Opleiding manschappen theorie en praktijk

Auteur Topic: Opleiding manschappen theorie en praktijk  (gelezen 1894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 9 oktober 2006, 14:59:31
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar is men binnen onze regio(HDK) begonnen met de manschappen opleiding nieuwe stijl. Probleem is dat er niets beschreven lijkt te zijn over de inhoud van deze cursus, afgezien dan van de examenrichtlijnen van het NBBE. Ik bedoel lesplannen, syllabus, presentaties, enzovoorts. Ik hoorde afgelopen jaar dan ook diverse klachten van cursisten en instructeurs :'(.
Via het NIBRA of tegenwoordig, NIFV kun je nog wel een CD/DVD aanschaffen maar ook deze brengt niet wat ik bedoel, sterker nog men zegt daar dat gezien het praktische karakter van deze opleiding de theoretische zaken zoals presentaties niet belangrijk zijn. En daar denk ik dan het mijne van  :-[, immers zonder de theorie is het helemaal een aap een kunstje leren. Dit betekent dat elke cursus gevende instantie dus zelf zijn eigen presentaties gaat zitten maken en we dus wéér allemaal verschillen krijgen in de opleiding. Dat vind ik nogal vreemd  ??? zeker gezien het feit dat de opleiding juist veranderd moest worden opdat alle manschappen weer hetzelfde gingen leren.

Nu hoop ik dat dit topic een aanzet is tot een grootse uitwisseling in presentaties, syllabus en wat al niet meer. Dit alles opdat we een goed en uniform product kunnen neerzetten voor alle aankomende manschappen.  

Groet, André Wevers


Don't take life too seriously, it's not permanent!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2006, 16:38:24
Ik denk dat rene daar wel een antwoord op heeft...  ;)