Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751020 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1460 Gepost op: 13 februari 2012, 22:11:42
Bij ons in de regio rijdt recherche VW, maar de onopvallende surveillance auto's van de wijkbureau's zijn veelal Opels. Deze zijn wel volledig opgebouwd (stop / volgen politie achter + stop politie voor + geluidshoorn + blauwe pit met magneet ---- enige wat ontbreekt en ik echt mis zijn de grillflitsers).

@Jordi. Hoe moet ik dat voor me zien? Een koffer met hoorn? moet je die buiten de auto vastklikken? Dus als je snel weg moet dan moet je alles nog gaan vastklikken en aansluiten? Dan heeft vaste inbouw toch wel de voorkeur bij mij.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1461 Gepost op: 13 februari 2012, 22:23:02

@Jordi. Hoe moet ik dat voor me zien? Een koffer met hoorn? moet je die buiten de auto vastklikken? Dus als je snel weg moet dan moet je alles nog gaan vastklikken en aansluiten? Dan heeft vaste inbouw toch wel de voorkeur bij mij.

de geluidshoorn zit aan de blauwe pit vast
er zijn geen extra handelingen nodig tegenover de vaste inbouw.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1462 Gepost op: 13 februari 2012, 22:50:42
bij de kmar is er een proef met een mob-koffer (mobiele optische en geluidssignaal koffer)
dit is een koffer waar het volgende in zit:
- dashboard flitser
- blauwe pit
- geluidshoorn
- stoptransparant voor
- stoptransparant achter
- oranje pit
- groene pit

de koffer sluit je aan op de 12v aansluiting en hij doet het!

zo kan je elk voertuig operationeel , recherche of piket inzetten.
en het scheelt veel geld met het in en uit bouwen van een ogs+stoptransparant in voertuigen.

raar dat de politie dit nog niet heeft of aansluit bij deze proef

Geinig. Zag laatst wel een filmpje van een buitenlands politie voertuig die zoiets had.
Weet je zo een merk en type van die koffer?
Heb je toevallig foto's?


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1463 Gepost op: 13 februari 2012, 22:52:23
Dan heeft vaste inbouw toch wel de voorkeur bij mij.

Deze koffer is bedacht voor de talloze recherche voertuigen die rondrijden zonder opbouw. Zo kun je in 1x elk voertuig op deze wijze operationeel maken, terwijl er veel minder kosten zijn verbonden dan het hele wagenpark op te laten bouwen, wat toch nooit bekostigd zou gaan worden.

Het idee is bedacht bij een extern bedrijf maar uiteindelijk uitgewerkt met een KMar collega.

Ik heb verder geen idee hoe de koffer eruit ziet en hoe het allemaal werkt, maar ik vind het in theorie toch wel een goed idee. Zo kun je toch iets meer met een hele hoop voertuigen.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1464 Gepost op: 13 februari 2012, 23:06:15
Geinig. Zag laatst wel een filmpje van een buitenlands politie voertuig die zoiets had.
Weet je zo een merk en type van die koffer?
Heb je toevallig foto's?

nee.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1465 Gepost op: 14 februari 2012, 00:24:54
Worden wij toch verwent met het hele pakket OGS, grillflitsers, knipperende koplampen, stopbordjes rondom  O0. Alleen dat bordje politie achter mis ik wel eens..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1466 Gepost op: 14 februari 2012, 01:06:13
Worden wij toch verwent met het hele pakket OGS, grillflitsers, knipperende koplampen, stopbordjes rondom  O0. Alleen dat bordje politie achter mis ik wel eens..
ik zal binnenkort de monteur van honac eens vragen of dat bordje met alleen politie niet bij de bestaande kantelborden kan. Wij doen met onze onopvallende bijna alleen maar verkeerstoezicht, en als ik nu achter een verkeersovertreder aan ga, doe ik bij bijzondere manoeuvres even de blauwe flisers achterin op de hoedenplank aan. (Uiteraard niet de dashboardflitser in de voorruit) Overdag is dat geen probleem, maar `s avonds ziet iedereen de reflectie, inclusief overtreder als hij een beetje spiegelt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1467 Gepost op: 14 februari 2012, 02:40:59
bij de kmar is er een proef met een mob-koffer (mobiele optische en geluidssignaal koffer)
dit is een koffer waar het volgende in zit:
- dashboard flitser
- blauwe pit
- geluidshoorn
- stoptransparant voor
- stoptransparant achter
- oranje pit
- groene pit

de koffer sluit je aan op de 12v aansluiting en hij doet het!

zo kan je elk voertuig operationeel , recherche of piket inzetten.
en het scheelt veel geld met het in en uit bouwen van een ogs+stoptransparant in voertuigen.

raar dat de politie dit nog niet heeft of aansluit bij deze proef

Mijn ervaring is dat alles wat in een politieauto zit gesloopt wordt. Er zijn bij ons wat proeven geweest die met een losse sirenespeaker en een los zwaailicht hebben gewerkt, echter is dat bij één voertuig gebleven.
Piket-personeel, met een piket-voertuig gebruikt door een kleine groep medewerkers is véél zuiniger op de spullen als het massa-volk  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1468 Gepost op: 14 februari 2012, 12:24:08
Ik ben ook erg benieuwd naar deze koffer, als iemand meer informatie hebt ben ik U dankbaar.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1469 Gepost op: 14 februari 2012, 14:12:58
zal waarschijnlijk een combi van een blauwe pit met ingebouwde 30w speaker. en dan 2 losse lampen in amber en groen
zoiets als onderstaande plaatjes.

de federal signal Vama LM500



en de Gyroled


en losse stopborden zijn via Honac, TM-CS, W&G en Pol, in alle soorten en maten te verkrijgen.