Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 749858 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1430 Gepost op: 28 januari 2012, 22:43:49
erg mooie auto. Alleen waarom geen lichtbalk maar een losse lamp?
Omdat de KLPD weer overstapt na de lossepitjes.
Ivm ruis? meen ik


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1431 Gepost op: 28 januari 2012, 22:46:01
Omdat de KLPD weer overstapt na de lossepitjes.
Ivm ruis? meen ik

Alleen zal de Spopo daar weinig last van hebben, aangezien zij in principe niet boven de brancherichtlijn uitkomen net als de wagens van de regiokorpsen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1432 Gepost op: 28 januari 2012, 23:17:25
erg mooie auto. Alleen waarom geen lichtbalk maar een losse lamp?

De Golf is een handhavingsvoertuig. Deze is volgens de europese aanbesteding alleen voorzien van een enkele pit!

Dit is echter wel een ander type dan degene van de aanbesteding (dat lijkt toch de movia te zijn, echter geen duidelijk plaatje van)




7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1433 Gepost op: 28 januari 2012, 23:40:04
Idd gewoon gecertificeerd. Blijft natuurlijk karig en de Movia produceert veel meer licht met het grotere oppervlak.

Weet iemand welke lamp er op zat bij de presentatie van de nieuwe voertuigen. De Golf was daar namelijk ook voorzien van minimale signalering. En dat was volgens mij geen Movia?

Vergeet ook niet dat het voertuig is aangereden door een dronken automobilist. Denk ik te makkelijk om naar de signalering te verwijzen. Ken gevallen van dronken automobilisten die een pijlwagen of botsabsorber over het hoofd zagen!!

En waar blijkt dat uit: "idd gewoon gecertificeerd" ? Uit de tekst op de website van TMCS blijkt nergens dat de combinatielamp als zodanig is gecertificeerd. Er staat namelijk: " De LP 400 bestaat uit twee ledbeacons die beiden de benodigde ECE 65 certificaten hebben". Maar twee gecertificeerde lampen aan elkaar "vastplakken" houdt volgens mij niet automatisch in dat de combinatie van de twee dan ook gecertificeerd is. Amber is namelijk omgedraaid en zolang het binnenwerk niet contra is gedraaid en er iets aan de "versnijding" aan de binnenzijde van de kap is veranderd wordt het uitgedragen licht toch echt anders geprojecteerd dan wanneer de lamp zo geplaatst is als bedoeld. Dus.............. .

En natuurlijk was de bestuurder bezopen, en dat zal zeker een factor hebben gespeeld in het ongeval. Maar wat meer signalering had de "confrontatie" wellicht kunnen voorkomen. Hoe meer licht, hoe meer het voertuig opvalt, hoe eerder de bestuurder kan reageren, toch ? Zeg nou zelf, of je nu een full options Vista led op het dak hebt staan, of dit lullige pitje. Is toch een wereld van verschil. Dus begrijp ik niet zo goed hoe deze besluitvorming tot stand is gekomen, anders dan dat men bij het KLPD tot inzicht is gekomen dat hun besluit om de Vista te plaatsen niet een van hun beste beslissingen is geweest. Maar in plaats van op zoek te gaan naar een goed alternatief (en gezien hun arrogantie om buiten de LAPV om te gaan is er genoeg keus dacht ik zo) hebben ze daar kennelijk een moment gehad van: "oh jee, was geen beste keus, dan maar weer dat ene pitje terug, lekker makkelijk". Ik weet dat er op de werkvloer bij het KLPD erg weinig draagvlak is voor deze keuze, maar daar wordt uiteraard niet naar geluisterd. Natuurlijk is men ook daar blij dat de Vista niet terugkeert, maar er zijn toch betere configuraties te bedenken dan deze.

Om maar wat te noemen: de Blade van Tomar is ECE 65R goedgekeurd (http://www.tomar-europe.com/products/lightbars/blade.htm).


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1434 Gepost op: 28 januari 2012, 23:49:14
De Golf is een handhavingsvoertuig. Deze is volgens de europese aanbesteding alleen voorzien van een enkele pit!

Dit is echter wel een ander type dan degene van de aanbesteding (dat lijkt toch de movia te zijn, echter geen duidelijk plaatje van)




Het is idd een Movia led.

Mag ik uit jouw opmerking opmaken dat handhavingsvoertuigen volgens de aanbesteding slechts worden uitgerust met een enkel pitje, noodhulpvoertuig uitgerust MOETEN worden met een balk ? En zoja, waar kan ik dat terugvinden ?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1435 Gepost op: 28 januari 2012, 23:57:23
Dit is wat ik ook heb gehoord. Handhavings/toezichtvtgn krijgen alleen een enkel pitje en de NH-vtgn een Whelan Freedom.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1436 Gepost op: 29 januari 2012, 00:09:48
Zelf zeggen ze dat blauw en amber gecombineerd zijn conform wetgeving.  Die dingen zitten ook op alle BMW motoren van de nieuwe aanbesteding. Bij de F650GS zit hij vast op de topkoffer en bij de R1200RT staat hij gemonteerd op een stokkie.


Tuurlijk, zou ik ook zeggen, en als je niet verder kijkt dan je neus lang is, kan je volhouden dat je een gecertificeerde lamp hebt. Maar de tekst op hun website laat geen ruimte voor twijfel: "De LP 400 bestaat uit twee ledbeacons die beiden de benodigde ECE 65 certificaten hebben". Als deze combinatie-lamp als zodanig gecertificeerd zou zijn, waarom staat dat er dan niet ?

@ Jerommeke: pffhhhh, ik begonmeeen beetje zorgen te maken...... (Hij is inderdaad minder fel als een Movia D-led, maar hij voldoet wél aan de eisen. Wil niet zeggen dat hij voldoet aan de wensen.)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1437 Gepost op: 29 januari 2012, 00:25:10
Tuurlijk, zou ik ook zeggen, en als je niet verder kijkt dan je neus lang is, kan je volhouden dat je een gecertificeerde lamp hebt. Maar de tekst op hun website laat geen ruimte voor twijfel: "De LP 400 bestaat uit twee ledbeacons die beiden de benodigde ECE 65 certificaten hebben". Als deze combinatie-lamp als zodanig gecertificeerd zou zijn, waarom staat dat er dan niet ?  

Zal wel weer een maasje in de wetgeving zijn die ze gevonden hebben. Zo val je van de ene in de andere verbazing.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1438 Gepost op: 29 januari 2012, 00:45:25
Zal wel weer een maasje in de wetgeving zijn die ze gevonden hebben. Zo val je van de ene in de andere verbazing.
Er is mij geleerd dat ik bij de baas mij niet moet verbazen maar slechts verwonderen. Echter moet ik wel toegeven dat dat soms
wel erg moeilijk is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1439 Gepost op: 29 januari 2012, 16:35:20
aangezien zij in principe niet boven de brancherichtlijn uitkomen net als de wagens van de regiokorpsen.

In principe niet nee, in de praktijk wel dus.