Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1120 Gepost op: 27 oktober 2011, 00:31:02
Wat is de vaste set-up voor die bussen van RR?
Als ik het me goed kan herrineren hebben zij twee banken in trein-zit staan met achterin een houten kist met spullen. De bank achter de bestuurder en passagiers biedt maar plek aan twee personen toch? Of heb ik het mis?

Klopt grotendeels, alleen zouden er met gemak drie personen op die bank kunnen ipv 2.. Indeling bussen van ZHZ zijn identiek aan die van RR.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1121 Gepost op: 27 oktober 2011, 11:32:11
Jullie zijn geweldig.  :-\ Volgens mij werkt het in veel delen van het land zo dat je afspraken maakt over samenwerking en zo. Maar zo te lezen is dat in Drenthe niet nodig. Eens kijken hoe de samenwerking dadelijk in de Noordelijke Regionale Eenheid gaat.... Als jullie een eigen verkeersgroep krijgen zoals 1200GS al omschreef (en welke waarschijnlijk voor een groot deel bestaat uit de verkeersdienders die daar nu ook rondrijden, alleen nog een andere korpsnaam hebben)

Jammer dat je het zo leest. Maar mijn mening begint met de mening in de discussie dat politie voertuigen uniform zijn. Die van het KLPD natuurlijk niet. Dan de: waarom niet. Wat doen zij (hier in het noorden) voor bijzonders dat ze andere (duurdere) voertuigen moeten hebben. Daarover heb ik het ook gehad. Ik wil graag op andere gedachten gebracht worden... dat er wel een meerwaarde is. Vertel het me. En als het nu inderdaad nog niet zo is dan hoop ik zeker dat die meerwaarde er KOMT.

En ik weet niets van Noordelijke Regionale Eenheid. Wat is dat? ???
Als er bedoelt wordt Gr/Fr/Dr -> Politie Noord Nederland.... Ik denk dat dit meer een papieren kwestie wordt ipv 3regionale reorganisaties. (Maar dit is wel of topic.)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1122 Gepost op: 4 november 2011, 10:33:20
Ik hoop dat er wat verandert. En snel. Want momenteel heeft het KLPD (verkeer) voor ons qua werkzaamheden geen enkele meerwaarde. Bij grote evenementen zijn ze er niet. aanrijdingen materieel-> rijden vrolijk door. aanrijding letsel. -> "alles goed hier" ja hoor", rijden weer door... Onze meldkamer krijgt van het KLPD-meldkamer te horen: "sorry geen KLPD in de buurt". ondertussen planken er wel 3 Volvo's (Ja verkeerspolitie, geen spopo whatever...) over de vluchtstrook voorbij.

He dat is een bekende klaagzang! Is/Was dat niet hetzelfde vooroordeel dat de burger heeft/ had en waardoor we tegenwoordig voor elke toeter en bel verantwoording af moeten leggen? We gingen immers toch allemaal met zwaailicht en sirene pizza en patat halen?
Heb je jezelf wel eens afgevraagd of er ergens anders een ongeval met grotere prioriteit was en waar de medestrijders in de volvo naar onderweg waren?! Ik rij regelmatig incidenten voorbij en zie ik de burger verbaasd omkijken (he is die niet voor mij???). Maar dat heb ik zelf ook met bergers/ ANWB/ Ambulance/ Brandweer etc etc. Gewoon wachten en tussentijds je werk blijven doen!

Maar weer terug naar de topic. Ik ben al jaren groot voorstander van uniformiteit:
- Alle voertuigen dezelfde striping: voor de burger is het onderscheid tussen noodhulp en ondersteunende diensten toch al niet duidelijk. Als dat onderscheid er moet zijn dan middels tekst op het voertuig.
- 3 soorten noodhulp voertuigen: 1 snelweg, 1 platte land en 1 stad
- elk soort voertuig dezelfde indeling
- inrichting verzorgt door dezelfde inrichter (europees aanbesteden dus)en niet door de klussenbus van de regio
- allemaal dezelfde communicatie materialen

Maar ja er is bij de politie nog nooit wat uniform geweest!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1123 Gepost op: 4 november 2011, 10:55:04
Jammer dat je het zo leest. Maar mijn mening begint met de mening in de discussie dat politie voertuigen uniform zijn. Die van het KLPD natuurlijk niet. Dan de: waarom niet. Wat doen zij (hier in het noorden) voor bijzonders dat ze andere (duurdere) voertuigen moeten hebben. Daarover heb ik het ook gehad. Ik wil graag op andere gedachten gebracht worden... dat er wel een meerwaarde is. Vertel het me. En als het nu inderdaad nog niet zo is dan hoop ik zeker dat die meerwaarde er KOMT.

En ik weet niets van Noordelijke Regionale Eenheid. Wat is dat? ???
Als er bedoelt wordt Gr/Fr/Dr -> Politie Noord Nederland.... Ik denk dat dit meer een papieren kwestie wordt ipv 3regionale reorganisaties. (Maar dit is wel of topic.)

ER van uit gaande dat je voor het zelfde bedrijf werkt als ike. Is waarschijnlijk jou taak anders dan de mijne. Om die simpele reden heb ik ook een ander voertuig om mijn taak te doen. Het is allemaal erg simpel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1124 Gepost op: 4 november 2011, 11:55:49
Citaat
Maar weer terug naar de topic. Ik ben al jaren groot voorstander van uniformiteit:
- Alle voertuigen dezelfde striping: voor de burger is het onderscheid tussen noodhulp en ondersteunende diensten toch al niet duidelijk. Als dat onderscheid er moet zijn dan middels tekst op het voertuig.

Van mij mag het onderscheid weer terugkomen zoals vroeger de AVD dat ook had. Burgers zien nu inderdaad het verschil niet meer tussen BPZ en Verkeerspolitie waardoor ze dingen als klachten over verkeersbonnen en -situaties nu steevast bij de verkeerde dienst (noodhulpers) neerleggen of nog erger: verbaal laten blijken.

Maar op zich is dat natuurlijk geen goed argument dat snap ik wel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1125 Gepost op: 4 november 2011, 11:56:35
ER van uit gaande dat je voor het zelfde bedrijf werkt als ike. Is waarschijnlijk jou taak anders dan de mijne. Om die simpele reden heb ik ook een ander voertuig om mijn taak te doen. Het is allemaal erg simpel.

Ik hou van simpel!  098uo


[quote Maar weer terug naar de topic. Ik ben al jaren groot voorstander van uniformiteit:
- Alle voertuigen dezelfde striping: voor de burger is het onderscheid tussen noodhulp en ondersteunende diensten toch al niet duidelijk. Als dat onderscheid er moet zijn dan middels tekst op het voertuig.

Van mij mag het onderscheid weer terugkomen zoals vroeger de AVD dat ook had. Burgers zien nu inderdaad het verschil niet meer tussen BPZ en Verkeerspolitie waardoor ze dingen als klachten over verkeersbonnen en -situaties nu steevast bij de verkeerde dienst (noodhulpers) neerleggen of nog erger: verbaal laten blijken.

de AVD is helaas voor mijn tijd, maar er staat toch op de bon (zolang we die nog hebben) van wie de bekeuring afkomstig is??  en anders staat het ook op de acceptgiro (zolang die er nog is) daarna wordt het idd lastiger....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1126 Gepost op: 4 november 2011, 13:04:19
Citaat

de AVD is helaas voor mijn tijd, maar er staat toch op de bon (zolang we die nog hebben) van wie de bekeuring afkomstig is??  en anders staat het ook op de acceptgiro (zolang die er nog is) daarna wordt het idd lastiger....

Klopt, maar sommige mensen kunnen of willen dat maar moeilijk onderscheiden.

Verder zit ik wel op één lijn met je. Voor de buitengebieden een auto met voldoende ruimte maar ook voldoende vermogen voor het inhalen op 80km-wegen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1127 Gepost op: 4 november 2011, 13:20:21
Voor de buitengebieden een auto met voldoende ruimte maar ook voldoende vermogen voor het inhalen op 80km-wegen.

En die ga je straks krijgen met de nwe Touran met een 2.0 TDI 140pk sterke DSG-bak. Dat ding heeft een fabrieksopgave van 200km/u minus de lichtbak is 190 km/u. Lijkt mij hard genoeg op een 80km weg. Ansich zit er ruimte genoeg in dit vtg.

Ik heb er prive in rond gereden en moet zeggen dat het een hele vooruitgang is met wat wij(A-A) nu hebben. (Touran 1.9TDI met 105PK.)


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #1128 Gepost op: 4 november 2011, 14:01:48
Van mij mag het onderscheid weer terugkomen zoals vroeger de AVD dat ook had. Burgers zien nu inderdaad het verschil niet meer tussen BPZ en Verkeerspolitie waardoor ze dingen als klachten over verkeersbonnen en -situaties nu steevast bij de verkeerde dienst (noodhulpers) neerleggen of nog erger: verbaal laten blijken.

Maar op zich is dat natuurlijk geen goed argument dat snap ik wel.

Meestal draagt verkeer toch die gele jassen en bpz die zwarte jassen.

gr


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1129 Gepost op: 4 november 2011, 14:12:31
Meestal draagt verkeer toch die gele jassen en bpz die zwarte jassen.

gr

Meestal wel maar niet altijd. In ZaWa hebben ze in de NH beide jassen. Als je bij een VP heb gezeten en je gaat daarna naar een wkt houdt je gewoon die gele jas. Dus kan je het nooit tegen gaan.

Als je alleen bij mij in A-A kijkt wie er allemaal een geel jas draagt dan kun je dus nooit onderscheidt maken tussen de VP en de BPZ.