichtbak, camera's.
Dat alles is in 3 pakketten verwerkt.

De noodhulp of handhaving staat hier los van. Want de ene regio heeft wel handhavingvtgn en de andere regio niet. Dus hoe men dat in de toekomst wil gaan oplossen ben ik benieuwd naar.

Ok, op die ehh... Touran ;).
Ben ook benieuwd hoe het verhaal noodhulp - handhaving straks tot uiting komt. Ook in onze regio bestaat dat onderscheid niet.
Senior GGP / Oost-Brabant


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1041 Gepost op: 28 september 2011, 12:00:33
Ok, op die ehh... Touran ;).
Ben ook benieuwd hoe het verhaal noodhulp - handhaving straks tot uiting komt. Ook in onze regio bestaat dat onderscheid niet.

Bij heeft idd ook geen handhaving. Daar zorgt de gemeente voor. Wij hebben alleen maar noodhulp aan het bureau en een minimaal beetje aan toezicht maar dat is bijna te verwaarlose. Meestal rijdt de 2de auto als backup voor de NH-auto en handelt de NSA-meldingen af die binnen komen aan het wkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1042 Gepost op: 28 september 2011, 13:20:01
Transponders zijn eenvoudig over te zetten, dus dat zal het probleem niet zijn.

Eens, echter wordt er gesproken over het feit ''dat roepnummers niet op de voertuigen zullen komen, omdat ze landelijk uitwisselbaar moeten zijn'' en dan geef ik aan dat er nog veel meer dingen daarop beperkingen geven.

Tevens nog even een quote uit een ander topic:

Omdat ik even geen andere plaats kan vinden:

Verzoek om zo min mogelijk (regio-gebonden) afkortingen te gebruiken in de topic's. Het is in sommige gevallen écht onbegrijpelijk door alle onbekende afkortingen.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1043 Gepost op: 28 september 2011, 20:22:46
mbt die roep/ wagenparknummers, in Hollands Midden wordt er onderling ook gewisseld. Kwestie van stickertje eraf en een nieuwe erop.
Neem tenminste aan dat ze niet om de week een wissel doen van voertuig anders wordt het alsnog een dure aangelegenheid.

Heeft iemand overigens al het "handhavings voertuig'"  de VW Golf Variant gespot? Heb hem zelf nog nergens zien rijden.
Verder ben ik wel benieuwd naar de inrichting van de nieuwe Tourans qua navigatie, bediening OGS ets, zal vast wel iemand zijn die dat op de foto heeft toch?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1044 Gepost op: 28 september 2011, 22:02:27
Verder ben ik wel benieuwd naar de inrichting van de nieuwe Tourans qua navigatie, bediening OGS ets, zal vast wel iemand zijn die dat op de foto heeft toch?

En die foto's mogen dan in onderwerp http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=29144.0 geplaatst worden.  ;)  ;)
Blijft alles tenminste op de juiste plek en scheelt de Mods straks een hoop werk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1045 Gepost op: 28 september 2011, 22:50:05
Eens, echter wordt er gesproken over het feit ''dat roepnummers niet op de voertuigen zullen komen, omdat ze landelijk uitwisselbaar moeten zijn'' en dan geef ik aan dat er nog veel meer dingen daarop beperkingen geven.

Bij de ME in Rotterdam (en inmiddels ook andere korpsen) en bijv. ook bij de Londense brandweer wordt gebruik gemaakt van bordjes met roepnummer / roepnaam erop, welke in een houder worden geplaatst. Gewoon een kwestie van het bordje wisselen als je een ander voertuig hebt dus.

Misschien zou dat voor de voertuigen van de reguliere dienst ook wel een optie zijn. Alleen het daknummer wordt dan een beetje lastig, maar daar zou dan het wagenparknummer geplaatst kunnen worden (moet je als bemanning dus wel weten in welke bak je rijdt...)

Voorbeeld: de zwarte bordjes op deze Londense tankautospuit (in- en boven de gele streep). Bij andere voertuigen zie je dat deze bordjes achter het raam worden geplaatst.

bron: http://www.bigredfireengine.co.uk
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1046 Gepost op: 28 september 2011, 23:15:12
Misschien zou dat voor de voertuigen van de reguliere dienst ook wel een optie zijn.
Alleen het daknummer wordt dan een beetje lastig, maar daar zou dan het wagenparknummer geplaatst kunnen worden (moet je als bemanning dus wel weten in welke bak je rijdt...)

Als ik het goed heb ( corrigeer me als ik het fout heb ) zit in de meeste voertuigen op het dashboord van het voertuig
standaard een stikker met het wagenpark nummer als op de voorbeeld afbeelding.
En volgens mij staat het wagenparknummer ook op de sleutelhangers vermeld.
Aan de ene zijde het kenteken en de andere zijde het wagenparknummer.



Leverancier van deze sleutelhangers ken ik wel maar heeft helaas geen site zodat ik een voorbeeld kan plaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1047 Gepost op: 29 september 2011, 00:03:42
Misschien zou dat voor de voertuigen van de reguliere dienst ook wel een optie zijn. Alleen het daknummer wordt dan een beetje lastig, maar daar zou dan het wagenparknummer geplaatst kunnen worden (moet je als bemanning dus wel weten in welke bak je rijdt...)

Bij de KMar hadden we een tijd lang magneetstickers op de daken met een daknummer. Blijft zitten tot zeer hoge snelheden.

Ben je klaar of krijg je een ander vtg, trek je hem eraf en gooi je hem op de andere auto.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1048 Gepost op: 29 september 2011, 11:52:38
Of de voertuigen nu wel of niet uitwisselbaar moeten zijn; ik zie het nut van een zichtbaar voertuignummer niet in.

Bij ons heeft elke auto een vaste GMS-code. Daar kun je elk roepnummer aan plakken wat je wil. Even bellen met het HB en klaar. Meer lijkt mij niet nodig.

Voor zover dit in dit topic thuis hoort...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1049 Gepost op: 29 september 2011, 12:51:05
Of de voertuigen nu wel of niet uitwisselbaar moeten zijn; ik zie het nut van een zichtbaar voertuignummer niet in.

Even heel zwart/wit. Als men deel neemt aan een actie waarbij de heli een rol speelt kan het erg handig zijn om vanaf boven het roepnummer van die betreffende eenheid te zien. Verder zie ik er wel enkele voordelen van. Echter hoor ik de laatste tijd ook steeds meer geluiden dat er helemaal niets meer op komt (geen regio, dienst, roepnummer, ''KLPD''-logo'tjes etc).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !