Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #470 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:43:15
Dat is volgens mij de tweede generatie, daarvoor zaten er op de plek van de flitsers spiegels ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #471 Gepost op: 13 augustus 2008, 12:29:49
Dat is volgens mij de tweede generatie, daarvoor zaten er op de plek van de flitsers spiegels ;)

Heb je daar dan ook een foto van? Ik heb ze namelijk nog nooit gezien.

Ik weet niet of je dat refereert naar Amsterdam, maar daar hebben ze in iedergeval nooit op de chevy's gezeten, de eerste die daar vanaf 97/98 op de toen nieuwe chevy's kwamen hadden allemaal de combinatie draailampen + flitsers zoals op mijn foto.


Gast

  • Gast
Reactie #472 Gepost op: 16 augustus 2008, 11:38:29
De eerste versie had ook strobes erin (W&G bouwde hiervoor óf VAMA óf Whelen strobes in), de 2e versie die op de markt kwam had de oranje inzetstukjes voor de knipperlichten op de hoeken in de lens. Er zijn inderdaad ook balken opgebouwd met spiegels naast de draaiers maar zoals LSV al zegt, wat W&G maar voorhanden kwam werd erin geduwd, wellicht was dit alleen inderdaad bij de eerste serie TOPAS balken het geval.

W&G gebruikte ook VAMA strobes voor in de MX7000 ambulance balken.


Traffic Safety

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
  • Volledig Bevoegd Verkeersregelaar
    • Traffic Safety
Reactie #473 Gepost op: 16 augustus 2008, 15:43:34
Die kans is er inderdaad, maar daar het KLPD vaak als ´´fend-off'' staat, kan het ook zomaar zijn dat ze gewoon een oranjemagneet lamp er op zetten of gaan werken met oranje en blauwe flitsers achter de ramen (zolang het maar rond om zichtbaar is).

Hierbij een foto van een full-text matrix in een verkeersregelaarvoertuig

Ik zie dat er een foto van ons voertuig is genomen in Vlissingen


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #474 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:00:07
Hehe, heb je zelf ook nog wat leuke foto's?


Gast

  • Gast
Reactie #475 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:15:09
Ik zie dat er een foto van ons voertuig is genomen in Vlissingen

Eén rijtje Sputniks maar bovenin zie ik, heb je bewust voor deze versie gekozen? Met zo'n groot lens-oppervlak om licht in te huizen hadden mijns inziens 2 rijen Sputniks een optimalere lichtopbrengst uit deze VISTA kunnen leveren. Vooral op afstand vind ik de "één-rij LED balken", zelfs de Liberty, een lage attentie-waarde hebben.
Zet een VISTA met dubbele rij Sputniks hier maar naast en pak je zonnebril. 8)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #476 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:28:14
Iemand nog tips als je zelf custom een Vista naar een LED versie wil bouwen? Zit nou een beetje te neuzen bij Farnell naar Lumileds, en ik weet dat het 1W LED's zijn. Maar die dingen zijn best duur :) Ook met lenzen kom ik niet ver, die sputniks hebben een ronde lens (denk wide beam) en daarnaast nog een opzetraampje die vierkant is...


Gast

  • Gast
Reactie #477 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:57:39
Over het zelf "maken" van GEN3 1watt LED units kan LSV je alles vertellen O0
Mij lijkt het handigste (maar wel kostbaarder) om kant en klaar TIR3, TIR6, model400 Linear etc etc aan LED-units e.d. uit de USA over te laten komen en die in je balk installeren. Ik weet niet wat het handigste is qua kleur, "witte" of gekleurde LED's onder een gekleurde lens, weet LSV wel.

Een komend projectje van mij is de kleurloze onderbak van een MX7000 te gebruiken om LED's in te plaatsen, diverse soorten (GEN2 en GEN3).


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #478 Gepost op: 16 augustus 2008, 17:08:18
Hallo,

Heb inderdaad al eens "Gen III" led units zelfs gebouwd. Ze rijden nu alweer een tijd rond op een Kraan in Regio Eindhoven.

Zelf heb ik de Luxeon Batwing 1 Watt gebruikt, dan 3 leds in serie schakelen en vervolgens 1 printplaatje erachter gebouwd voor de spannings bewaking.

Je kan er nog een lens optiek overheen zetten om het licht beter te verspreiden (5,10, 20 of 180 graden) is maar net wat je wilt.

Het is alleen een flink bedrag wat je kwijt bent aan leds en lenz optiek.

Groeten, Ruud


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365