Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181740 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #550 Gepost op: 8 november 2008, 16:02:07
Welke blauwe magneet zwaailamp werkt het best en is het veiligst?





Mijn voorkeur gaat uit naar de fireball 1
er zit in het krulsnoer een staalkabel die er voor zorgt dat de lamp geen ongeleide projectiel wordt bij een eventueel ongeval of dat je de lamp bij zeer hoge snelheid verliest. de constructie van de lamp zorgt ervoor dat de lamp een hoge attentiewaarde heeft mits goed geplaatst.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #551 Gepost op: 8 november 2008, 16:29:26
Welke blauwe magneet zwaailamp werkt het best en is het veiligst?





Mijn voorkeur gaat uit naar de fireball 1
er zit in het krulsnoer een staalkabel die er voor zorgt dat de lamp geen ongeleide projectiel wordt bij een eventueel ongeval of dat je de lamp bij zeer hoge snelheid verliest. de constructie van de lamp zorgt ervoor dat de lamp een hoge attentiewaarde heeft mits goed geplaatst.

samengevoegd met alreeds bestaand topic


Ik zou eens zoeken op de wat proffesionele signaleringssite´s, Whelen, Hella, Hansch etc. etc. Het is maar net wat je wilt.
LED, flits, draai, groot, klein ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #552 Gepost op: 8 november 2008, 17:18:20
Tja, moeilijk hierop te antwoorden. Er zijn enkele lampen beschikbaar met hoge magneetkracht op de markt.

Hänsch Movia D, Hella Rotaflex, is maar net wat je wilt. Ik weet neit of ik teveel mag reageren hier, want ik ben sinds deze week NL een officieel verkooppunt voor UKE Hänsch.

Mijn tip, wacht nog heel even, er komen nog 3 nieuwe led beacons op de markt met magneet. Hänsch, Pintsch Bamag en Hella komen allerdrie met een nieuwe versie.


Groeten, Ruud


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #553 Gepost op: 8 november 2008, 18:42:31
Ik weet neit of ik teveel mag reageren hier, want ik ben sinds deze week NL een officieel verkooppunt voor UKE Hänsch.

Betekent dat korting voor alle forumleden? :D :P

De Hänsch vind ik persoonlijk erg mooi. Die zie je ook op de auto van Blik op de weg en diverse AT auto's.

Maar zolang je geen reclame gaat maken voor één bepaald merk of alleen je eigen assortiment is het geen punt hoor Ruud ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #554 Gepost op: 8 november 2008, 21:39:14

samengevoegd met alreeds bestaand topic


Ik zou eens zoeken op de wat proffesionele signaleringssite´s, Whelen, Hella, Hansch etc. etc. Het is maar net wat je wilt.
LED, flits, draai, groot, klein ....

dat heb ik gedaan maar er is zoveel keuze, dus even peilen wat de mensen die ze gebruiken er van vinden ::) ;D

oja tnx voor samenvoegen O0
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #555 Gepost op: 10 november 2008, 21:37:44
Hierbij een foto van de tekstkranten in de Vista´s van Kennemerland (84.30 Nieuw Vennep).

Foto komt van www.derodehaan.com en is gemaakt door Marco Backer (Marco Video Cowboy?)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #556 Gepost op: 10 november 2008, 22:04:33
Is die lichtkrant nog wel fatsoenlijk te lezen met alles wat daar omheen flitst en knippert ???

Ik zou die arrowstick liever vervangen door pijlen in de lichtkrant denk ik
('ONGEVAL' afwisselen met '<<<<<<' )
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #557 Gepost op: 10 november 2008, 22:21:46
Hey Maarten,

Er wordt gewerkt aan een wissel matrix/ arrowbar die mekaar in sequentie kan afwisselen, maar bij de Vista kun je volgens mij ook arrow patronen in die bovenste Matrix laden. Dus als je hem eerst een pijlsequentie laat doen en dan een tekst, dan komt het redelijk in de buurt van jouw suggestie. De oude RWS Maxim 90 balken hadden deze optie erin zitten.

Ik heb trouwens een dergelijke Vista al eens van dichtbij in actie gezien met arrow sequentie en tekst is best goed leesbaar icm de arrowstick. Alleen was dit wel overdag, weet niet hoe het bij nacht is. Daar komt wel het voordeel van de dual layer balk naar voor en moet zeggen, ik vind ze overzichtelijker dan de Haztec balken van rijkswaterstaat.

Ik zou wel de blauwe flitsers uitzetten, want die zijn wel behoorlijk verblindend als je de tekst probeert te lezen.
En daarnaast is deze lichtkrant opstelling natuurlijk alleen zinvol als je recht van achter afzekert en niet in fendoff staat.


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #558 Gepost op: 10 november 2008, 22:47:07
Ik zou die arrowstick liever vervangen door pijlen in de lichtkrant denk ik
('ONGEVAL' afwisselen met '<<<<<<' )

ONGEVAL word afgewisseld met <<<<<<<< of >>>>>>>> evenals OMLEIDING <<<<<<<<<< |  >>>>>>>>>  ;)

Ik heb trouwens een dergelijke Vista al eens van dichtbij in actie gezien met arrow sequentie en tekst is best goed leesbaar icm de arrowstick. Alleen was dit wel overdag, weet niet hoe het bij nacht is.
Ik zou wel de blauwe flitsers uitzetten, want die zijn wel behoorlijk verblindend als je de tekst probeert te lezen.
En daarnaast is deze lichtkrant opstelling natuurlijk alleen zinvol als je recht van achter afzekert en niet in fendoff staat.

"s Nachts vind ik de leesbaarheid beter als overdag. Het is compleet lokatie afhankelijk hoe je het voertuig neer zet (dit was al zo met alleen de arrowstick). Evenals het wel of niet aan laten van de blauwe verlichting. Je kunt de complete kerstboom aanzetten en er voor kiezen om op te vallen (en de tekst minder) of blauw uit en de arrowstick en de lichtkrant aan (en zo je bedoeling duidelijk te maken).

Ik ben van mening dat de tekstkrant bij ongevallen een handig extra'tje is, maar dat ie niet voor alle doeleinden geschikt is (buiten de bebouwde kom met een klein lichtkrantje is niet echt een aanvulling). Binnen de bebouwde kom is dit echter weer een ander verhaal.

Een kleine greep uit de teksten.

POLITIE VOLGEN
POLITIE STOP
MISTLAMP UIT
RECHTS HOUDEN
GLAD WEGDEK
OMLEIDING >>>>>
OMLEIDING <<<<<
ONGEVAL <<<<<<
ONGEVAL >>>>>>
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #559 Gepost op: 10 november 2008, 22:52:43
Kun je ook wel leuke geintjes mee uithalen  :P

Ik heb bij een aantal brandweervoertuigen ook een soort signalering gezien, maar dat was ingebouwd.


Ik heb het tot dusver alleen nog maar gezien in de Utrechtse Heuvelrug, maar wordt dit op meerdere plekken in het land gebruikt?