Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750077 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1090 Gepost op: 22 oktober 2011, 15:23:25
Denk dat die auto's eerder gebruikt worden voor de verkeersdienst van de regio's/districten.

U mag niet  meer denken. 100 punten.

Alle 10 de regio's/districten moeten straks een verkeerspolitie hebben en die gaan dus in de V70's rijden.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1091 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:29:16
En waar hebben die zulke snelle opvallende auo's voor nodig dan?
onopvallend snap ik best maar opvallend, niet echt.
Wel mooie auto's overigens.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1092 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:33:02
En waar hebben die zulke snelle opvallende auo's voor nodig dan?
onopvallend snap ik best maar opvallend, niet echt.
Wel mooie auto's overigens.
Omdat het hele verkeers gebeuren van de KLPD naar de regio/distict gaat. Nu doen de meeste regio alleen handhaven doormiddel
van de VROS echter zal er dalijk ook daadwerkelijk noodhulp en verkeerssurveilance worden gereden door de regio. En gezien
dat voor de meeste regio's nieuw is zullen zij ook nieuwe auto's krijgen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1093 Gepost op: 22 oktober 2011, 19:52:20
Tijdens de aanbesteding is er besloten dat er een voertuig voor de Verkeersdiensten moest komen. Vervolgens is er gekozen voor het merk Volvo.
Tevens is er gekozen om dag en nacht auto te nemen. Voor de dag zou het dan gaan om de D5 en voor de nachtdiensten de T6.
Deze voertuigen zijn dus alleen voor de regio VP en de club uit Driebergen. De DHv mag het gaan doen met de voertuigen die door PON worden geleverd.

Als alles na wens gaat worden volgende maand anders aan het einde van het jaar de eerste V70's verwacht.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1094 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:18:52
Omdat het hele verkeers gebeuren van de KLPD naar de regio/distict gaat. Nu doen de meeste regio alleen handhaven doormiddel
van de VROS echter zal er dalijk ook daadwerkelijk noodhulp en verkeerssurveilance worden gereden door de regio. En gezien
dat voor de meeste regio's nieuw is zullen zij ook nieuwe auto's krijgen.

Dat is iets te kort door de bocht. Alleen de taakstelling en prio's veranderen. Het KLPD kan de noodhulp taak natuurlijk nooit waar maken. Dat gaat dus veranderen. Definitief is daar trouwens nog niks over besloten en bekend!. Dus het is een idee. Alleen wat het gaat worden even afwachten nog.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1095 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:32:00
Het KLPD kan de noodhulp taak natuurlijk nooit waar maken


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1096 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:48:06
Het KLPD kan de noodhulp taak natuurlijk nooit waar maken

Bij RR is er een beetje frustratie, dat begrijp ik ook wel. Alleen dan moet je bij je eigen voormalige korpsleiding zijn die de verkeersdienst in de dag en avond binnen de stad wilde hebben en niet op de ruit van Rotterdam. In het begin werden de KLPD voertuigen zelfs aangestuurd door jullie meldkamer, en moesten die KLPD'ers gebruik maken van jullie bureau..... Domste besluit wat ze ooit hebben kunnen nemen. Over het algemeen geen samenwerking/collegialiteit. Ego's bij elkaar zullen we maar zeggen. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat er uit de NP plannen gaat komen. We zullen dat echt moeten afwachten tot de het op schrift kunnen bekijken hier.

Maar ja. In dit topic gaat het over auto's. En die gaan er nog komen bij de huidige verkeersdiensten in NL. D5 en T6.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1097 Gepost op: 22 oktober 2011, 21:06:00
Goed ik ben niet van het type om oude koeien uit de sloot te halen. Maar het is iets anders gegaan dan jij schrijf.
Trouwens als je het wil hebben over onze korpsleiding dan heb je het gewoon bij het verkeerde eind.
Ik weet een ding zeker dat onze korpsleiding het nut van een VP ziet en ons ook gewoon steunt in alles.

Maar we gaan wel weer terug de rest gaat wel via de PM


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1098 Gepost op: 23 oktober 2011, 16:42:14
Maar begrijp ik nou goed dat de VP noodhulp gaat rijden in de regio?
Hoe moet ik dat zien want vooralsnog doen wij het zelf gewoon.
Gezien de groote van mijn werkgebied kunnen wij zulke auto's ook goed gebruiken ipv de 1.9tdi met 109pk touran.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1099 Gepost op: 23 oktober 2011, 16:43:50
Maar begrijp ik nou goed dat de VP noodhulp gaat rijden in de regio?
Hoe moet ik dat zien want vooralsnog doen wij het zelf gewoon.
Gezien de groote van mijn werkgebied kunnen wij zulke auto's ook goed gebruiken ipv de 1.9tdi met 109pk touran.

Jij krijgt straks een Touran 2.0TDI met 140 pk en een DSG-bak. Jullie VP gaat rijden in de V70.