Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751078 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1260 Gepost op: 14 november 2011, 22:57:30
Zullen ze er nu (eindelijk) aan gedacht hebben om het ''motorloop'' systeem te installeren? (sleutel uit het contact, motor blijft draaien en slaat af zodra er zonder sleutel getracht wordt weg te rijden).

Volgens mij stond dat als verplichte optie bij de noodhulp voertuigen binnen de nieuwe aanbesteding.
Heb die lijst met aanbestedings eisen nu alleen niet bij de hand... Weet weet het zeker?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1261 Gepost op: 15 november 2011, 00:16:13
Dat schermpje schijnt trouwens gewoon een scherm te zijn (groter dan we nu in mobipol hebben) een nog groetere sta-in-de-weg dus. En dat hufterproof wil ik ook wel over discuzeuren. Want zo ideaal vindt ik dat touchscreen in een pitwagen niet. Hobbel de bobbel met 140km/u over de A10 of met 70km/u over de Buitenveldertselaan en ik klik allerlei dingen aan die ik niet aan wil klikken.... (wel netjes binnen de richtlijnen gereden!!!  O0 jajaja!) Ik heb liever een los toetsenbord met de F-toetsen als screen indeling. En wat is er mis met ctrl+P ofzo?? Scheelt aanzienlijk in de doekoe en een toetsenbord kost maar een paar tientjes! (sorry vergissing van mijn kant: wij kopen bij VTSPN dus een paar honderd euro)  ^-^

om terug te komen op het chiptuning verhaal; dat gebeurd wel degelijk in sommige regio's. Of het in mijn regio ook zo is durf ik niet te zeggen, maar ik weet dat bijv. de BROA auto's van de politieacademie ook allemaal gechiptuned zijn.

NEEEEEEEEEEE! dat meen je niet, ze mogen niet met toetsers en bellen rijden, en wel gechiptuned? Sinds wanneer hebben we chip tuning nodig om de branche richtlijnen te halen? (diezelfde richtlijnen die bepalen dat we wel of niet met toettoet-peppep mogen rijden?) In welke wereld leef ik??
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1262 Gepost op: 15 november 2011, 00:20:31
Dat schermpje schijnt trouwens gewoon een scherm te zijn (groter dan we nu in mobipol hebben) een nog groetere sta-in-de-weg dus. En dat hufterproof wil ik ook wel over discuzeuren. Want zo ideaal vindt ik dat touchscreen in een pitwagen niet. Hobbel de bobbel met 140km/u over de A10 of met 70km/u over de Buitenveldertselaan en ik klik allerlei dingen aan die ik niet aan wil klikken.... (wel netjes binnen de richtlijnen gereden!!!  O0 jajaja!) Ik heb liever een los toetsenbord met de F-toetsen als screen indeling. En wat is er mis met ctrl+P ofzo?? Scheelt aanzienlijk in de doekoe en een toetsenbord kost maar een paar tientjes! (sorry vergissing van mijn kant: wij kopen bij VTSPN dus een paar honderd euro)  ^-^

Als ik bijrijder speel gebruik ik alleen het toetsenbord om dezelfde rede als die jij aangeeft. Dat scherm is waardeloos met in een rit euch drempels en rotondes.

Het ALT knopje icm de onderstreepte letter werkt prima. Nu alleen nog een los toetsenbord ipv dat dienblad in het dashboard, wat continue afbreekt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1263 Gepost op: 15 november 2011, 00:44:05
We hadden het vandaag over de nieuwe GOS van de verkeersdienst A-A en het mobipol/ orion systeem dat evt ingebouwd moet gaan worden. Het is toch erg lastig om elke keer weer te bellen/ schakelen met kanalen als je iets wilt navragen. In dit gesprek kwam ook de BB weer te sprake. Ik vraag mij af waarom we niet gebruik maken van een 10" laptop (kost... 400 euro?)  met UMTS verbinding. Maakt updates een eitje, directe verbinding met RDW/ GBA/ en de politie systemen. Bluetooth printer achterin en ik ben voor minder dan 1000 euro klaar.

Maar on topic: wij (bij de verkeerdienst A-A) missen ons transparantje met "lichten aan" - "rechts houden" - etc etc. Zijn er verkeerscollega's die dat met de nieuwe balken op het dak ook kwijt geraakt zijn en missen? Ik vindt dat het standaard in de verkeersdienst voertuigen hoort. Immers soms is een waarschuwing voldoende of is het de aanleiding voor een bonnetje!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1264 Gepost op: 15 november 2011, 08:18:44
Toch grappig hoe een beeld over een organisatie kan verschillen afhankelijk van waar je staat :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1265 Gepost op: 15 november 2011, 08:22:31
Maar on topic: wij (bij de verkeerdienst A-A) missen ons transparantje met "lichten aan" - "rechts houden" - etc etc. Zijn er verkeerscollega's die dat met de nieuwe balken op het dak ook kwijt geraakt zijn en missen? Ik vindt dat het standaard in de verkeersdienst voertuigen hoort. Immers soms is een waarschuwing voldoende of is het de aanleiding voor een bonnetje!

Ik zit dan wel niet bij een verkeersdienst :'( maar ik zie toch ook wel het nut er van in bibeko. Uiteraard afhankelijk van de ingeprogrammeerde teksten maar daar kan je in overleg in principe elke tekst inzetten.

Teksten als "mistlicht uit" - "pas op ongeval" - "uw snelheid is gecontroleerd".


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1266 Gepost op: 15 november 2011, 13:27:04
Ik zit dan wel niet bij een verkeersdienst :'( maar ik zie toch ook wel het nut er van in bibeko. Uiteraard afhankelijk van de ingeprogrammeerde teksten maar daar kan je in overleg in principe elke tekst inzetten.

Teksten als "mistlicht uit" - "pas op ongeval" - "uw snelheid is gecontroleerd".

Het is inderdaad wel vreemd dat er bij verkeersdiensten op bezuinigd wordt. Alle DHV bussen van Rijnmond en ZHZ hebben die teksten wel en ik vind ze eigenlijk onmisbaar, zo goed werkt het!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1267 Gepost op: 15 november 2011, 15:27:41
Het is inderdaad wel vreemd dat er bij verkeersdiensten op bezuinigd wordt. Alle DHV bussen van Rijnmond en ZHZ hebben die teksten wel en ik vind ze eigenlijk onmisbaar, zo goed werkt het!

Ik ben bang dat het gewoon weer korps gerelateerd is of het er wel of niet op komt te zitten.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1268 Gepost op: 15 november 2011, 16:24:12
GOS? Bibeko?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1269 Gepost op: 15 november 2011, 16:25:28
GOS? Bibeko?
BinnenBebouwdeKom  :)