Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749137 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1210 Gepost op: 8 november 2011, 00:52:03
Dat inklappen is je reinste bul***it. Ik meermaals de afdrukken in mijn knieen gehad. Dat losse toetsenbord wat jullie hebben in een van de V50's, wil men wel inbouwen in alle vtgn echter zit er een persoon op de Eenhoorn die dat allemaal tegen werkt.
Hum ja... hij wiens naam niet in het openbaar genoemd mag worden.... maar dat mag ik niet zeggen  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1211 Gepost op: 8 november 2011, 00:53:09
Hum ja... hij wiens naam niet in het openbaar genoemd mag worden.... maar dat mag ik niet zeggen  ;D

dan hebben we het iig over de zelfde burger, die gelukkig volgend jaar weg gaat.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1212 Gepost op: 8 november 2011, 00:53:47
Een voordeel als je niet bij je geweldsmiddelen hoeft te zijn is hij wel lekker warm als je langs de snelweg staat of bij een controle. 0098 0098
jajajajaja gelukkig gebruikten ze de jassen ook in de binnenstad tijdens RBE diensten! Ook net zo veilig  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1213 Gepost op: 8 november 2011, 01:43:27
Je kunt het ook zo zien dat PON er meer aan gelegen was om de aanbesteding binnen te halen. Als andere merken er ook veel zin in hadden gehad was er echt wel aan de bel getrokken. En niet door enkele opbouwers in de oude situatie allemaal bijna een eigen korps hadden waar ze opbouw voor deden.

Tsja, natuurlijk is er een autofabrikant bij gebaat als hij de aanbesteding krijgt. Heel Nederland in jouw merk voertuigen.

Er zijn een aantal factoren hoogst merkwaardig te noemen, zoals de overstap van een persoon van PON naar VTSPN enkele maanden voor de aanbesteding begon en nog een aantal zaken. De andere leverancier's (Marelko, TM/CS en volgens mij nog wat andere gegadigden) hebben toen al aan de bel getrokken, er waren namelijk bepaalde eisen die alleen de PON-groep zou kunnen gaan leveren.
Volgens mij is het bij een aanbesteding nog altijd zo dat een leverancier moet leveren wat men vraagt en men niet moet vragen wat een (1) leverancier kan leveren ....  ::)

Het schijnt dat bij de verkeersauto's er zelfs minimum-maten van de kofferbak zijn opgegeven  ::) Daar zal ook maar een merk aan hebben kunnen voldoen gok ik zo  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1214 Gepost op: 8 november 2011, 09:04:58
Via onderstaande link kunt u de uitzending van eenvandaag nog eens bekijken.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/38996/nieuwe_politiewagen_te_duur_


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1215 Gepost op: 8 november 2011, 10:53:28
Het schijnt dat bij de verkeersauto's er zelfs minimum-maten van de kofferbak zijn opgegeven  ::) Daar zal ook maar een merk aan hebben kunnen voldoen gok ik zo  ::)

Idd heb ik dat ook van diverse bronnen binnen de klpd gehoord. Daarom ook mijn eerder geplaatste opmerking:

Citaat van: moppersmurf op  5 november 2011, 20:59:19

    Maar ik heb in de wandelgangen gehoord (ojee) dat bij de aanbesteding van de VP voertuigen zelfs de maten van de kofferbak waren opgegeven en ja dan worden aanbestedingen wel erg moeilijk. Behalve voor natuurlijk voor *****


Hoe het een en ander gegaan is met de nieuwe VP vrtgn weet ik helaas niet. Maar ik heb lijsten gezien waarop wensen aangegeven konden worden door Haaglanden, rotterdam, Amsterdam en KLPD. Hebben ze een leuke vergadering over gehad. Er is door ons toen een kopie gemaakt van de wensenlijst en laatst kwamen die lijst weer tegen maar was alweer aangepast en veranderd (lellerlijk!). En als mensen daar dan mee geconfronteerd worden is het gewoon ontkennen en lag het aan ons, hadden we van de verkeerde lijst een kopie gemaakt! TUURLIJK. Is echt vechten tegen de bierkaai.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1216 Gepost op: 8 november 2011, 12:00:12
Idd heb ik dat ook van diverse bronnen binnen de klpd gehoord. Daarom ook mijn eerder geplaatste opmerking:

Citaat van: moppersmurf op  5 november 2011, 20:59:19

    Maar ik heb in de wandelgangen gehoord (ojee) dat bij de aanbesteding van de VP voertuigen zelfs de maten van de kofferbak waren opgegeven en ja dan worden aanbestedingen wel erg moeilijk. Behalve voor natuurlijk voor *****


Hoe het een en ander gegaan is met de nieuwe VP vrtgn weet ik helaas niet. Maar ik heb lijsten gezien waarop wensen aangegeven konden worden door Haaglanden, rotterdam, Amsterdam en KLPD. Hebben ze een leuke vergadering over gehad. Er is door ons toen een kopie gemaakt van de wensenlijst en laatst kwamen die lijst weer tegen maar was alweer aangepast en veranderd (lellerlijk!). En als mensen daar dan mee geconfronteerd worden is het gewoon ontkennen en lag het aan ons, hadden we van de verkeerde lijst een kopie gemaakt! TUURLIJK. Is echt vechten tegen de bierkaai.

Daar hebben we begin dit jaar al over gesproken volgens mij mbt de verkeersvoertuigen. Destijds zijn mensen van alle VP-korpsen in Lelystad geweest en hebben gereden/getest met de laatste 2 voertuigen (BMW520d en Volvo V70D5, beide automaat). Deze verschillen niet heel veel  van specificaties (vooral niet de huidige uitvoeringen, welke zijn verbeterd ten opzichte van begin dit jaar).

De mensen van de korpsen hebben toch daar een keuze gemaakt...... Of hebben hun keuze laten afhangen van de meerderheid!!

Maar laten we eerlijk zijn. Zijn er alleen maar mensen van de werkvloer bij betrokken dan komen er ook allemaal verschillende voertuigen uit (als je in een bepaald budget moet kiezen natuurlijk). Want als je de keuze hebt tussen een V70D5 en een 535d dan maakt iedere diender de zelfde keuze...... bmw


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1217 Gepost op: 8 november 2011, 12:13:38
Anderzijds als men bv de 535d had gekozen, welke wat duurder is, had men niet zoals nu 2 types hoeven aan te schaffen. Nu gaat men in een dure T6 rijden in de nachten, dat wordt veel tanken.
Met bv de 535d had je dezelfde topsnelheid gehad als met de T6, alleen dan met een diesel welke bij voorbaat al zuiniger is.

Dus zo kunnen we bezig blijven. Uiteindelijk moeten we het doen met een Volvo V70 D5 awd kinetic en sommige mogen dan 's nachts nog even uitleven in een V70 T6


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1218 Gepost op: 8 november 2011, 12:23:19
Anderzijds als men bv de 535d had gekozen, welke wat duurder is, had men niet zoals nu 2 types hoeven aan te schaffen. Nu gaat men in een dure T6 rijden in de nachten, dat wordt veel tanken.
Met bv de 535d had je dezelfde topsnelheid gehad als met de T6, alleen dan met een diesel welke bij voorbaat al zuiniger is.

Dus zo kunnen we bezig blijven. Uiteindelijk moeten we het doen met een Volvo V70 D5 awd kinetic en sommige mogen dan 's nachts nog even uitleven in een V70 T6

Voor de meerprijs van de 535d Xdrive in vergelijk met de V70T6 is de top niet relevant maar wel 200NM meer bij de BMW (630 ipv 440), veel snellere acceleratie en inderdaad helft minder verbruik gemiddeld.... met een lagere brandstofprijs standaard al per liter. Tevens langere levensduur voor een dieselmotor ipv benzine.... Die meerprijs dus gewoon terug verdiend in de levensduur van de auto!!

Maar ja, wat ik eerder aangaf. Dit gaat nooit veranderen. Mensen die door leeftijd/gebreken niet meer op straat lopen of nooit gelopen hebben nemen dit soort besluiten. Zo'n land zijn we, zullen we ook altijd blijven...... Wij doen hier een simpele voorselectie dmv internet/autotrader en komen gewoon met de beste.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1219 Gepost op: 8 november 2011, 18:16:26
Er zijn een aantal factoren hoogst merkwaardig te noemen, zoals de overstap van een persoon van PON naar VTSPN enkele maanden voor de aanbesteding begon en nog een aantal zaken.

Zo zijn er nog wel meer rare carriere moves te zine bij vtspn. Was er niet iemand die, vlak voor de aanbesteding van motorkleding, een dergelijk bedrijf opzette in Polen... Iets met bankstellenleer ofzo.