Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749859 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1240 Gepost op: 11 november 2011, 17:25:28
Weet iemand of de tdi'tjes bij de politie een chiptuning ondergaan ? Lijkt me wel handig om meer vermogen uit minder brandstof te halen als zo'n pitauto de hele dag in gebruik is.

Dat doen ze inderdaad niet. Heeft ook met de garantie op de auto en de verzekering te maken.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1241 Gepost op: 11 november 2011, 18:53:09
Dat doen ze inderdaad niet. Heeft ook met de garantie op de auto en de verzekering te maken.

Garantie? Je kan bij het VAG auto's laten chiptunen met garantie.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1242 Gepost op: 11 november 2011, 20:09:54
ja dat is zo. Maar niet voor de politie heeft te maken met dat een burger niet altijd of vaak het maxium vraagt van zijn haar voertuig en wij regelmatig wel. Om die reden wordt het niet gedaan.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1243 Gepost op: 11 november 2011, 21:23:41
Wij hadden een van onze volvo's laten tune. Was niet echt succes vol, elke technische wijziging in de auto zorgt ervoor dat je opnieuw naar de tuner moet. Dus onderhoudsbeurt, kapot lampje of iets met de politie apparatuur betekende dat je da auto weer een dag kwijt was voor de tuner. Power was wel leuk, en hij zoop als een moderne V50 hihihi
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1244 Gepost op: 12 november 2011, 09:04:59
De dienstbussen van GLM zijn wel gechipt. Waarom, geen idee want ze waren al even opgeleverd toen ze ineens gechipt werden en een paar weken later naar het RDW moesten om het kentekenbewijs aan te laten passen. e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1245 Gepost op: 12 november 2011, 11:38:36
De dienstbussen van GLM zijn wel gechipt. Waarom, geen idee want ze waren al even opgeleverd toen ze ineens gechipt werden en een paar weken later naar het RDW moesten om het kentekenbewijs aan te laten passen. e050

Geinig! Om wat voor bussen gaat het? Is dat chippen via de dealer gegaan? Hoeveel PK hebben ze nu?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1246 Gepost op: 12 november 2011, 16:11:39
Het zijn T5 Transporters. Ze zijn toen met zijn achten tegelijk besteld en elk bureau kreeg er eentje. Daarnaast kunnen de bussen voorzien worden van roosters en hebben ze enkele bijzondere dingen om voor de ME ingezet te kunnen worden.

Ze zijn op verzoek van de ME gechipt van 88pk naar 102pk. Dat verbeterde de prestaties van de bussen aanzienlijk. Zeker als je er 7 ME-ers in duwt ;)

Volgens mij is het via PON gegaan.


Foto: William Harthoorn
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1247 Gepost op: 13 november 2011, 16:16:31
Het zijn T5 Transporters. Ze zijn toen met zijn achten tegelijk besteld en elk bureau kreeg er eentje. Daarnaast kunnen de bussen voorzien worden van roosters en hebben ze enkele bijzondere dingen om voor de ME ingezet te kunnen worden.

Ze zijn op verzoek van de ME gechipt van 88pk naar 102pk. Dat verbeterde de prestaties van de bussen aanzienlijk. Zeker als je er 7 ME-ers in duwt ;)

Volgens mij is het via PON gegaan.


Foto: William Harthoorn

Oke, duidelijk. Ik kan mij goed voorstellen dat ze die bussen hebben voorzien van een chip.
Z'n 88 pk versie is echt veel te licht voor de politie.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1248 Gepost op: 13 november 2011, 16:25:20
Oke, duidelijk. Ik kan mij goed voorstellen dat ze die bussen hebben voorzien van een chip.
Z'n 88 pk versie is echt veel te licht voor de politie.

Daar zijn we gelukkig binnenkort vanaf met de nwe T5. Die heeft namelijk 140pk en lopen lekker door. Tenminste dat is wat onze hondengeleiders vertellen. Wij kunnen ze iig niet bij houden met de Golfjes en Tourans. :P


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1249 Gepost op: 13 november 2011, 17:34:05
bij ons rijdt alles met 140 pk... dus rijdt prima !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....