Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750975 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1370 Gepost op: 11 januari 2012, 19:16:40
Hallo allemaal,

 Ik probeer regelmatig diverse ontwikkeling op hulpverlenings gebied te (blijven) volgen, maar dat lukt ook mij niet. Misschien dat mijn vraag al 100 maal is beantwoord.

De uitrol LANPV ligt stil, heb ik via dit forum gelezen. Maar wie kan mij de laatste ontwikkelingen vertellen.

Ik weet dat er in sommige topics gezegd dat er geen meer waarde gezien wordt voor dit forum. Daar ben ik het niet mee eens, want via dit forum doe je kennisoverdracht en dat levert goed voer voor discussies bij de koffietafel bij ons team op en daar zitten ook leidinggevenden bij. Dus dit forum heeft zeker nut, t seipelt langzaam door. Zie bijv 'spijkermatten ivm achtervolginge
' de worker. Dus we gaan lekker door!
"Waakzaam & Dienstbaar"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1371 Gepost op: 12 januari 2012, 09:40:39
Het betreft nog altijd het zelfde voertuig. De DSG-flippers blijven ook gewoon in de Tourans aanwezig, ze worden alleen "uitgeschakeld" zodat ze niet meer kunnen worden gebruikt. Ze worden er niet uitgehaald omdat ze na hun politie-loopbaan natuurlijk door de gewone particuliere gebruiker weer gebruikt zullen worden.

Wat is eigenlijk de gedachtegang om ze uit te schakelen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1372 Gepost op: 12 januari 2012, 10:53:13
kan het ook niet stuk gaan. >:D


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1373 Gepost op: 12 januari 2012, 15:44:36
kan het ook niet stuk gaan. >:D

ooh ja.. zal dat de reden wezen dat bij ons alle auto's nog handgeschakeld zijn? want dan dan de automaat niet zo snel stuk.. :P


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1374 Gepost op: 12 januari 2012, 18:55:26
Wat ik in de wandelgangen-roddelcircuit gehoord heb (dus absoluut onbevestigd): er is geen tijd om al het personeel op te lijden ( ;)) naar automaat rijden, en dat ze zo denken onder die verplichting uit te kunnen komen. Misschien ook wel een tip voor de 5stuks  T6 Volvo's van de KLPD  98uiye

(of wit spuiten en een paar mooie stickers erop en schenken aan de VP's???)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1375 Gepost op: 12 januari 2012, 19:10:43
Wat ik in de wandelgangen-roddelcircuit gehoord heb (dus absoluut onbevestigd): er is geen tijd om al het personeel op te lijden ( ;)) naar automaat rijden, en dat ze zo denken onder die verplichting uit te kunnen komen. Misschien ook wel een tip voor de 5stuks  T6 Volvo's van de KLPD  98uiye

(of wit spuiten en een paar mooie stickers erop en schenken aan de VP's???)
Euhm wat moet er nu extra opgeleid worden aan een automaat? Is toch gewoon een paar keer mee laten rijden zodat je niet het ontkoppel reflex heb met je linkervoet. Wij hebben een aantal automaten en daar is geen enkele persoon die extra opleiding krijg. Je krijgt de sleutel en je zoekt het zelf maar uit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1376 Gepost op: 12 januari 2012, 19:34:23
Euhm wat moet er nu extra opgeleid worden aan een automaat? Is toch gewoon een paar keer mee laten rijden zodat je niet het ontkoppel reflex heb met je linkervoet. Wij hebben een aantal automaten en daar is geen enkele persoon die extra opleiding krijg. Je krijgt de sleutel en je zoekt het zelf maar uit.
Ja maar alle respect: jullie rijden nou niet echt met OGS en spoed naar een (onwel) melding.... en een verkeerde reactie kan desastreus zijn! Naast het feit dat de kranten die enorme krantenkoppen al op voorraad hebben liggen wil ik niet degene zijn die die aanrijdingen af moet gaan handelen.... het kan zo makkelijk voorkomen worden met opleiden opleiden en opleiden.

Maar zoals je al aangeeft een paar uur/ keer mee laten rijden, ook dat zit er dus niet in  :'(

Ik vraag me nu ik dit schrijf ook serieus af waarom de vakbonden hier alweer geen barst aan doen??? Nou heb ik mijn lidmaatschap al jaren gelden uit onvrede opgezegd dus  :-X maar wil het even off-topic kwijt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1377 Gepost op: 12 januari 2012, 19:36:55
Ja maar alle respect: jullie rijden nou niet echt met OGS en spoed naar een (onwel) melding.... en een verkeerde reactie kan desastreus zijn! Naast het feit dat de kranten die enorme krantenkoppen al op voorraad hebben liggen wil ik niet degene zijn die die aanrijdingen af moet gaan handelen.... het kan zo makkelijk voorkomen worden met opleiden opleiden en opleiden.

Maar zoals je al aangeeft een paar uur/ keer mee laten rijden, ook dat zit er dus niet in  :'(

Ik vraag me nu ik dit schrijf ook serieus af waarom de vakbonden hier alweer geen barst aan doen??? Nou heb ik mijn lidmaatschap al jaren gelden uit onvrede opgezegd dus  :-X maar wil het even off-topic kwijt.
Dat is waar, maar die flippers maken dan echt niet uit volgens mij. Ik ken genoeg automaten die de flippers niet hebben. Ag er zal wel weer iemand een leuke promotie op hebben gekregen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1378 Gepost op: 12 januari 2012, 20:25:15
Nee, alleen zit je bij Volkswagen volgens mij vast aan die flippers omdat je een DSG-bak kiest ;)

Overigens heb ik mij daar al in een eerder stadium over verbaasd, er wordt tot op heden nog steeds rij-instructie gegeven in handgeschakelde voertuigen. Je hebt mensen die niet in automaten durven rijden of er nog nooit in hebben gereden en die gaat men nu verplichten om automaat te rijden ...
Ook hoor je nog steeds mensen erg negatief praten over de automaat, ik vind het in ieder geval een vooruitgang  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1379 Gepost op: 12 januari 2012, 20:28:45
Het heeft wel zijn voordelen maar als jij alleen maar schakelbakken gewend ben moet je zeker in het begin goed opletten.
Weet nog dat ik voor het eerst in een automaat zat (was een dienstauto) en toen ik een auto mee nam naar de locatie waar we
de controle gingen uitvoeren ging ik uit reflex toch ontkoppelen  e050 98uiye. Onze auto stond gelijk stil en de auto die volgde
zat bijna in de kofferbak.

Voordelen ja, gemak zeker, maar je moet wel even wennen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v