Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751082 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1350 Gepost op: 28 december 2011, 18:41:34


Foto © @nelgnl (https://twitter.com/#!/nelgnl)

Niet de eerste, maar wel een van de weinige voertuigen waar inmiddels de nieuwe regionaam NW-NL op staat.
Voertuig is overigens nieuw, en dus (zeer ws) van nét voor de aanbesteding...

(En het is overigens de nieuwe 81.40 Noodhulp Beverwijk)

Foto'tje doet het niet (meer)

VW Touran 2.0tdi, niet gekeken of het een automaat was. Denk het niet, aangezien het ook nog niet het facelift model is.



GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1351 Gepost op: 28 december 2011, 19:14:10
Foto'tje doet het niet (meer)
Wel heel apart dat er op zo'n nieuwe auto al een 1tje op de kentekenplaat staat. Overigens nog aparter dat de nieuwe regio naam op de motorkap staat terwijl er nog geen overeenstemming over de namen van de territoriale eenheden schijnt te zijn. Er wordt ook nog gesproken over Noord-West-Holland. Er zouden dan wel streepjes tussen de woorden moeten staan.
Daarnaast blijkt maar weer eens dat de korpsen zich niet aan de huisstijl protocollen houden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1352 Gepost op: 29 december 2011, 13:00:47


Foto © @nelgnl (https://twitter.com/#!/nelgnl)

Niet de eerste, maar wel een van de weinige voertuigen waar inmiddels de nieuwe regionaam NW-NL op staat.
Voertuig is overigens nieuw, en dus (zeer ws) van nét voor de aanbesteding...

(En het is overigens de nieuwe 81.40 Noodhulp Beverwijk)

Een werkend plaatje van de nieuwe 81.40, en zijn voorgangers:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9434.msg971442#msg971442
 O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1353 Gepost op: 31 december 2011, 13:12:33
Voertuig zou inmiddels ook al op straat gesignaleerd zijn;



EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1354 Gepost op: 4 januari 2012, 20:25:01
Misschien een vreemde vraag/opmerking, maar xenonverlichting en parkeersensoren? Dat is netjes! maar duur. Bij ons hebben de Tourans tegenwoordig zelfs geen grille-flitsers meer omdat de auto anders te duur werd. :-X :'(

Weet iemand of straks de "regio" nog aanpassingen zoals bovenstaande kan doen? Of wordt het echt 1 type met dezelfde accesoires. ik ben wel een liefhebber van knipperende koplampen, en ik heb het wel gehad met handmatig seinen met grootlicht... :)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1355 Gepost op: 4 januari 2012, 20:41:28
Misschien een vreemde vraag/opmerking, maar xenonverlichting en parkeersensoren? Dat is netjes! maar duur. Bij ons hebben de Tourans tegenwoordig zelfs geen grille-flitsers meer omdat de auto anders te duur werd. :-X :'(

Weet iemand of straks de "regio" nog aanpassingen zoals bovenstaande kan doen? Of wordt het echt 1 type met dezelfde accesoires. ik ben wel een liefhebber van knipperende koplampen, en ik heb het wel gehad met handmatig seinen met grootlicht... :)
Ik kan het even niet meer terug vinden maar ik geloof dat onze Langemotormuis het er eerder over had dat er 3 versies van de noodhulp komt. Een uitgeklede versie (alleen basisopties in voertuig, geen extra functies in balk), een standaard versie (met een aantal opties in voertuig, geen extra functies in balk) en de luxe versie( alle opties in voertuig, alle functies in balk).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1356 Gepost op: 4 januari 2012, 20:42:20
Misschien een vreemde vraag/opmerking, maar xenonverlichting en parkeersensoren? Dat is netjes! maar duur. Bij ons hebben de Tourans tegenwoordig zelfs geen grille-flitsers meer omdat de auto anders te duur werd. :-X :'(

Weet iemand of straks de "regio" nog aanpassingen zoals bovenstaande kan doen? Of wordt het echt 1 type met dezelfde accesoires. ik ben wel een liefhebber van knipperende koplampen, en ik heb het wel gehad met handmatig seinen met grootlicht... :)

In géén van de nieuwe voertuigen zit nog Xenon. Voor zover ik weet was Zaanstreek-Waterland een van de weinige korpsen die de voertuigen met xenon had uitgevoerd ... Parkeersensoren worden wel standaard op de nieuwe voertuigen.
De regio kan ook nog eigen aanpassingen doen, zoals je met de WBC van Za-Wa kunt zien. Niet alle nieuwe Touran's hebben bijvoorbeeld knipperend groot licht. :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1357 Gepost op: 4 januari 2012, 21:32:39
Brabant-Noord rijden ook enkele met xenon


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1358 Gepost op: 4 januari 2012, 22:28:31
Brabant-Noord rijden ook enkele met xenon

Bij de aanbesteding was het nadrukkelijk de bedoeling dat de korpsen geen invloed meer zouden hebben op de uitvoering.  Als er korpsen met xenon rijden dan zou het op grond van de aanbestedingscriteria niet mogelijk kunnen zijn om afwijkende voertuigen te bestellen. Bij de vorige aanbesteding is dat fout gegaan er rijden wat uitvoering betreft een stuk of 20 verschillende Tourans rond. Dan heb ik het niet over de politieuitrusting, maar zoals ie bij dealer besteld is. Benzine. lpg, diesel 90 pk/ 110 pk , elektrische raambediening of niet. Noem maar op.
De uitrusting zou ook gestandaardiseerd moeten zijn met een beperkte mogelijkheid om nog wat extra voorziening aan te brengen. Korpsen zouden nog wel kunnen beslissen of er bijv. anpr in de dakset komt of zoals in ZaWa, een warmte beeldcamera in de dome op de dakset. E.e.a. moet wel aan te sluiten zijn op de plug and play configuratie, want het is niet de bedoeling dat lokale inbouwers  de auto weer helemaal gaan strippen, want daarin zit de grootste winst. Extra voordeel is dat  de importeur. In dit geval de veel besproken Pon, een paar auto's in voorraad  heeft, die in elk korps ingezet kunnen worden.
De politieauto wordt in de fabriek als zodanig geboren.  In NHN hadden we bestuurbare zoeklichten met een haasje en een slak op bedieningspaneel en achterzijde van de dakset een traffic advisor. Helaas beiden niet meer aanwezig op de nieuwe serie.
Volgens mij zijn de frontflitsers wel standaard.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1359 Gepost op: 4 januari 2012, 22:34:42
Ja, hier hebben/hadden ze het nog zo slecht niet.

Zat niet goed op te letten, betreft wel nieuwe Touran maar niet van de deze aanbesteding e050