Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 750096 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1420 Gepost op: 28 januari 2012, 00:45:00
De nieuwe auto van de Spoorwegpolitie in Den Haag stond gisterenavond op de A12 een ongeluk te beveiligen. De eerder genoemde grote pit bleek echter voor 1 weggebruikers niet opvallend genoeg.
Hij ramde de auto vol in de zijkant. De politieauto kan worden afgeschreven. De politiemensen raakten gelukkig niet gewond.

Dat zal dit stukje wel wezen:

Bron: Westonline:
Gepubliceerd op : vrijdag, 27 januari 2012 - 07:50
Laatste update: vrijdag, 27 januari 2012 - 07:57
PIJNACKER-NOOTDORP - Een gedeelte van de A12 is in de nacht van donderdag op vrijdag in zijn geheel afgesloten geweest vanwege een ongeval.
Dat gebeurde richting Den Haag, ter hoogte van Nootdorp. Een dronken automobilist veroorzaakte even voor 00.30 uur een aanrijding door tegen een politieauto aan te rijden.

Of er gewonden zijn gevallen is niet bekend. De automobilist is aangehouden.

Om 3.00 uur was het politieonderzoek afgerond en kon de rijbaan worden vrijgegeven.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1421 Gepost op: 28 januari 2012, 18:28:41
Crimson had problemen met plaatsen vd foto dus hier is hij alsnog:


Het is zijn foto
(geplaatst met toestemming van Crimson)

He gut, hoe kan dat nou ? Zomaar over het hoofd gezien ? Wat gek, met zulke goede verlichting op het voertuig.......... 0098

Laten we het eens over die geweldige lamp hebben..........................Is deze lamp wel voorzien van een certificering ?
of heeft men gewoon twee afzonderlijk gecertificeerde lampen gefuseerd en voila, daar hebben we een combinatielamp die is gecertificeerd ?
Ik vraag me af of het binnenwerk van de oranje lamp is omgedraaid of heeft TMCS gewoon de oranje lamp omgekeerd en tegen de onderzijde van de blauwe lamp "geplakt". Als dat namelijk zo is, is de lamp volgens mij niet goedgekeurd/gecertificeerd. Is er namelijks niets aangepast dan is de verstrooing van het licht namelijk geheel anders dan wanneer de lamp is geplaatst zoals bedoeld. Maar wellicht dat de lampen-experts op dit forum daar iets meer over kunnen zeggen. Ik ben maar een simpele gebruiker.

Enne, alle voertuigen van het KLPD, althans de opvallende voertuigen, worden opgebouwd met TMCS (Federal Signal) componenten en (helaas) niet met HONAC componenten. Dit, omdat het KLPD wil dat alle opvallende voertuigen hetzelfde "smoelen" als de Volvo's.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1422 Gepost op: 28 januari 2012, 19:33:10
He gut, hoe kan dat nou ? Zomaar over het hoofd gezien ? Wat gek, met zulke goede verlichting op het voertuig.......... 0098

Laten we het eens over die geweldige lamp hebben..........................Is deze lamp wel voorzien van een certificering ?
of heeft men gewoon twee afzonderlijk gecertificeerde lampen gefuseerd en voila, daar hebben we een combinatielamp die is gecertificeerd ?

Enne, alle voertuigen van het KLPD, althans de opvallende voertuigen, worden opgebouwd met TMCS (Federal Signal) componenten en (helaas) niet met HONAC componenten. Dit, omdat het KLPD wil dat alle opvallende voertuigen hetzelfde "smoelen" als de Volvo's.

Ik ben ook een simpele gebruiker en volgens mij voldoet hij wel.

Ik blijf het erg vreemd vinden dat het KLPD tóch weer af gaat wijken van de landelijke aanbesteding. Een van de eisen van deze aanbesteding was namelijk het kant en klare pakket van de aanbieder. TM/CS op een PON-voertuig is dat niet.
TM/CS is al lang blij dat ze uberhaupt iets mogen doen, maar ik kan me voorstellen dat PON hier niet al te happy mee is  ::) Om nog maar niet te spreken over de andere regio's die (erg) veel functie's in gaan leveren omdat HONAC verplicht is geworden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1423 Gepost op: 28 januari 2012, 21:18:50
Ik ben ook een simpele gebruiker en volgens mij voldoet hij wel.

Ik blijf het erg vreemd vinden dat het KLPD tóch weer af gaat wijken van de landelijke aanbesteding. Een van de eisen van deze aanbesteding was namelijk het kant en klare pakket van de aanbieder. TM/CS op een PON-voertuig is dat niet.
TM/CS is al lang blij dat ze uberhaupt iets mogen doen, maar ik kan me voorstellen dat PON hier niet al te happy mee is  ::) Om nog maar niet te spreken over de andere regio's die (erg) veel functie's in gaan leveren omdat HONAC verplicht is geworden.

Met alle respect Jerommeke, pas wanneer je de lamp "live" in werking hebt gezien, kan je objectief oordelen. Geloof me als ik zeg dat vergeleken met de Movia SL-LED deze lamp echt nergens is. Bij duisternis zal ie heus wel zichtbaar zijn (al hoewel, de aanrijding was bij duisternis, toch ?) maar bij daglicht haalt ie bij lange na niet het niveau van de Movia. Echt vreemd is dat natuurlijk niet..............3 lagen led (Movia) tegen 1 laag led (TMCS), iedereen kan deze optelsom maken, toch ?

Voel je getroost in het feit dat je niet de enige bent die het vreemd vindt dat het KLPD zich niet aan de LAPV hoeft te houden. Heel politie Nederland kan in Volkswagen met HONAC op- en inbouw politiewerk doen, behalve het KLPD. Maar dat is nu eenmaal de grote boze mensenwereld waarin we leven.Een daarin is het KLPD de uitzondering die de regel bevestigd. Los van het feit dat daar een aantal niet executieven in de rondte loopt die kennelijk alle wijsheid in pacht hebben en tegen het onderbouwde advies van goed onderlegde en terzake kundige mensen in kunnen gaan en anders beslissen. Het is te hopen dat de colelga's van de Divisie Spoor de tekortkoming van de signalering van hun voertuig onderkennen en daarmee aan de slag gaan.

De op- en inbouw door PON is een keuze, geen verplichting.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1424 Gepost op: 28 januari 2012, 21:26:22
Met alle respect Jerommeke, pas wanneer je de lamp "live" in werking hebt gezien, kan je objectief oordelen.


Voel je getroost in het feit dat je niet de enige bent die het vreemd vindt dat het KLPD zich niet aan de LAPV hoeft te houden. Heel politie Nederland kan in Volkswagen met HONAC op- en inbouw politiewerk doen, behalve het KLPD. Maar dat is nu eenmaal de grote boze mensenwereld waarin we leven.Een daarin is het KLPD de uitzondering die de regel bevestigd. Los van het feit dat daar een aantal niet executieven in de rondte loopt die kennelijk alle wijsheid in pacht hebben en tegen het onderbouwde advies van goed onderlegde en terzake kundige mensen in kunnen gaan en anders beslissen. Het is te hopen dat de colelga's van de Divisie Spoor de tekortkoming van de signalering van hun voertuig onderkennen en daarmee aan de slag gaan.

De op- en inbouw door PON is een keuze, geen verplichting.

Ik ken de lamp van de motoren bij ons in de schuur. Hij is inderdaad minder fel als een Movia D-led, maar hij voldoet wél aan de eisen. Wil niet zeggen dat hij voldoet aan de wensen.

Maarre, de aanbesteding inclusief in/opbouw was toch een vereiste cq. een verplichting ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1425 Gepost op: 28 januari 2012, 21:27:14
Laten we het eens over die geweldige lamp hebben..........................Is deze lamp wel voorzien van een certificering ?
of heeft men gewoon twee afzonderlijk gecertificeerde lampen gefuseerd en voila, daar hebben we een combinatielamp die is gecertificeerd ?
  

Citaat
........... De LP 400 bestaat uit twee ledbeacons die beiden de benodigde ECE 65 certificaten hebben en is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. ........
http://www.tm-cs.nl/nieuws/ledbeacon-blauwamber.html


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1426 Gepost op: 28 januari 2012, 21:38:50
Dat zeg ik, los hebben de lampen een certificering. Maar deze combinatielamp als zodanig (denk ik) niet. En de losse certificering is afgegeven als de lamp "vast" of met magneet op het dak komt te staan, en niet ondersteboven aan de onderkant van een andere lamp bevestigd.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1427 Gepost op: 28 januari 2012, 21:42:40
Dat zeg ik, los hebben de lampen een certificering. Maar deze combinatielamp als zodanig (denk ik) niet. En de losse certificering is afgegeven als de lamp "vast" of met magneet op het dak komt te staan, en niet ondersteboven aan de onderkant van een andere lamp bevestigd.

Zelf zeggen ze dat blauw en amber gecombineerd zijn conform wetgeving.  Die dingen zitten ook op alle BMW motoren van de nieuwe aanbesteding. Bij de F650GS zit hij vast op de topkoffer en bij de R1200RT staat hij gemonteerd op een stokkie.


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #1428 Gepost op: 28 januari 2012, 22:30:45
erg mooie auto. Alleen waarom geen lichtbalk maar een losse lamp?
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1429 Gepost op: 28 januari 2012, 22:34:46
Idd gewoon gecertificeerd. Blijft natuurlijk karig en de Movia produceert veel meer licht met het grotere oppervlak.

Weet iemand welke lamp er op zat bij de presentatie van de nieuwe voertuigen. De Golf was daar namelijk ook voorzien van minimale signalering. En dat was volgens mij geen Movia?

Vergeet ook niet dat het voertuig is aangereden door een dronken automobilist. Denk ik te makkelijk om naar de signalering te verwijzen. Ken gevallen van dronken automobilisten die een pijlwagen of botsabsorber over het hoofd zagen!!