Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750965 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1130 Gepost op: 4 november 2011, 14:13:40
Meestal draagt verkeer toch die gele jassen en bpz die zwarte jassen.

gr

Klopt en dat moeten ze ook afschaffen! Zeker nu de KLPD straks helemaal niet meer op de snelwegen te vinden is, zeg ik: allemaal een gele jas.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1131 Gepost op: 4 november 2011, 14:15:18
Klopt en dat moeten ze ook afschaffen! Zeker nu de KLPD straks helemaal niet meer op de snelwegen te vinden is, zeg ik: allemaal een gele jas.

Ik ben voor. O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1132 Gepost op: 4 november 2011, 15:36:43
de AVD is helaas voor mijn tijd, maar er staat toch op de bon (zolang we die nog hebben) van wie de bekeuring afkomstig is??  en anders staat het ook op de acceptgiro (zolang die er nog is) daarna wordt het idd lastiger....
Nou was het maar zo'n feest, sommige gemeentelijke handhavingsdiensten schrijven niet uit voor de gemeente
maar op naam van de politieregio. Iets wat erg leuk kan zijn als jij daar dan verhaal gaat halen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1133 Gepost op: 4 november 2011, 17:42:50
Nou was het maar zo'n feest, sommige gemeentelijke handhavingsdiensten schrijven niet uit voor de gemeente
maar op naam van de politieregio. Iets wat erg leuk kan zijn als jij daar dan verhaal gaat halen.

Ik heb zo even geen idee over wat voor soort handhavingsdiensten je bedoelt maar in dat soort gevallen rest 98uiye
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit begrepen waarom al die handhavingsdiensten (parkeer"politie"/ milieu"politie"/ blabla) in het leven geroepen zijn. Volgens mij kan de politie dat allemaal prima zelf doen!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1134 Gepost op: 4 november 2011, 18:15:43
wat er nu gaat gebeuren is dat het klpd om gaat naar het epld en daarbij de taakstelling anders wordt. Om die reden krijg je de regio vp. Om die reden is er dan ook een verkeersauto met waarschijnlijk 2 motoren de d5 en de t6.  tevens is het MO een verkeersmotor aan het testen zijnde de K1600GT-p.
Die alles heeft te maken met de verschillende taken die de verkeersdiensten van de regio en het ..... Krijgen.

Dus ga je ook naar een uniforme auto  voor het verkeer.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1135 Gepost op: 4 november 2011, 20:54:49
Ik ben benieuwd wat voor aparte "taken" dat worden. Want je vergeet 1 ding: De wijkteams/bpz, zelf doen ook aan verkeer...


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1136 Gepost op: 4 november 2011, 21:09:30
En die ga je straks krijgen met de nwe Touran met een 2.0 TDI 140pk sterke DSG-bak. Dat ding heeft een fabrieksopgave van 200km/u minus de lichtbak is 190 km/u. Lijkt mij hard genoeg op een 80km weg. Ansich zit er ruimte genoeg in dit vtg.

Ik heb er prive in rond gereden en moet zeggen dat het een hele vooruitgang is met wat wij(A-A) nu hebben. (Touran 1.9TDI met 105PK.)

De nieuwere touran is niet alleen sneller maar hij is ook beter geisoleerd, je merk dat je eens tuk harder gaat als je een spoedrit rijd en je moet hier en daar afremmen in de wijk voor drempels. Je moet gewoon eens stuk eerder gaan remmen.

Wat ik me dan wel afvraag, en dat zal vast niet veranderd zijn, of de glazen en storings rijke DSG bakken al verbeterd zijn?
Want wat hebben we er problemen mee in de 109pk tourans, gaat leuk worden met 31pk en weet ik hoeveel koppel meer :)
Over het algemeen ben ik niet negatief overde touran, hij rijd erg voorspelbaar.
Met de wintermodus knop in de auto rijd hij op gladde ondergrond in verhouding beter dan in zomerse perioden :)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1137 Gepost op: 5 november 2011, 10:01:51
za 05 nov 2011, 09:00
    
Miljoenen extra nodig voor politiewagen
AMSTERDAM -  De kosten voor de nieuwe politiewagen vallen twee keer zo hoog uit als verwacht. De korpsen hadden voor de nieuwe voertuigen een half miljard euro uitgetrokken, maar ze moeten de komende jaren nog honderden miljoenen investeren om de surveillancewagen te krijgen zoals die dit jaar is gepresenteerd.

 
De voorziening tot samenwerking Politie Nederland (vtsPN) vertelt aan De Telegraaf dat korpsen voor 40.000 euro een standaardwagen krijgen met een mobilofoon, navigatie, zwaailichten en sirene. Futuristische snufjes als een geavanceerde boordcomputer en bepantsering ontbreken. „Ga voor een goed uitgeruste auto maar uit van een bedrag van 75.000 tot 90.000 euro”, stelt directeur Gerard van Hoeven van Tomar Europe, een grote leverancier van apparatuur voor hulpverleningsvoertuigen.


Bron: Telegraaf


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1138 Gepost op: 5 november 2011, 12:03:14
Ik ben benieuwd wat voor aparte "taken" dat worden. Want je vergeet 1 ding: De wijkteams/bpz, zelf doen ook aan verkeer...

begrijp me niet verkeerd. Maar bij de meeste houdt het op met een mini of een art 8.
Daarin tegen hou ik me bezig met het begeleiden van vip's, ambu's, technische onderzoeken bij voertuigen, controle op naleving van de rij en rustijden, wetgoederen vervoer, afmetingen van de verschillende voertuigen, ladingzekering, controle van het adr en ga zomaar door.
Voor mijn controle's heb ik verschillende gereedschappen nodig en dus een andervoertuig dan een touran of een transporter. Misschien dat je nu snapt waarom er een verkeersauto is.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1139 Gepost op: 5 november 2011, 12:11:48
Futuristische snufjes als (...) bepantsering ontbreken.

Bepantsering een futuristisch snufje? Ik neem aan dat iemand zich hier verkeerd heeft uitgesproken...
Senior GGP / Oost-Brabant