Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181782 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #180 Gepost op: 2 augustus 2007, 20:26:42
ze vallen ook nie echt op als je t mij vraagt...


kijk naar dit filmpje... die heb ook van die lampen... zie je gewoon een blauwe lamp wat aan is meer niet...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 2 augustus 2007, 21:24:15
Vraag ook niet wat voor filmpje dat is  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 2 augustus 2007, 21:29:54
Een Code3 Oscilaser maakt een soort van 8 beweging, een Federal Signal Meteor maakt een M beweging.
Het lampje wat erin zit is exact hetzelfde (50 of 55watt) als wat er in "normale" zwaailampdraaiers zitten.

Dit soort Traffic Clearing Lights zijn bedoeld voor directionele waarschuwing naar voren toe. Door zowel van zij tot zij te gaan als op en neer pak je een veel breder "lichtgebied" dan een normale rotator die in maar 1 vlak een lichtbundel laat bewegen. De Meteor maakt altijd hetzelfde M Patroon, de Oscilaser niet, het links/rechts/boven/onder is niet gesynchroniseerd dus hij zal nooit hetzelfde patroon volgen. Daardoor is zijn waarschuwingsgebied groter, tegelijkertijd als stilstaande waarnemer is de kans dat hij je recht in je kanes aanschijnt stukken kleiner.
Zowel in lichtbalken als in losse pods zijn ze gebruikt, de plaatsing in een grill heeft nagenoeg weinig nut tenzij je toevallig op je hurken ervoor zit, in een balk op het dak geplaatst werkt hij stukken beter, zowel op afstand als dichtbij.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #183 Gepost op: 2 augustus 2007, 22:19:26
Vraag ook niet wat voor filmpje dat is  :-X

jah door mij gefilmt met mobiel..


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #184 Gepost op: 2 augustus 2007, 22:20:43
Een Code3 Oscilaser maakt een soort van 8 beweging, een Federal Signal Meteor maakt een M beweging.
Het lampje wat erin zit is exact hetzelfde (50 of 55watt) als wat er in "normale" zwaailampdraaiers zitten.

Dit soort Traffic Clearing Lights zijn bedoeld voor directionele waarschuwing naar voren toe. Door zowel van zij tot zij te gaan als op en neer pak je een veel breder "lichtgebied" dan een normale rotator die in maar 1 vlak een lichtbundel laat bewegen. De Meteor maakt altijd hetzelfde M Patroon, de Oscilaser niet, het links/rechts/boven/onder is niet gesynchroniseerd dus hij zal nooit hetzelfde patroon volgen. Daardoor is zijn waarschuwingsgebied groter, tegelijkertijd als stilstaande waarnemer is de kans dat hij je recht in je kanes aanschijnt stukken kleiner.
Zowel in lichtbalken als in losse pods zijn ze gebruikt, de plaatsing in een grill heeft nagenoeg weinig nut tenzij je toevallig op je hurken ervoor zit, in een balk op het dak geplaatst werkt hij stukken beter, zowel op afstand als dichtbij.


ik heb ze nog nooit in een balk gezein ...


Gast

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 2 augustus 2007, 22:24:54
Dat zegt niks.

Ik wel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #186 Gepost op: 2 augustus 2007, 22:48:25
jah door mij gefilmt met mobiel..

Aha okej, kwaliteit op youtube neemt altijd erg af, zeker bij telefoonfilmpjes!

Dat zegt niks.

Ik wel.

Wel vreemd dat ze in de grill gebruikt werden, terwijl ze daar eigenlijk niet voor zijn :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #187 Gepost op: 2 augustus 2007, 23:03:18
tja inderdaad.. maar heeft iemand een filmpje van die lampen in een balk?


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #188 Gepost op: 2 augustus 2007, 23:16:27
Vraag ik me af waar je dat vandaan haalt?




Dat werd mij een tijdje geleden verteld op een brandweerkazerne, maar verklaar maar waarom veel oude brandweervoertuigen allemaal maar 1 flitser hebben  ??? toeval? ben benieuwd ???


Gast

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 2 augustus 2007, 23:20:00

Wel vreemd dat ze in de grill gebruikt werden, terwijl ze daar eigenlijk niet voor zijn :-\

In de USA werden deze modules in de grille's ingebouwd in brandweertrucks en ambulances, op achteruitkijkspiegelhoogte.
Zulke ambu's hadden we hier (in de periode dat ze hier geïntroduceerd werden) bijna niet (en als we ze al hadden (Chevy's) zaten er brede strobes in de grille op, jawel, ooghoogte)
Om ze in een grill (of nog erger, jaren geleden in Almere zelfs ONDER de bumper) in te bouwen heeft inderdaad zo goed als geen nut.
Ja, leuk als wegverlichting.