Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181859 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 1 april 2007, 02:06:45
Nee, als je het helemaal terug had gevolgd, dan had je kunnen zien dat het ging over de 2 rode lenzen op de Vector op de nieuwe HV van Hoofddorp, toen ontrolde zich een welles nietes over het gebruik van rood op Schiphol.
En ik kan je zeggen dat je die rode zwaailichten op de sneeuwploeg best goed kunt zien vanuit de toren... ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #101 Gepost op: 1 april 2007, 02:15:06
Nee, als je het helemaal terug had gevolgd, dan had je kunnen zien dat het ging over de 2 rode lenzen op de Vector op de nieuwe HV van Hoofddorp, toen ontrolde zich een welles nietes over het gebruik van rood op Schiphol.

Dat heb ik ook gevolgd :) Toen zei Ron:

Deze voertuigen komen namelijk op het luchthaventerrein(Airsite) en daar maakt men gebruik van rodelampen.

Ik dacht dat hij het over de rode obstakelverlichting had, vandaar ook mijn citaat uit dat eindrapport.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #102 Gepost op: 1 april 2007, 02:16:35
Ik snap 'em ;)

Dank je voor je toelichting en het citaat eindrapport, wél leuk om te lezen :D

Met dit kwakkelwintertje helaas maar één keer de rode Hella's kunnen aanschouwen op het veld. Is wel eens beter geweest.


Gast

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 11 april 2007, 21:33:32
Ik heb van mijn Premium Vision een aardig demo-filmpje gemaakt, hope you like it



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 11 april 2007, 22:02:35
Erug leuk! Mooi speelgoed, jammer dat er in het dagelijks leven toch (bijna) alleen maar draaiend word gebruikt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 11 april 2007, 22:06:15
De Premium Vision is voor zover ik weet hier niet tot nauwelijks besteld/geplaatst.
Vectors zie je nog wel eens, Politie Utrecht heeft een tijdje test gedraaid met een Smart Vector, was geen succes.
Wat je het meeste ziet is de Viewpoint variant op brandweer-voertuigen.

Deze Premium Vision is origineel USA, ik heb alleen wat gespeeld met de instelbare patronen en ge-reprogrammed zoals ik het ERG leuk vind :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #106 Gepost op: 11 april 2007, 22:52:21
De Premium Vision is voor zover ik weet hier niet tot nauwelijks besteld/geplaatst.
Vectors zie je nog wel eens, Politie Utrecht heeft een tijdje test gedraaid met een Smart Vector, was geen succes.
Wat je het meeste ziet is de Viewpoint variant op brandweer-voertuigen.

Deze Premium Vision is origineel USA, ik heb alleen wat gespeeld met de instelbare patronen en ge-reprogrammed zoals ik het ERG leuk vind :D

Aha vandaar, voor mij is alles wat in zo'n V model staat hetzelfde  ;). Alleen de software is anders dus ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 11 april 2007, 23:35:43
Je hebt de
- Vector, 7 "domme" pods met rotators of alleylights/takedowns. Stroom erop en draaien.
- Smart Vector; 5 rotators met 2 "smartpods". De rotators is wederom stroom erop en draaien, de Smartpods kunnen verschillende functies uitvoeren.
- Vision; Alle 7 pods zijn "Smartpods", de balk werkt alleen met een bijpassende "brain" en keypad controller. De chips in zowel de balk, brain als keypad moeten dezelfde versie software bevatten. Er zijn verschillende chip-sets te krijgen. Daarnaast is de balk herprogrameerbaar met andere patronen.
Premium Vision; zelfde als de Vision maar de brain en keypad zijn uitgebreid met sirene-functies. Knoppen-functies op de keypad voor de sirene sturen de sirene-versterker aan die geïntegreerd in de brain is. Combinaties van licht en geluid, gekoppeld en programmeerbaar.
-Viewpoint; een gesplitste Vector, met 3 of 4 rotator-pods per helft. Ideaal voor brede cabines om aan elke zijde 1 helft te plaatsen.
-Viewpoint VP100; één enkele rotatorpod die (bijvoorbeeld in de USA) aan weerszijden aan de achterkant of achter/zijkant bevestigd wordt als rear-warning light. Door middel van een clear dome en een insert-filter met rotator en een steady-burn takedown aan de achterzijde kan hij zowel als draaiend signaal en als "bed-light" (het belichten van de "hose-bed" met slangen) fungeren.
De Spaanse versies van de Vectors en Smart-Vectors konden besteld worden met strobe-podjes erin, die zijn in de USA niet beschikbaar. Wel in de USA beschikbaar zijn de LED-versies van de Vector's. In plaats van rotators zitten er LED units in de pods.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #108 Gepost op: 11 april 2007, 23:52:08
Je hebt de
- Vector, 7 "domme" pods met rotators of alleylights/takedowns. Stroom erop en draaien.

-Viewpoint; een gesplitste Vector, met 3 of 4 rotator-pods per helft. Ideaal voor brede cabines om aan elke zijde 1 helft te plaatsen.
Aha duidelijk!

Voor de andere mensen:


Vector

http://www.112amsterdam.nl/Videos/fire41.wmv

Vieuwpoint

http://www.112amsterdam.nl/Videos/fire38.wmv

Heerlijk korps hier  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 12 april 2007, 00:02:04
Ja top gedaan !  O0